Kommunvägledare till kontaktcenter

Nacka kommun, Kontaktcenter / Administratörsjobb / Nacka
2017-08-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kommunvägledare till kontaktcenter" (publicerad 2017-10-24) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nacka kommun, Kontaktcenter i Nacka

Kontaktcenter är första vägen in när medborgare och andra aktörer kontaktar kommunen. I kontaktcenter ingår telefoni, reception, kommunarkiv, registratur, stadsbyggnadsservice och konsumentrådgivning. Det viktigaste för alla som arbetar på kontaktcenter är att ha "Kundens fokus". Vårt mål är att alla som är i kontakt med oss får den hjälp och stöd den behöver redan i första kontakten.
Vill du vara med och bidra till den optimala kommunala servicen och har som mål att göra det lätt att göra rätt för våra kunder är kontaktcenter den ultimata funktionen i Nacka kommun. Nu när Nacka bygger stad ska Kontaktcenter utvecklas till att både hantera frågor med större bredd och djup via befintliga och nya kanaler. Vill du vara med på den resan ska du jobba hos oss.
Kontaktcenters målbild är att i alla lägen vara bäst på att vara kontaktcenter. I och med den position vi har som kommunens nav är vi i alla lägen starkt bidragande till att Nacka kommun är en kommun i framkant både lokalt och globalt.



Kontaktcenters vision lyder:
"I varje möte och situation ge kvalitativ och effektiv service med vänlighet,
objektivitet och tydlighet".

Kan du anamma denna, är du en kandidat till tjänsten!

I Nacka bor ca 100 000 personer och antalet ökar stadigt. Vår service präglas
av effektivt resursutnyttjande, starkt medborgarinflytande och stor valfrihet.
Inom alla verksamheter är ambitionen att skapa bästa förutsättningar för
kreativitet, innovation och kunskapsdelning.

Publiceringsdatum
2017-08-22

Dina arbetsuppgifter
Genom kontaktcenter ges medborgarna möjlighet till hjälp redan vid en första kontakten
med kommunen. Kontaktcenter bemannas med kommunvägledare och ett antal
rådgivande - och specialistfunktioner. I arbetsuppgifterna ingår att besvara frågeställningar och vägleda medborgare och andra inom hela kommunens ansvarsområde, i receptionen eller per telefon. Du guidar medborgarna genom kommunens tjänster på internet, tar emot synpunkter och gör felanmälningar. Förberedelser för handläggning av ärenden kan förekomma. Du kommer att ingå i ett team med flera kollegor där ni samarbetar för att ge kunderna den bästa tänkbara service, vi har kundens fokus!

Kvalifikationer
- Högskole-/ universitetsutbildning eller motsvarande utbildning inom det
kommunala uppdraget - service och kommunikation och utbildning och erfarenhet inom teknik, kultur och utbildningsområdet.
- Flerårig erfarenhet från arbete med kommunal service.
- Kunskap om Nacka kommun och erfarenhet från kommunal verksamhet är en
merit.
- Hög IT-kunskap och vana att jobba i systemverktyg
- Du har mycket goda kommunikativa kunskaper i svenska och engelska i tal likväl
som i skrift. Behärskar du fler språk är det meriterande.

Vidare är du en person med genuin servicekänsla, alltid med kundens fokus och som trivs med att vara kommunens ansikte utåt. Du är representativ och har en hög social kompetens. Du är även strukturerad, flexibel och har förmågan att prioritera rätt. Du trivs med att jobba i högt tempo och med förmågan att ha många bollar i luften. Som person är du prestigelös och trivs med att samarbeta med andra kollegor. Du är även en positiv, flexibel och öppensinnad person som vill vara med i en dynamisk utveckling med god service som mål.

Anställningsvillkor
Tjänsten är ett vikariat och på heltid. Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse. Tjänsten tillsätts såvida de inte behöver tas i anspråk för övertalighet eller förtur inom Nacka kommun. Intervjuer kan komma att påbörjas innan ansökningstiden gått ut. Ansök senast: 2017-09-12.

Inför rekryteringsarbetet har vi på Nacka kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Nacka växer och bygger stad. Vi är en öppen, enkel och smart kommun som präglas av valfrihet, effektivt resursutnyttjande och dialog med medborgarna. Mångfald och öppenhet är viktiga ledstjärnor i kommunen där stadens puls möter hav och skog och där människor kan förverkliga sina drömmar. Vi ska vara bäst på att vara kommun och behöver de bästa medarbetarna för att tillsammans uppnå den ambitionen.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse. Visstidsanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-22
Ange följande referens när du ansöker: 2017/333
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Susanne Bohman 08-718 95 52
Per Ehrengren 08-718 96 87
Karin Gustafsson 08-718 88 13

Företag
Nacka kommun, kontaktcenter

Adress
Nacka kommun, kontaktcenter
Granitvägen 13-17
13140 Nacka

Kontorsadress
Granitvägen 13-17

Jobbnummer
3656049

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nacka kommun, Kontaktcenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nacka kommun, Kontaktcenter: