Kommunvägledare till kommunens kontaktcenter

Nynäshamns kommun / Receptionistjobb / Nynäshamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Nynäshamn, Trosa, Salem, Huddinge, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nynäshamns kommun i Nynäshamn, Stockholm eller i hela Sverige

Unika möjligheter - helt naturligt!

Nynäshamn erbjuder det bästa av flera världar. Vi är en del av en stark tillväxtregion med den mindre organisationens fördelar. Här är det nära till både kollegorna och de invånare vi servar. Runt knuten väntar storslagna naturupplevelser och det goda småstadslivet, med storstadens puls inom räckhåll. Det är unika förutsättningar som vi i Nynäshamn är stolta över och gärna delar med oss av.

Om arbetsplatsen
Nynäshamns kommun är den största arbetsgivaren i kommunen med sina drygt 2000 anställda. För att ytterligare möta våra invånares, företags och besökares behov av rätt service och effektiv ärendehantering finns sedan 1 mars 2017 Nynäshamns kommuns kontaktcenter. Kontaktcenter tillhör avdelningen Stöd och utveckling och är organiserat under kommunstyrelseförvaltningen.

De som idag arbetar på Nynäshamns kommuns kontaktcenter är en grupp underbara kommunvägledare som verkligen satsar på sitt arbete och vill växa och utvecklas tillsammans för att ge Nynäshamns kommuninvånare den bästa servicen genom hela livet.

Publiceringsdatum
2024-03-25

Dina arbetsuppgifter
Som kommunvägledare arbetar du med att vägleda medborgare och besökare via telefon, olika digitala kanaler eller vid personliga besök. Vi tar emot ärenden, ansökningar och svarar på frågor om kommunens alla verksamheter. Det är vanligt med frågor som rör ekonomiskt bistånd, äldreomsorg, bygglov och barnomsorg. Kommunvägledarna kan också ha olika ansvarsområden.

I vårt uppdrag ingår även att löpande förbättra servicen till våra medborgare och företagare, vilket medför att vi har nära dialog med kommunens alla verksamheter.

I rollen som kommunvägledare kommer du att:

• ge personlig och god service och korrekta svar i alla kontakter
• bedöma och besvara inkommen fråga
• bemanna receptionen, arbeta i telefoni- och olika verksamhetssystem
• samarbeta i team med kommunens alla förvaltningar
• kommunicera via personliga möten, telefon, mejl, digitala kanaler och sociala medier
• bidra till verksamhetsutveckling och effektivisering
• handlägga färdtjänst och vigsel

Det här söker vi hos dig
För att lyckas i rollen har du:

• högskolepoäng/högskoleutbildning
• två års erfarenhet av att arbeta på kontaktcenter/kundcenter
• hög förmåga att använda olika verksamhetssystem, ärendehanteringssystem och söka information
• erfarenhet av att snabbt söka och ta till dig information från olika källor och tolka samt förmedla den på ett lättförståeligt sätt
• uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och har goda kunskaper i engelska.

Det är meriterande om du har:

• ytterligare språkkunskaper
• kunskaper om kommunal eller annan offentlig verksamhet eller organisation.

Vi söker dig som gillar att arbeta med människor och som på ett kommunikativt sätt kan bidra med god service i kommunens kontaktcenter. Förutom att vara ett proffs på bemötande ser vi att du har en mycket god förmåga att skapa goda relationer med både våra medborgare och arbetskamrater.

Vi söker dig med hög servicekänsla och stort engagemang som kan bemöta människor som befinner sig i alla olika lägen i livet. Du har god förmåga att kommunicera och kan enkelt skapa goda relationer med våra medborgare och arbetskollegor.

På Kontaktcenter arbetar vi i team vilket betyder att du måste ha god samarbetsförmåga och kunna var flexibel då ena dagen ofta inte är den andra lik. Du är lösningsorienterad, tar egna initiativ och kan vara självgående i ditt arbete. Du kan arbeta i högt tempo och kan lätt anpassa dig vid förändringar.

Går du vidare i processen kommer du att behöva genomgå ett servicetest med krav på godkänt resultat.

Vi ser fram emot din ansökan! Vi hanterar urval löpande.

Information om tjänsten
Tillträde: 1 augusti eller enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: Heltid

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: KS/2024/0135/023

Det här erbjuder vi dig!
Välkommen till Nynäshamn - skärgårdens pärla, en unik plats i Stockholms län. Du kommer till en tillväxtkommun som befinner sig i en spännande utvecklingsfas där befintliga arbetsmetoder och förhållningssätt utmanas och ett genomgripande och väl förankrat förändrings- och utvecklingsarbete pågår.

Vår nya vision för Nynäshamns kommun är framtagen för att möta framtidens behov av ökad service och kvalitet till kommunens invånare och företagare. Den utvecklingsresa som sker ger dig stora möjligheter till utmaning, utveckling och att göra skillnad!

Välkommen till Nynäshamn!

Ersättning
I grunden lutar sig kommunen som arbetsgivare mot kollektivavtalet Flextidsavtal Flextidsavtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Nynäshamns kommun (org.nr 212000-0233), https://www.nynashamn.se/

Kontakt
Enhetschef Kontaktcenter
Malin Gillfjärd
Malin.Gillfjard@nynashamn.se
08-520 688 35

Jobbnummer
8563661

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nynäshamns kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nynäshamns kommun: