Kommunvägledare, socionom, till Kundcenter - Östersunds Kommun - Butikssäljarjobb i Östersund
Kommunvägledare, socionom, till Kundcenter
Östersunds Kommun / Butikssäljarjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla butikssäljarjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda
Visa alla jobb hos Östersunds Kommun i Östersund

I november 2013 öppnade Östersunds kommun ett kundcenter dit Östersundsbor, näringsidkare och besökare kan vända sig för att få information, vägledning och hjälp. I kundcentret arbetar totalt 17 kommunvägledare, en receptionist, en verksamhetssamordnare samt chef. Vi sitter i ett kontorslandskap i direkt anslutning till receptionen i Rådhuset. Nu söker vi en kommunvägledare som ska arbeta i svarsgruppen som arbetar med frågor som rör socialt stöd, vård och omsorg.

Arbetet innebär att du möter medborgare främst i telefon, men även via e-post, på webben och i personliga möten. Du ger kunderna korrekta och sakliga svar. Vissa samtal är väldigt långa, men många samtal är rena kopplingssamtal där du hjälper kunden att komma till rätt person inom vår organisation. Arbetet handlar om att ha medborgaren i fokus och på ett professionellt sätt hålla ärendena korta så att du snabbt kan hjälpa nästa kund. Tempot är bitvis mycket högt.

Du arbetar i grupp tillsammans med andra kommunvägledare. I huvudsak arbetar du med telefon och dator som arbetsredskap, där du under pågående samtal skriver in uppgifter, söker information i olika system etc. Det förekommer även andra administrativa uppgifter.

Flera frågor som gruppen hanterar för socialförvaltningen är mer djupgående, detta gäller till exempel orosanmälningar, ekonomiskt bistånd samt ansökan om vård. Vi tar även emot en del besök, främst från personer som söker ekonomiskt bistånd.
Våra öppettider är måndag till fredag 08.00 - 17.00.

* Du har en personlig läggning som gör att du på ett professionellt sätt kan och vill hjälpa socialt utsatta personer, t ex personer som behöver ekonomisk hjälp eller personer som kan ha alkohol, drogproblem eller psykiska besvär. Det är även många av våra nyanlända kommunmedborgare som kommer till oss för råd, stöd och hjälp.
* Du skall vara proffs på bemötande, du brinner för att ge service och sätter alltid kunden/medborgaren i centrum.
* Du har lätt att samarbeta med olika typer av människor och trivs i en organisation där förändringar och utveckling tillhör vardagen.
* Du har erfarenhet av och fallenhet för att arbeta i olika it-system och du kan arbeta med dator och telefon samtidigt. Du har erfarenhet av informationssökning på internet och kan hantera sociala medier.
* Du har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska i tal och skrift. Samiska i tal och skrift är meriterande.
* Du har en personlig mognad och en positiv attityd. Du är tydlig och har en problemlösande förmåga.
* Du är utbildad socionom och har erfarenhet från arbete i kundtjänst, främst via telefon.
* Meriterande om du har erfarenhet från kommunal verksamhet.

Bifoga CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Uppvisande av detta blir aktuellt vid eventuell intervju.

Inför rekryteringsarbetet har Östersunds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-11-21

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-01
Ange följande referens när du ansöker: 2:2017:24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Agneta Nilsson agneta.a.nilsson@ostersund.se 063-14 44 34

Företag
Östersunds kommun

Adress
Östersunds kommun
Rådhuset
83182 Östersund

Kontorsadress
Se hemsida

Jobbnummer
3813885

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Östersunds Kommun: