Kommunvägledare

Ovanåkers Kommun / Receptionistjobb / Ovanåker
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Ovanåker, Hofors, Sandviken, Hedemora, Gävle eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ovanåkers Kommun i Ovanåker

Kommunstyrelseförvaltningen ansvarar för flera olika verksamhetsområden. Verksamhetsområdena omfattar både stöd och support till övriga förvaltningar samt verksamheter som riktar sig direkt till kommuninnevånare och besökare.

Den röda tråden för oss som arbetar inom kommunstyrelsen är att vi tycker om att bidra till ett attraktivt samhälle för våra invånare.

Publiceringsdatum
2023-08-31

Beskrivning
Som kommunvägledare arbetar du på avdelningen för kommunikation och service.

Avdelningen består totalt av 8 medarbetare som bland annat ansvarar för arkiv, bilpool, kommunvägledning, larm, post/ärendehantering och kommunikation.

Kommunvägledningen utgör en av vägarna in i kommunen för våra invånare, besökare och företag. Att arbeta hos oss innebär att du arbetar med att skapa hög tillgänglighet, ett bemötande av första klass och en hög servicegrad. Kommunvägledarna samarbetar med kommunikationsfunktionen och säkerställer att vi har samordnad, aktuell, efterfrågad information tillgänglig i våra kanaler.

Dina arbetsuppgifter
Genom god service, hög tillgänglighet och kvalitet kommer du via olika kanaler ge personlig service till våra kunder. Kommunvägledningen svarar i telefonen förutom för kommunens verksamheter även för bolagen. Vi arbetar för närvarande främst i Telias lösningar TouchPoint och ACE. Du kommer svara på enklare frågor via såväl e-post, chatt, reception som telefon samt koppla samtal vidare till ansvarig handläggare. Du kommer även arbeta med andra uppgifter som exempelvis beställning av kontorsmaterial, fakturahantering och post. Under semestrar och sjukfrånvaro kan det bli aktuellt att ge stöd inom fler på avdelningen förekommande arbetsuppgifter.

Avdelningen har ansvaret för att post och böcker körs mellan kommunens verksamheter i Alfta och Edsbyn. Detta sker i dagsläget som ett uppdrag till daglig verksamhet för personer med funktionsvariationer. Vid vissa tider på året kan det bli aktuellt att kommunvägledare kör posten och därför krävs det att du har körkort.

Tjänsten kräver goda språkkunskaper i svenska i både tal och skrift.

Du har nära kontakter med såväl kunder som medarbetare, där din insats gör en stor skillnad för kundupplevelsen och därför lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har lägst gymnasiekompetens och har ett utåtriktat och socialt intresse för andra människor, vana att bemöta och kommunicera situationsanpassat såväl skriftligt som muntligt. Du är serviceinriktad, engagerad, noggrann och lösningsfokuserad. De som arbetar i vår kommunvägledning har kunden i fokus.

Du har god förmåga att snabbt ta till dig och aktivt eftersöka information samt att anpassa dig till förändrade omständigheter. Kommunvägledningen är en viktig funktion vid eventuell kriskommunikation och därför krävs det att du har hög stresstålighet.

Arbetet är till största delen ett teamarbete och du behöver gilla att jobba nära och tillsammans med andra. Då arbetet är varierande behöver du vara flexibel. Du har ett tydligt kund- och servicefokus och kan anpassa dig till både situation och person. Eftersom du är ett av Ovanåkers kommuns ansikten utåt förväntar vi oss att du kan vara en god ambassadör. Därför lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.

Erfarenhet av liknande arbete är meriterande.

Kunskaper i att kommunicera på engelska är meriterande.

Lokalkännedom är meriterande.

Datavana är ett krav.

Körkort är ett krav.

Övrig information
Tjänsten är en provanställning, heltid i 6 månader med startdatum som vi kommer överens om tillsammans med dig. Om både du och vi känner oss nöjda med varandra efter provanställningen kan den övergå till en tillsvidareanställning.

Vi tillämpar rökfri arbetstid.

I denna rekrytering vill vi att du svarar på urvalsfrågor istället för att bifoga ett personligt brev. Målet är att skapa en inkluderande och kompetensbaserad rekryteringsprocess. Håll dig kortfattad, var ärlig och hjälp oss förstå varför vi ska anställa just dig - vad kan du bidra med för erfarenheter och kunskaper?

Vi ser gärna att du bifogar en CV till din ansökan.

Avdelningen verkar för mångfald och jämställdhet, vi ser därför gärna manliga sökanden.

Ovanåkers kommun kan erbjuda dig en stimulerande och trygg arbetsmiljö med hög delaktighet och goda utvecklingsmöjligheter.

Välkommen till oss- och välkommen med din ansökan!

Ovanåkers kommun är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Edsbyn och Alfta är de största orterna och här finns det mesta för dig som gillar en aktiv fritid men även för dig som gillar lugn och ro.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-09-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/85".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ovanåkers kommun (org.nr 212000-2304)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Kommunstyrelseförvaltningen, Kommunikationsavdelningen

Kontakt
Ulrica Leandersson
0271-57120

Jobbnummer
8074749

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ovanåkers Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ovanåkers Kommun: