Kommunsekreterare - Sollentuna Kommun Kansli och arkiv - Administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Sollentuna
Kommunsekreterare
Sollentuna Kommun Kansli och arkiv / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Sollentuna, Upplands Väsby, Upplands-Väsby, Järfälla
Visa alla jobb hos Sollentuna Kommun Kansli och arkiv i Sollentuna

Sollentuna kommun siktar mot att bli Sveriges mest attraktiva kommun. Vi är redan på god väg. SCB:s medborgarundersökning visar att Sollentunaborna är nöjdast i landet när det gäller Nöjd-Medborgar-Index. Vi har ett av landets bästa näringslivsklimat och har flera gånger utsetts till länets bästa skolkommun. I detta arbete är våra kompetenta och engagerade medarbetare helt ovärderliga. Hos oss hittar du intressanta och varierande jobb med goda utvecklingsmöjligheter. Kommunen växer och har i dag ca 69 000 invånare och 2 500 medarbetare.

* **** Arbetsplatsen *****
Kansli- och arkivenheten, på kommunledningskontoret utgör en central stöd- och servicefunktion för kommunens förtroendevalda och övriga förvaltningen i dess dagliga arbete. Enheten ansvarar för bl.a. administrationen kring kommunfullmäktige och kommunstyrelse, diarieföring, arkivering, systemförvaltning av kommunens gemensamma dokument- och ärendehanteringssystem Public 360 samt utredningsarbete.

Enheten har idag 10 medarbetare och söker nu en driven och noggrann kommunsekreterare som uppskattar stort ansvar, vill leverera kvalitativ service, är stresstålig och vill vara med och utveckla verksamheten.

* **** Arbetsuppgifter *****
Kommunsekreterarens roll är central och utgör navet i kansli- och arkivenhetens stöd gentemot de förtroendevalda och tjänstemän i den kommunala förvaltningen. I arbetsuppgifterna ingår 

* Sekreterarskap i kommunfullmäktige och kommunstyrelse med utskott och därtill hörande administrativa uppgifter
* Utveckling och effektivisering av ärendeprocessen och annat administrativt stöd till kommunens förtroendevalda
* Utbildning och stöd till handläggare och chefer i deras arbete med att producera beslutsunderlag
* Stöd i kommunalrättsliga frågor, främst sammanträdesjuridiska sådana
* Självständig beredning av ärenden, utredningar och yttranden
* Planering och ledning av kommunens nätverk av nämndsekreterare och registratorer

Vi befinner oss mitt i en spännande period där våra arbetssätt och rutiner är under förändring. Vi arbetar med att kvalitetssäkra, effektivisera och att öka servicen. Du kommer därför att få möjlighet att vara med och driva utvecklingsfrågor på enheten och kan i och med det få andra uppdrag på ditt ansvar. 

* **** Kvalifikationer *****
Vi söker dig som har

* Juridisk eller samhällsvetenskaplig högskoleutbildning, gärna med inriktning mot offentlig förvaltning
* Kunskaper i kommunallagen, förvaltningslagen, personuppgiftslagen, offentlighet- och sekretesslagen
* Erfarenhet från politiskt styrd organisation
* God stilistisk förmåga och utvecklad IT-vana.

Som kommunsekreterare är det avgörande att ha ordning på vad som ska göras och när det ska göras, varför arbetet kräver

* Mycket god förmåga att självständigt planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt.
* Noggrannhet
* Stresstålighet och förmåga att arbeta med många olika uppgifter samtidigt, periodvis i ett högt tempo.

Arbetet är omväxlande med stor bredd varför tjänsten förutsätter en väl utvecklad kommunikativ förmåga och att du trivs med att ha många kontakter med medborgare, medarbetare och förtroendevalda.

Som person är du prestigelös, strukturerad och kvalitetsmedveten. God samarbetsförmåga, fingertoppskänsla, förmåga att ta initiativ till förändring och utveckling är vidare andra viktiga egenskaper för tjänsten.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/tillsvidare tillsvidare

Publiceringsdatum
2015-04-23

Ersättning
Vi tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-05-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Löf, T.f. kanslichef 08-5792 1791

Företag
Sollentuna Kommun Kansli och arkiv

Adress
Sollentuna Kommun Kansli och arkiv
Allfarvägen 31
19186 Sollentuna

Kontorsadress
Turebergs Torg 1

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2262084

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sollentuna Kommun Kansli och arkiv: