Kommunsekreterare

Partille kommun, Kommunkontoret / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Kommunkontoret i Partille

Partille kommuns vision är att man ska leva mitt i det goda livet. Våra 35 000 invånare och människor som arbetar och verkar i kommunen ser vi som våra kunder. Det är upp till oss 2 500 anställda, att leverera kvalitet och service som innebär att det ska vara gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Internt arbetar vi med en gemensam kultur för alla anställda som rustar oss för uppdraget. Värdeorden i kulturarbetet är allas lika värde, delaktighet, fokus, ordning och reda, professionalism och ärlighet.

Publiceringsdatum
2012-06-08

Arbetsuppgifter
Som kommunsekreterare har du en nyckelbefattning! Du sitter mitt i händelsernas centrum och har koll på vad som händer i kommunen. Kommunsekreteraren har en viktig roll och utgör en länk mellan alla verksamheter.
Du kommer att vara ansvarig för och administratör av sammanträdena för kommunstyrelsen, dess arbetsutskott och kommunfullmäktige, samt vid behov valnämnden. Detta innebär viss tjänstgöring kvällstid. I tjänsten ingår även att upprätta förslag till svar på motioner och remissyttranden samt att delta i projekt och utredningar där Din sakkunskap behövs. Tjänsten innebär att Du har många kontakter och Du kommer i Din roll att konsulteras i allehanda frågor från politiker och tjänstemän från förvaltningarna i kommunen. I viss mån kommer Du även att besvara frågor från kommuninvånare. Kommunsekreteraren sammankallar till nämndsekreterarträffar inom kommunen.
Tjänsten är organisatoriskt placerad inom kommunkontorets kansli med kanslichefen som närmsta chef. Kommunkontoret har ett kommunövergripande ansvar för dokument- och ärendehanteringen och vi bygger våra sammanträden i dokument- och ärendehanterings-systemet Lex och arbetar även med en modern elektronisk sammanträdesprocess.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har juridisk och/eller akademisk samhällsvetenskaplig utbildning. Dina IT-kunskaper är goda och Du är intresserad av e-förvaltning och vill bidra till utvecklingen inom området.

Som person är Du serviceinriktad, social och bra på att uttrycka dig både i tal och i skrift.
Vi ställer stora krav på samarbetsförmåga, flexibilitet och initiativkraft varför personlig lämplighet kommer att väga tungt vid tillsättningen av tjänsten.
Tidigare erfarenhet från arbete i politiskt styrd organisation, erfarenhet från processledning samt juridisk kunskap inom nämndadministration är meriterande.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Hösten 2012 enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-08-15
Under semestertider når du kanslichefen enklast via E-post.
Kanslichef Louise Mattus Streiby
louise.mattus.streiby@partille.se
Ange följande referens när du ansöker: A278203
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Louise Mattus Streiby, 031-792 11 40

Facklig kontakt
Facklig representant nås via växeln, 031 - 7921000

Företag
Partille kommun, Kommunkontoret

Adress
Partille kommun, Kommunkontoret
Gamla Kronvägen 34
43382 Partille

Jobbnummer
1266979

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Kommunkontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Kommunkontoret: