Kommunsekreterare - Aneby Kommun - Ekonomijobb i Aneby
Kommunsekreterare
Aneby Kommun / Ekonomijobb / Aneby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla ekonomijobb i Aneby, Jönköping, Nässjö, Habo
Visa alla jobb hos Aneby Kommun i Aneby

På toppen av Småländska Höglandet ligger Aneby, en kommun med drygt 6500 invånare och med en stark tro på framtiden. 2007 blev vi utnämnda till Sveriges bästa kommun inom äldreomsorgen och rankades som en av landets tio bästa grundskolekommuner. Aneby är kommunen med en levande landsbygd och engagerade invånare. Mer än 100 föreningar och 800 registrerade företag är beviset. Var tredje elev i grundskolan går i vår kommunala musikskola och det låter bra om oss. Kom hit och hör själv!
Aneby kommun är organiserad i en förvaltning, med kommunchefen som förvaltningschef. Verksamheten är indelad i fyra avdelningar, kommunservice- och beslutstödsavdelningen, vård- och omsorgsavdelningen, barn- och utbildningsavdelningen och samhällsbyggnadsavdelningen. Som kommunsekreterare kommer Du att ha din anställning i kommunservice- och beslutsstödsavdelningen och tillhöra beslutstödsenheten.

KOMMUNSEKRETERARE

Beslutstödsteamet söker Dig som med engagemang och intresse vill fortsätta utveckla kommunens nämndadministration. Du kommer i din tjänst som kommunsekreterare att ansvara för samordning av ärendehantering till kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och kommunstyrelsens tre utskott samt valberedningen. Tillsammans med din kollegor ansvarar du för sekreteraruppdraget i dessa organ och ger stöd och service i ärendehanteringen till handläggare och ansvariga politiker. Ärendehanteringen omfattar hela processen från posthantering till arkivvård.

Vi arbetar i ärende- och dokumenthanteringssystemet W3D3. Dina arbetsuppgifter omfattar också utveckling av systemet och dess användning, med målsättningen att införa gemensamma arbetssätt och rutiner för hela förvaltningen.

Du leder det dagliga arbetet i beslutstödsenheten, håller ihop och utvecklar kompetensen kring kommunjuridiska frågor och förmedlar kunskaper och information ut i förvaltningen.

Publiceringsdatum
2008-01-25

Kvalifikationer
Du ska ha högskoleutbildning inom juridik eller samhällsvetenskap, eller annan utbildning som kan prövas likvärdig. Vi ser gärna att du har en inriktning mot förvaltningsrätt eller kommunalrätt. Erfarenhet av arbete inom offentlig och politisk styrd verksamhet är meriterande.
Du är en duktig kommunikatör och har lätt att uttrycka dig både i tal och skrift. Då arbetet till mycket stor del är datoriserat ska dina datakunskaper vara goda.
Som person är Du ansvarstagande, har god ordning och organiserar och prioriterar arbetsuppgifterna på ett bra sätt. Du har lätt för att samarbeta. Vi arbetar i en miljö som ofta präglas av ett högt tempo. En positiv inställning och ett flexibelt tankesätt är ovärderligt i sammanhanget.

Anställningstyp/arbetstider
Heltid, tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse

Ersättning
Fast kontant lön

Kontakt
Anneli Persson, 0380-46228 Telefon, anneli.persson@aneby.se , Informationschef

Facklig kontakt
Bertil Målqvist, 0380-46306 Telefon, bertil.malqvist@aneby.se , SACO
Gunnel Bergander, 0380-46219 Telefon, gunnel.bergander@aneby.se , SKTF

Så ansöker du
Skicka din ansökan Beslutstödsenheten, Aneby kommun, Box 53, 578 22 Aneby
Sista ansökningsdag 2008-02-11
Vi tar emot ansökan via epost: kommunstyrelsen@aneby.se

Företag
Aneby Kommun
Box 53
57822 ANEBY
Telefonnummer: 0380-46100
Mer information på http://www.aneby.se

Jobbnummer
109980

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Aneby Kommun: