Kommunledningssekreterare/näringslivsassistent till Kungälvs kom

Kungälvs kommun, Kansli och Juridik / Administratörsjobb / Kungälv
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kungälv, Göteborg, Partille, Lerum, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungälvs kommun, Kansli och Juridik i Kungälv

I Kungälv mäts inte storheten i meter utan i det vi drömmer om, satsar på och åstadkommer tillsammans. Här finns ambitioner, stora hjärtan och visioner. I Kungälvs kommun finns spännande och viktiga yrken där du gör skillnad i människors vardag varje dag. Det är det som är storheten. Välkommen till Kungälv!

Kommunkansliet ansvarar för kommunövergripande registratur, sekretariat, näringslivsfrågor, upphandling, juridiskt stöd, överförmyndarverksamhet och systemförvaltarfrågor. Därutöver sköter enhetens kommunledningssekreterare det administrativa stödet till kommunledningen. Enheten har 30 medarbetare lokaliserade i stadshuset i centrala Kungälv. Eftersom vår nuvarande kommunledningssekreterare ska gå i pension, söker vi nu en efterträdare. I samband med detta kommer tjänsten anpassas efter nya förhållanden, och inriktas mer mot näringslivsfrågor.


Publiceringsdatum
2020-08-10

Arbetsuppgifter
Du levererar ett tillgängligt, modernt och individinriktat administrativt stöd till kommunfullmäktiges och kommunstyrelsens presidier samt till kommundirektören. Stödet möjliggör att ledningens arbete flyter smidigt och att deras tid används effektivt. Stödet består bl.a. i att boka möten och event samt ansvara för viss kommunikation och vissa mindre inköp på uppdrag av ledningen. Du bidrar även till att övriga förtroendevaldas (cirka 150 personer) ersättningar betalas ut på ett korrekt sätt och hjälper nya förtroendevalda att hitta rätt i den kommunala organisationen. I näringslivsarbetet är du behjälplig med att boka och protokollföra möten, upprätta handlingar och utskick tillsammans med kommunens näringslivsstrateg. Kommunen har initierat ett arbete för att öka förståelsen för näringslivets situation bland kommunens anställda och förbättra servicen till företagarna, och du kommer vara en viktig del i det arbetet. Tjänsten innefattar kontakter med ett stort antal personer, både internt och externt, såsom företagare, politiker, medarbetare och chefer.

Arbetet sker på uppdrag av den administrative chefen, till vilken du rapporterar.


Kvalifikationer
Vi vill att du har
• Minst tre års erfarenhet av administrativt arbete som chefssekreterare eller liknande
• Mycket god förmåga att uttrycka dig korrekt på svenska i tal och skrift.
• God datorvana
• B-körkort

Det är meriterande om du
• har flerårig erfarenhet av arbete med näringslivsfrågor för offentlig sektor.
- har en högskoleutbildning inom administration eller annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Vi tror att du därutöver är lösningsorienterad och driven med förmåga att hitta fram i komplexa uppdrag med många olika uppdragsgivare och kontaktpersoner. Sannolikt har du en positiv grundsyn och en välutvecklad känsla för service, som skapar en trivsam stämning i de miljöer du verkar. Du tycker om att underhålla ett stort kontaktnät och gillar att åstadkomma mervärde för andra, men du måste inte själv stå i centrum.
Eftersom uppdraget innehåller en del arbetsuppgifter av enklare karaktär bör du vara prestigelös och ha lätt för att ta emot och verkställa beställningar från andra. Om du är noggrann med detaljer och van att hålla många saker i huvudet, underlättar det ditt arbete

Eftersom tjänsten under kortare perioder kan kräva ett högt arbetstempo, kommer vi fråga dig om din förmåga att prestera under tidspress. För att bli framgångsrik i den här tjänsten bör du vidare ha förmåga att med personlighet och integritet verkställa den prioritering av arbetsuppgifter som du och din chef kommit överens om.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Intervjuer:
Tid för intervjuer är bokade den 2 september 2020.

ÖVRIGT
Ansökan tas endast emot digitalt via offentligajobb.se.
Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.
Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.
Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kungälvs kommun har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 2020-11-30 eller efter överenskommelse. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-08-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kungälvs kommun, Kansli och Juridik

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A966196".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kungälvs kommun (org.nr 212000-1371)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Kungälvs kommun, Kansli och Juridik

Jobbnummer
5314539

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kungälvs kommun, Kansli och Juridik

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungälvs kommun, Kansli och Juridik: