Kommuninformatörer till kontaktcenter

Norrköpings kommun / Marknadsföringsjobb / Norrköping
2023-02-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kommuninformatörer till kontaktcenter" (publicerad 2023-04-18) ⬅️


Visa alla marknadsföringsjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Norrköpings kommun i Norrköping, Söderköping, Linköping, Åtvidaberg, Motala eller i hela Sverige

KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

Vill du leverera service i världsklass? I så fall, sök sommarvikariat som kommuninformatör hos oss!
Vilka är vi?

Kontaktcenter är en ingång för kommuninvånare, företagare och besökare som har frågor, förslag eller synpunkter till Norrköpings kommun. Vi hjälper till med ärenden via telefon, tar emot besök samt arbetar i våra digitala plattformar.

Vi besvarar en mängd olika frågor och hjälper personer att komma i kontakt med rätt person. Vi eftersträvar att alla som kontaktar Norrköpings kommun ska i varje möte få en god service och ett proffsigt bemötande i världsklass.

Vi är välkomnande, enkla och korrekta i vår information. Allt för att Norrköping ska vara en attraktiv plats att besöka, bo och verka i.

Publiceringsdatum
2023-02-15

Arbetsuppgifter
Som kommuninformatör ger du ett proffsigt bemötande och första intryck och avtryck av Norrköpings kommun. Du ser det som en självklarhet att arbeta med service och erbjuda bästa möjliga lösningar. Du hjälper till med att hantera ärenden, besvarar många olika frågor och hanterar synpunkter via våra kommunikationskanaler och då framförallt via telefon.

Det är en variationsrik roll där du får anpassa din kommunikation både efter person och efter tillfälle.

Du kommer dagligen att ställas inför många olika typer av frågor och möten med människor vilket kräver att du är glad som person, initiativrik, nyfiken och motiveras av att se lösningar samt att du är självgående och tar ansvar för din uppgift.

Då frågorna vi får styr vårt arbete samt att vi växlar mellan våra kommunikationskanaler ser vi att du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och snabbt kan ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Vidare är du lugn och stabil i stressade situationer och kan behålla ett realistiskt synsätt och därigenom fokusera på rätt saker.

Vem är du?

Du har slutfört din gymnasieutbildning eller har en pågående högskoleutbildning eller annan utbildning/arbetserfarenhet som av arbetsgivaren bedöms som likvärdigt.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom kundtjänst eller kontaktcenter i en roll med lösningsorientering i fokus, samt erfarenhet av digitalt arbetssätt inom IT-baserade system och ärendehantering. Vi ser även positivt på arbetslivserfarenhet från yrken där du arbetat med människor genom att ge service.

I vårt arbete är det viktigt att kunna kommunicera och har förmåga att hantera flera olika IT-baserade system. I arbetet hanterar vi hantera stora mängder information och är vana att söka svar via vårt ärendehanteringssystem. Det krävs att du kan göra detta simultant under pågående möte inklusive att dokumentera relevant information.

Du har en mycket god förmåga att kommunicera flytande såväl muntligt som skriftligt på svenska och engelska med anledning av att arbetet innebär många kontakter i både fysiska möten, telefon och text.

Du arbetar lösningsorienterat och strukturerat och hittar alltid de bästa tänkbara lösningarna på problem. Som person söker vi dig med intresse av att stötta våra kommuninvånare och som har god känsla för service där du är tillmötesgående samt har intresse och vilja att hjälpa andra.

Din goda förmåga att kommunicera och skapa förtroende med både kommuninvånare och kollegor gör att det är enkelt att samarbeta med dig.

Arbetet innebär nära samarbete med kollegor och mycket kontakt med andra människor så det är av stor vikt att du arbetar bra med andra samt kommunicerar klart och välformulerat, anpassat efter situationen. Du får gärna vara intresserad av samhällsfrågor och förstå hur en politiskt styrd organisation fungerar.

Vi tillämpar arbetsprov i den här rekryteringsprocessen.

Information om tjänsten

Antal lediga tjänster: 5
Anställningsform: Visstidsanställningar
Längd på anställning: Juni, juli och augusti
Tillträdesdatum: Tillträde 1 juni eller enligt överenskommelse men utbildning startar i mitten av maj
Arbetstid: Dag
Sista ansökningsdatum: Den 12 mars
Kontakt: Enhetschef Marlene Svegreus, 011-156722, enhetschef Joakim Altstadt, 011-156762 eller rekryteringsspecialist Katarina Nyqvist, 011-153010

Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ersättning
Vi tillämpar individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Norrköpings kommun (org.nr 212000-0456), http://www.norrkoping.se

Jobbnummer
7450157

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Norrköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Norrköpings kommun: