Kommuninformatör till kontaktcenter

Norrköpings kommun / Ekonomichefsjobb / Norrköping
2017-11-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kommuninformatör till kontaktcenter" (publicerad 2022-09-30) ⬅️


Visa alla ekonomichefsjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Norrköpings kommun i Norrköping, Söderköping, Linköping, Åtvidaberg, Motala eller i hela Sverige

KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

Vill du varje dag leverera ett bemötande i toppklass?

VÅR VERKSAMHET

Kontaktcenter är en ny enhet som byggs upp under våren och kommer öppna under sommaren 2018. Vi kommer vara en ingång för kommuninvånaren och företagaren som har frågor, förslag eller synpunkter till Norrköpings kommun. Vi tar emot besök, svarar i telefon, mejl och arbetar i våra digitala plattformar, vi besvarar de enklare frågorna och hjälper personer att komma i kontakt med rätt person om vi inte kan svara. Vi eftersträvar att alla som kontaktar Norrköpings kommun ska i varje möte få god service och det bästa bemötandet. Vi är välkomnande, enkla och korrekta i vår information. Allt för att Norrköping ska vara en attraktiv plats att besöka, bo och verka i.

ARBETSBESKRIVNING

Som kommuninformatör får du möjlighet att ge ett första intryck och avtryck av Norrköpings kommun. Du ser det som en självklarhet att serva och ge bästa möjliga lösningar. Du besvarar frågor och hanterar synpunkter via telefon, mejl, besök och digitala plattformar. Det är en variationsrik roll där du får anpassa din kommunikation både efter person och efter tillfälle. Du är en driven administratör och du dokumenterar löpande i de system kontaktcenter tillhandahåller för att ge korrekta svar. Du kommer att utgå från kontaktcenter men ibland jobba med fysiska möten och informationsspridning på olika geografiska platser i Norrköpings kommun.


Svara på frågor och guida inom Norrköpings kommun i telefon, besök, mejl och digitala plattformar.


Söka, arbeta och dokumentera i de system som kontaktcenter tillhandahåller för att effektivt ge korrekta svar.


Erbjuda största möjliga service och ge Sveriges bästa bemötande.


Aktivt bidra med utvecklings- och förbättringsförslag.


Arbeta aktivt för att bidra med utvecklingsförslag till organisationen.

DIN PROFIL

Vill du vara med och ge en upplevelse utöver det vanliga? Är du flexibel och kan snabbt anpassa dig till nya omständigheter?

Vi ser att du arbetar lösningsorienterat och strukturerat och hittar alltid de bästa tänkbara lösningarna på problem. Din välutvecklade förmåga att kommunicera och skapa förtroende med både kommuninvånare och kollegor gör att det är enkelt att samarbeta med dig. Du får gärna vara intresserad av samhällsfrågor och har en förståelse för hur en politiskt styrd organisation fungerar.

Du har erfarenhet av arbete i någon form av kundtjänst/kundservice och du tycker det är lätt att hantera digitala plattformar och söka information i olika system. Den dagliga kontakten internt inom kommunen innebär att du behöver behärska både det svenska och engelska språket i tal och skrift och att du förstår vikten av god samverkan för att nå resultat. Du behöver ha godkända gymnasiebetyg och det är meriterande om du har en akademisk utbildning inom media, kommunikation, system, service eller annan inriktining som arbetsgivaren bedömer likvärdig

Tjänsten är nyinrättad vilket innebär stora möjligheter att påverka och därför kan uppdraget utvecklas i och med kontaktcenters uppbyggnad.

Är du nyfiken och vill veta mer? I så fall är du varmt välkommen till vårt seminarium i Rosen, sessionssalen, Trädgårdsgatan 21, den 16 november kl. 18.00, där kommer vi att berätta mer om det nya kontaktcentret. Anmäl ditt deltagande till maria.wolsink@norrkoping.se, det är ett begränsat antal platser så det är först till kvarn som gäller!

MER INFORMATION OCH ANSÖKAN

Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid och kommer att tillsättas under våren 2018.

Välkommen med ansökan som innehåller CV och ett personligt brev. Vi gör urval löpande och vi vill ha din ansökan senast den 26 november. Har du ytterligare frågor är du välkommen att kontakta rekryteringsspecialist Katarina Nyqvist 011-15 30 10 eller Anna-Karolina Gradvall 011-15 30 12 eller enhetschef Jennifer Benckert 011-15 27 59.

Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

Norrköpings kommun tillämpar önskad sysselsättningsgrad.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2017-11-06

Ersättning
Individuell lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Norrköpings kommun

Adress
Norrköpings kommun
601 81 Norrköping
60181 Norrköping

Kontorsadress
601 81 Norrköping

Jobbnummer
3785237

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Norrköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Norrköpings kommun: