Kommunikatörer till digital satsning!

Releasy Customer Management / Butikssäljarjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Releasy Customer Management i Linköping, Norrköping, Solna, Stockholm, Borås eller i hela Sverige

Vi på Releasy Customer Management är ett team som arbetar med att utveckla våra uppdragsgivares kundrelationer och stärka deras försäljning. Vårt fokus på våra medarbetare och innovativa lösningar har gjort oss till en av Sveriges mest framgångsrika kundserviceorganisationer. Våra kontor finns i Barcelona, Borås, Borlänge, Linköping och Stockholm. Vi arbetar med att skapa den bästa kundupplevelsen oavsett kanal. Vi skapar tusentals relationer... en i taget! Vi är kollektivavtalsanslutna och tror på trygga anställningar, mångfald och arbetsglädje.

Vi söker Kommunikatörer till en digital satsning inom Releasys SL-uppdrag!

Brinner du för att skapa den bästa kundupplevelsen genom den bästa kundservicen? Gillar du det skrivna ordet och hur du bäst anpassar det i digitala kanaler? Då kan detta vara något för dig!

SL (Storstockholms Lokaltrafik) Kundtjänst är ett av Releasys större uppdrag. I samband med att nya lösningar och digitala kanaler implementeras, och högre krav ställs på det digitala kundmötet, tillsätts nu en ny kommunikationsgrupp. Kommunikationsgruppens primära mål är att genom digitalisering och automatisering minska volymen av inkommande samtal. Vi söker därför gruppmedlemmar som kommer att arbeta med innehållshantering och kommunikation i flertalet kanaler för att i varje kundkontakt hjälpa Stockholms resenärer till en bättre upplevelse. Det är en spännande fas vi befinner oss i och inom Kommunikationsgruppen finns det stora möjligheter till att påverka!

Publiceringsdatum
2018-11-22

Dina arbetsuppgifter
Som Kommunikatör i Kommunikationsgruppen har du som huvuduppgift att hantera innehåll och kommunikation i en mängd olika kanaler och därmed också säkerställa att informationen publiceras i tid och på rätt sätt, anpassat till kanalen och mottagaren. Du ska på bästa tänkbara sätt leverera vårt motto "den bästa kundupplevelsen" och även skapa förutsättningar för att dina kollegor kan göra detsamma.

• Hantera (ta emot, värdera, skapa, publicera och följa upp) information och kommunikation i kanaler såsom Humany interna kunskapsdatabas, Humany självservice på webben, talsvar/talbot och Facebook (på sikt även andra kanaler såsom t.ex. chattbot).
• Besvara inkommande samtal, mail, chatt och inlägg i sociala medier.
• Ta emot, koordinera och publicera störningsinformation som inkommer, bl.a. genom dialog med SL:s entreprenörer.
• Arbeta fram, agera utefter och följa upp kommunikationsplaner.
• Analysera och följa upp kommunikationsinsatser och kanaler, både interna och externa, genom kvantitativt (statistik) och kvalitativt analysarbete.
• Förvalta och vidareutveckla befintliga och nya lösningar.
• Bidra i förbättringsarbete gällande.
• Rutiner, processer och arbetssätt, både inom Kommunikationsgruppen och inom SL-uppdraget i stort.
• Tonalitet i samtliga kanaler inom SL-uppdraget.
• Kanalstyrning.

Profil
Vi söker dig som brinner för service och som vill utvecklas inom digital kommunikation. Du ska trivas i mötet med andra människor och du vet hur man levererar en bra kundservice. Vi ser även att du är målinriktad, ansvarstagande och effektiv. Du har ett proaktivt mindset och bidrar till utveckling. Vi vill att du har fullständigt gymnasiebetyg och behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Du ska besitta en mycket god datorvana och är duktig på att kommunicera både verbalt och skriftligt. Vi lägger givetvis stor vikt på personlig lämplighet.

Vad kan vi erbjuda dig?

• Möjlighet att arbeta med en spännande satsning med höga ambitioner.
• En rolig arbetsplats med engagerade ledare och kollegor som stöttar dig i din utveckling. Du ingår i ett team som arbetar tillsammans mot gemensamma mål.
• Vi uppmuntrar till hälsa och friskvård och därav får du som anställd friskvårdsbidrag.
• Du har möjlighet att gå på massage under arbetstid.

Utvecklingsmöjligheter:

Inom gruppen kommer du att få en bred kompetens och bygga erfarenhet inom ett högaktuellt område. Ambitionen är att alla i Kommunikationsgruppen kan hantera alla kanaler vilket gör att du kommer få utbildning inom flertalet system och kompetensområden, utöver grundläggande utbildning inom SL-uppdraget. Vidare ges coachningoch kontinuerlig feedback av din chef för din fortsatta utveckling.

Arbetstider:

Vi har öppet alla dagar året runt och därav kommer du att arbeta oregelbunden arbetstid men alltid mellan 06-19.

Omfattning:

Provanställning 100%.

Ersättning
Enligt kollektivavtal.

Utbildningsbakgrund
Din anställning inleds med en utbildning för att bekanta dig med Releasy, SL och Kommunikationsgruppens arbete. I utbildningen lär du dig atthantera det optimala kundmötet i telefonoch de stödsystem som du kommer att arbeta med. All utbildning på Releasy är givetvis betald för vi vet att bra utbildning leder till fantastiska medarbetare.

Start:

Så snart som möjligt, senast under januari 2019.

Så ansöker du
Skicka in din ansökan(CV, personligt brev och gymnasiebetyg) så snart som möjligt då vi kommer att intervjua löpande. Vid frågor kan du kontakta Business Manager Malin Bergstedt-Leander;Malin.Bergstedt-Leander@releasy.se- jag berättar gärna mer!

Vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Bergstedt Leander malin.bergstedt-leander@releasy.se 0704102873

Företag
Releasy Customer Management

Adress
Releasy Customer Management
Teknikringen 6
58330 Linköping

Kontorsadress
Teknikringen 6 , Linköping

Jobbnummer
4471924

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Releasy Customer Management

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Releasy Customer Management: