Kommunikatör, Umeå (Vikariat)

Polismyndigheten, Kommunikationsavdelningen / Assistentjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla assistentjobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Kommunikationsavdelningen i Umeå, Sundsvall, Uppsala, Västerås, Stockholm eller i hela Sverige

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en driven kommunikatör till vårt team i Polisregion Nord. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med drygt 35 000 medarbetare. Kommunikationsavdelningen är en av Polismyndighetens nationella avdelningar som har ansvar för att proaktivt styra, utveckla och samordna Polismyndighetens kommunikationsarbete samt vara ett strategiskt och operativt kommunikationsstöd i hela myndigheten.

Till kommunikationsavdelningen i Polisregion Nord söker vi nu en driven kommunikatör. Du kommer att tillhöra en grupp om 12 personer som består av kommunikatörer, presstalespersoner och redaktörer.


Publiceringsdatum
2022-09-08

Arbetsuppgifter
Som kommunikatör kommer du att arbeta brett med kommunikationsfrågor i en händelsestyrd och föränderlig miljö. Du är ett kommunikationsstöd för chefer och andra nyckelfunktioner och arbetar med analys, planering, genomförande och uppföljning av interna och externa kommunikationsinsatser. Du producerar och publicerar text, bild för olika kanaler samarbetar tillsammans med andra medarbetare för att utveckla och förbättra polisens kommunikation och kommunikationskanaler.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Initiera, planera, driva, genomföra och följa upp kommunikationsinsatser antingen genom egna operativa insatser eller i samarbete med andra
• Ge stöd till chefer och sakkunniga i kommunikationsfrågor
• Producera och publicera texter, filmer och kommunikationsunderlag
• Samverka både inom och utom myndigheten i kommunikationsfrågor
• Genomföra vissa kompetenshöjande insatser inom kommunikation
• Genomföra workshops inom kommunikationsområdet
• Stöd vid behov av kriskommunikation
• Samordna mediekontakter



Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
• Högskoleutbildning inom medie- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig
• Erfarenhet av att arbeta med intern och extern kommunikation
• Vana att producera, skriva, filma och utveckla kommunikationsmaterial
• Erfarenhet av att arbeta i publicerings- och redigeringsverktyg.
• Mycket god kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska och engelska.
• Van att arbeta med digitala kanaler
• Van att arbeta med medier

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
• Erfarenhet av arbete inom statlig myndighet eller annan offentlig verksamhet
• Erfarenhet av kriskommunikation

För att lyckas i arbetet behöver du vara en social person som är bra på att skapa goda relationer och du tycker om att arbeta i grupp såväl som självständigt. Du är målinriktad och samtidigt prestigelös. Du arbetar planerat men kan samtidigt snabbt byta fokus för att hantera aktuella frågor här och nu. Du kommer att arbeta i medborgarnas tjänst och därför är det viktigt att du förstår vidden av det förtroendeskapande arbete det innebär att arbeta med kommunikationsfrågor hos polisen.

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Placeringsort: Umeå.

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 22a september 2022. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Arbetstidsförläggning: Flex. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde sker enligt överenskommelse., upphör: 2024-08-23 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Polismyndigheten, Kommunikationsavdelningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C101903/2022".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Arbetsplats
Polismyndigheten, Kommunikationsavdelningen

Kontakt
Rekryterande chef
Agneta Andersson
agneta.andersson@polisen.se

Jobbnummer
6959965

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Kommunikationsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Kommunikationsavdelningen: