Kommunikatör till Polismyndighetens IT-avdelning

Polismyndigheten / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Stockholm, Solna, Södertälje, Sigtuna, Uppsala eller i hela Sverige

Arbetsuppgifter
Gruppen för Verksamhetsstöd, som är del av it-avdelningskansliet, tillhandahåller verksamhetsstöd och kompetens i linje med avdelningens behov. Vi stöttar verksamheten inom Employer Branding, internkommunikation, kompetensutveckling, chef- och ledarskapsutveckling med mera. Nu söker vi en handläggare som stöttar avdelningen inom kommunikationsområdet genom att producera material för såväl intern som extern kommunikation. Du kommer att arbeta verksamhetsnära i ett varierande och kreativt uppdrag.

I rollen som kommunikatör för IT-avdelningen kommer du att bistå ledningen med presentationsmaterial och vara aktiv i den kommunikation som kansliet arbetar med inom Employer Branding. Du skriver artiklar och nyheter för vårt intranät och vår hemsida och du producerar material som exempelvis bildspel och enklare trycksaker. Rollen innefattar deltagande samt dokumentering av interna event vilket förutsätter förmåga att bearbeta media så som foto, ljud och bild.

Arbetet bedrivs i nära samarbete med polismyndighetens Kommunikationsavdelning.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Relevant examen i medie-och kommunikationsvetenskap eller motsvarande
• Minst två års erfarenhet av kommunikationsarbete i andra organisationer
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• Erfarenhet av foto och bildhantering


Meriterande
Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbete inom andra myndigheter
• Erfarenhet av arbete inom större organisationer
• Erfarenhet av att självständigt driva varierande uppdrag/projekt


Personliga egenskaper
För att lyckas i arbetet behöver du vara en social person som gillar att arbeta i grupp såväl som självständigt. Du är bra på att skapa goda relationer och är samarbetsinriktad. Du är strukturerad, flexibel, målinriktad och samtidigt prestigelös och kan snabbt byta fokus för att hantera aktuella frågor här och nu. Du kommer att arbeta i medborgarnas tjänst och därför är det viktigt att du förstår vidden av det förtroendeskapande arbete det innebär att arbeta med kommunikationsfrågor hos polisen.

Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Beskrivning av arbetsplatsen
Som anställd på IT-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och en möjlighet att göra skillnad på riktigt. Våra system används i polisernas vardag - dygnet runt, året runt. Från ett ingripande mitt i natten till att färdigställa en förundersökning inför en rättegång.

Polisens IT-avdelning har ca 750 anställda och ansvarar för all it som används av myndighetens ca 30 000 medarbetare.

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet, säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.

Ansökan:
Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt personuppgiftslagen. Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, ta kontakt med hr-support@polisen.se

Publiceringsdatum
2018-01-25

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-15

Kontakt
Företag
Polismyndigheten

Adress
Polismyndigheten
10675 STOCKHOLM

Jobbnummer
3925445

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten: