Kommunikatör till kommunikationsenheten

Upphandlingsmyndigheten / Marknadsföringsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Upphandlingsmyndigheten i Solna, Stockholm eller i hela Sverige

Nu söker vi en kommunikatör till kommunikationsenheten, en viktig roll för att vi ska nå ut med vårt budskap om vikten av effektiva, hållbara och innovativa offentliga affärer. Kommunikationsenheten har ett övergripande ansvar för myndighetens externa och interna kommunikation. En framgångsfaktor för att lyckas väl med kommunikationen är att den är en integrerad del av kärnverksamheten, där vi med lyhördhet arbetar tillsammans för att möta de aktuella behoven.

Vi söker nu en kommunikatör som har ett stort samhällsintresse och förmåga att anpassa budskap för olika målgrupper och i första hand i digitala kanaler.

Vad ska jag arbeta med?
Som kommunikatör är du delaktig i våra processer redan från början, för att tidigt identifiera och utveckla kommunikationen. Utifrån data och insikter om målgruppens behov planerar och bidrar du till framtagandet av stöd i framförallt digitala format, som når ut och skapar ett värde för våra kunder.

Några av de kanalerna och format vi arbetar i är webb, sociala medier, e-tjänster och filmer, och genom exempelvis vägledningar, rapporter och konferenser. Arbetet är varierande och kreativt, och innebär såväl strategiskt som taktiskt och operativt kommunikationsarbete.

I rollen ingår till exempel att:

• Arbeta både strategiskt och operativ med kommunikationen i stort på myndigheten.
• Skriva nyheter, webbtexter m.m. samt redigera och bearbeta andras material för att säkerställa kvalitet.
• Ta fram kommunikationsplaner för stödmaterial till våra kunder som säkerställer att materialet följer myndighetens övergripande strategi.
• Stödja resterande enheter med att utveckla idéer till kommunicerbara koncept som svarar mot våra kunders behov.
• Jobba med sociala mediekanaler för att skapa förtjänad räckvidd för våra nyheter m.m.
• Beställa kommunikationstjänster av våra olika leverantörer.
• Löpande omvärldsbevaka hur vår verksamhet och aktiviteter kommuniceras och kommenteras i det digitala samtalsrummet.
• Proaktivt medverka till förändring och utveckling inom ansvarsområdet.

Vem söker vi?
Vi söker dig som har ett stort samhällsintresse gärna med inriktning mot upphandling. Det är viktigt att du snabbt kan sätta dig in i komplexa frågor. Du sätter kunden i fokus och har en förmåga till helhetssyn och kan prioritera och fokusera. Du har en passion för kommunikation och triggas av att hitta nya, smarta sätt att lösa problem på, du vågar testa nya metoder och lösningar. Du har god samarbetsförmåga, söker samverkan med kollegor och omgivning och skapar delaktighet i kommunikationsarbetet.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.

Publiceringsdatum
2018-02-14

Kvalifikationer
• Du ska ha minst 5 års erfarenhet från arbete som kommunikatör eller en jämförbar roll.
• Du har kommunikationsutbildning från högskola eller universitet, exempelvis medie- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande utbildning som vi bedömer relevant.
• Du är en skicklig skribent och har god stilistisk förmåga i tal och skrift på framför allt svenska men gärna även på engelska.
• God datorvana och erfarenhet av arbete i Officeprogrammen samt i olika redigerings- och publiceringsverktyg som t.ex. Episerver.

Meriterande
Eftersom uppdraget innehåller många olika perspektiv är det en fördel om du som söker har erfarenhet från ett eller flera av nedanstående områden:

• klarspråk
• arrangera event och konferenser
• moderera workshop och konferenser
• fotografering och bildbehandling
• podcast
• metodik för service- eller tjänstedesign i form av kundresor eller liknande
• kunskap om inköp och upphandling

Om Upphandlingsmyndigheten
Vi är en ung myndighet med uppdrag är att ge stöd till upphandlande myndigheter och leverantörer i hela inköpsprocessen genom att utveckla och förmedla kunskap, verktyg och metoder. Vår vision är sunda offentliga affärer för en hållbar framtid. Vi är i dagsläget ca 75 medarbetare med olika kompetenser och bakgrunder. Vi sitter i nyrenoverade, aktivitetsbaserade lokaler i Solna, nära allmänna kommunikationer.

Anställning och ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi tillämpar sex månaders provanställning. Anställningen är på heltid. Vi sitter i nyrenoverade, aktivitetsbaserade lokaler i Solna. Vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald.

Tycker du att detta låter intressant? Skicka din ansökan senast den 28 februari 2018. Bifoga CV och personligt brev där du beskriver varför du söker arbetet.

För mer information, kontakta
Åsa Olsson, kommunikationschef, 08-586 217 99

Johanna Carlstedt, HR Specialist, 08-586 217 94

Anna Christiansson, SACO-S, 08-586 217 26

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättnning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Upphandlingsmyndigheten

Adress
Upphandlingsmyndigheten
Svetsarvägen 10
17141 Solna

Kontorsadress
Svetsarvägen 10

Jobbnummer
3963791

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Upphandlingsmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Upphandlingsmyndigheten: