Kommunikatör till Habilitering och Hjälpmedel i Malmö

Region Skånes skånevård Kryh, habilitering och hjälpmedel / Administratörsjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Skånes skånevård Kryh, habilitering och hjälpmedel i Lund, Malmö, Eslöv, Landskrona, Trelleborg eller i hela Sverige

Gör skillnad. Varje dag.

Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vi främjar det regionala näringslivet, kulturen och samarbeten med andra regioner, i och utanför Sverige. Region Skånes högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.

Förvaltningen Skånevård Kryh samlar de tidigare förvaltningarna Centralsjukhuset Kristianstad, Lasarettet i Ystad, Hässleholms sjukhusorganisation, Habilitering och Hjälpmedel och del av Primärvården (21 vårdcentraler), BVC och MVC, ungdomsmottagningar, Palliativ vård och ASIH samt dietistverksamhet. Förvaltningen är uppdelad i fyra divisioner: Specialiserad närsjukvård, Kirurgi, Primärvård samt Habilitering och Hjälpmedel.

Vi på Habilitering och Hjälpmedel har ett viktigt och utmanande uppdrag - att göra livet mera möjligt för barn, ungdomar och vuxna med varaktig funktionsnedsättning. Vår verksamhet har sin grund i principen om alla människors lika värde och respekten för den enskilda människans integritet och självbestämmande. Personer med funktionsnedsättning ska kunna ta del av samhällets verksamheter och utbud i samma utsträckning som andra. Med stort engagemang och bred kompetens arbetar vi varje dag för att komma närmare vår målbild om att personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett gott liv utifrån egna val.

Publiceringsdatum
2014-12-19

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med kommunikation inom Habilitering och Hjälpmedel med huvudsaklig placering i Malmö.

Som kommunikatör kommer du att ha ansvar för att:
• planera, genomföra, samordna och följa upp kommunikationsinsatser, främst inom området webb och e-hälsa
• utveckla och förvalta divisionens digitala kanaler både när det gäller innehåll och struktur samt alltid med ett starkt användarfokus
• uppmärksamma behov och ta initiativ till åtgärder
• stödja divisionen med utbildning och support för de digitala plattformarna
• fungera som beställare och kontaktperson gentemot leverantörer och IT
• arbeta med sök-, användarvänlighets- och tillgänglighetsutveckling.

Kvalifikationer
Du som söker har en högskoleutbildning inom kommunikationsområdet eller motsvarande utbildning som av arbetsgivaren bedömts som likvärdig. Du har minst tre års yrkeserfarenhet inom kommunikationsområdet. Du har erfarenhet av förvaltning, utveckling och kravställning för utveckling av externa och interna digitala lösningar. Vi ser att du har kunskap i hur man arbetar med webbanalys, tillgänglighet, sökmotoroptimering och pedagogik på webben. Kunskaper i webbdesign och publicering i till exempel Episerver och Wordpress ses som meriterande och du kan snabbt sätta dig in i nya system och program. Du får gärna ha erfarenhet av att arbeta med foto och rörlig media, samt vana av att arbeta i Adobe Creative Suite. Vidare har du goda kunskaper i svenska och förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Det är dessutom meriterande om du har god förmåga att samarbeta och samverka internt. Erfarenhet av arbete med webbaserad kommunikation inom offentlig sektor samt att du har god förståelse och intresse för kommunikation i sociala medier är meriterande.

Du har förmågan att anpassa ditt arbetssätt och agera utifrån organisationens vision och värdegrund samt kunna ta olika perspektiv, tolka och agera utifrån förändringar och sammanhang. Du är ansvarstagande och drivande samt har ett öppet, kommunikativt förhållningssätt.

För tjänsten fordras att du har god social förmåga och lätt för att skapa kontakter med brukare, föräldrar och personal. Ett intresse för tillgänglighet och användargränssnitt är nödvändigt för att kunna nå divisionens målgrupper.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
På Region Skånes hemsida under Jobbsökande kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig. Här finner du också förutom annonstitel, förvaltning eller bolag, hur många som har sökt tjänsten.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Huvudsaklig placeringsort: Malmö Resor i tjänsten ingår.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-01-18
Ange följande referens när du ansöker: A438800
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Marie Ljung, tf Kommunikationschef 0768-87 00 18
Viktoria Åkesson, tf Divisionskommunikatör 040-675 33 28

Facklig kontakt
Ole Sunnerfjell, Vision 044- 309 24 73

Företag
Region Skånes skånevård Kryh, habilitering och hjälpmedel

Adress
Region Skånes skånevård Kryh, habilitering och hjälpmedel
Västra Storgatan 12
29189 KRISTIANSTAD

Kontorsadress
Västra Storgatan 12 KRISTIANSTAD

Jobbnummer
2108367

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Skånes skånevård Kryh, habilitering och hjälpmedel

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Skånes skånevård Kryh, habilitering och hjälpmedel: