Kommunikatör till arbetsmarknadsförvaltningen

Helsingborgs Stad, Arbetsmarknadsförvaltningen / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgs Stad, Arbetsmarknadsförvaltningen i Helsingborg, Ängelholm eller i hela Sverige

Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.




Publiceringsdatum
2017-03-02

Arbetsuppgifter
Arbetsmarknadsförvaltningen ansvarar för arbetsmarknadsfrågor, försörjningsstöd och vuxenutbildning i Helsingborgs stad. Vi har också samordningsansvaret för migration- och etableringsfrågor i Helsingborgs stad. Vi är cirka 400 medarbetare som arbetar för att invånarna ska kunna försörja sig själva, vara delaktiga i arbetslivet och ta ansvar för sin egen utveckling och försörjning.

Sedan den 1 januari 2017 har vi en helt ny processorganisation med invånaren som medskapare. Vi är just nu mitt i en förändringsresa där vi bygger vårt nya arbetssätt steg för steg. Det ställer stora krav på hela förvaltningen, inte minst på vår kommunikation. Vi har en blogg om vårt förändringsarbete som riktar sig till våra medarbetare, du hittar den här: https://invanarprocessen.blogg.helsingborg.se/

Vår kommunikationsgrupp består i dag av tre medarbetare. Nu förstärker vi vårt team med en ny tjänst som kommunikatör. Tjänsten är placerad i HR- och kommunikationsenheten.

Vi söker dig som är en erfaren kommunikatör som är trygg i din kommunikationskompetens.
Du har digital kompetens, är duktig på att hantera olika webbverktyg och är en fena på att hitta rätt sätt att nå våra målgrupper i olika kanaler. Du är en driven skribent, har nyhetstempo och kan anpassa kommunikationen till olika målgrupper. Du jobbar gärna med text, foto och film.
I rollen som kommunikatör kommer du att arbeta med intern och extern kommunikation. Arbetsuppgifterna är huvudsakligen operativa och följer stadens övergripande strategier och varumärkesplattform.

Som kommunikatör hos oss är det viktigt att du själv är drivande i kommunikationsarbetet. Tillsammans med oss i kommunikationsgruppen kommer du att arbeta i olika digitala kanaler. Du kommer att få huvudansvaret för att leda arbetet med vårt kommande nya intranät. Att kunna samarbeta med kollegor i hela organisationen är viktigt.
Webbarbetet är redaktionellt och handlar om att skapa, uppdatera och utveckla innehåll tillsammans med verksamheter och kollegor inom staden.
Det viktigaste uppdraget för kommunikationsgruppen är att berätta om vad arbetsmarknadsförvaltningen gör, internt och externt utifrån våra uppdrag, mål och inte minst utifrån våra målgruppers behov.



Kvalifikationer
Vi söker dig som
• har högskoleutbildning eller motsvarande relevant utbildning inom områdena kommunikation, journalistik eller webb som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• har minst tre års erfarenhet av kommunikationsarbete, gärna erfarenhet från offentlig verksamhet
• förstår vikten av att sätta dig in i och förstå verksamheten för att kunna göra ett bra jobb.
• gillar att jobba självständigt, tar egna initiativ och har samtidigt lätt för att samarbeta och bygga nätverk
• hanterar med säkerhet webbpubliceringsverktyg som till exempel WordPress och statistikverktyg som Google Analytics samt Officepaketet. Erfarenhet av Adobe CS (In Design, Photoshop och Illustrator) är ett plus
• är van vid att arbeta i projekt och driva en fråga från början till slut
• har kunskap och intresse för digitalisering och nya former för kommunikation mot breda målgrupper
• är en kommunikativ person och du ser inga svårigheter att ha flera processer igång samtidigt.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att skapa innehåll för foto och film. Erfarenhet av media och pressfrågor är ett plus. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Omfattning 80%-100%. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse. Rekryteringen kommer att ske fortlöpande så du är varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2017-03-14. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-15
Ange följande referens när du ansöker: 17/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annette Birr annette.birr@helsingborg.se 042-10 39 28
Jenny Andersson jenny.andersson4@helsingborg.se 042- 10 71 95

Företag
Helsingborgs stad, ARBETSMARKNADSFÖRVALTNINGEN

Adress
Helsingborgs stad, ARBETSMARKNADSFÖRVALTNINGEN

25189 Helsingborg

Kontorsadress
Kontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg

Jobbnummer
3350996

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helsingborgs Stad, Arbetsmarknadsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgs Stad, Arbetsmarknadsförvaltningen: