Kommunikatör sökes till juridik- och kommunikationsenheten i Öck

Öckerö kommun Kommunstyrelsen / Marknadsföringsjobb / Öckerö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Öckerö, Göteborg, Mölndal, Kungälv, Tjörn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Öckerö kommun Kommunstyrelsen i Öckerö

Öckerö är en kommun för alla där hållbarhet, trygghet och omsorg med människan i centrum präglar samhällsutvecklingen.

Vår vision är att Öckerö ska vara en levande skärgårdskommun med människan i centrum. I Öckerö kommun bor ca 13 000 invånare och vi har ca 1100 anställda i kommunen.

Tillsammans är vi unika, då vi lever och verkar i en kommun som består av 10 bebodda öar.
För dig som reser når du öarna på 50 min med snabbuss från centrala Göteborg. Du hittar oss två mil väster om Göteborg.

Vi uppskattar dig som vågar anta utmaningen att testa något nytt!





Publiceringsdatum
2021-12-21

Arbetsuppgifter
Vi söker en idérik kommunikatör som vill vara med och vässa vår kommunikation och stärka Öckerö kommuns varumärke. I denna roll som kommunikatör kommer du till stor del att arbeta operativt gentemot våra verksamheter. Du är ett kommunikationsstöd till chefer och nyckelpersoner, skriver och kvalitetssäkrar texter av olika slag, tar fram träffsäkra budskap, producerar och klipper enklare filmer, publicerar i våra kanaler med mera.

I rollen som kommunikatör bidrar du till att utveckla kommunens interna och externa
kommunikation. Du ser det kommunikativa behovet och handlar därefter. Du analyserar, planerar, genomför och utvärderar kommunikationsinsatser. I arbetsuppgifterna ingår bland annat:

• kommunikationsplanering
• rådgivning
• textproduktion för webb och intranät
• produktion av broschyrer och andra trycksaker
• formgivning enligt vår grafiska profil



Kvalifikationer
Relevant akademisk utbildning, med inriktning mot information, kommunikation eller journalistik. Du är väl förtrogen med webbens alla möjligheter och har god kunskap om sociala medier.
God stilistisk förmåga och mycket god förmåga att formulera dig på svenska i både tal och skrift. Du kan skriva lättläst och språkligt korrekt.
Du har en god känsla för bild och layout.
Förmåga att självständigt initiera, planera, implementera samt utvärdera kommunikationsproces-ser.
Goda kunskaper i In design, Photoshop, Officepaketet och Sitevision. Det är meriterande om du har erfarenhet av rörlig bild.

Arbete inom offentlig förvaltning är meriterande, liksom erfarenhet av att ha arbetat med tillgäng-lighetsfrågor.

Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper.

Som kommunikatör i Öckerö kommun har du ett nära samarbete med flera verksamheter vilket gör att du behöver vara flexibel och lyhörd för verksamheternas behov. Samt att du är bra på att bygga och upprätthålla goda relationer. God samarbetsförmåga är ett grundkrav. Det är viktigt att du är självgående och drivande. Rollen kommer att växla mellan eget ansvar och operativ produktion efter satta ramar.

Stämmer beskrivningen in på dig?
Välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningsperioden.

Varaktighet, arbetstid
Deltid. Sysselsättningsgrad enligt överenskommelse, dock minst 50% sysselsättningsgrad. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Öckerö kommun Kommunstyrelsen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1079121".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Öckerö kommun (org.nr 212000-1280)

Arbetsplats
Öckerö kommun Kommunstyrelsen

Kontakt
Enhetschef juridik och kansli
Tannaz Ghaderi
tannaz.ghaderi@ockero.se
031-978914

Jobbnummer
6198221

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Öckerö kommun Kommunstyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Öckerö kommun Kommunstyrelsen: