Kommunikatör med inriktning kundkommunikation, webb och sociala

Göteborgs stad., Kretslopp och vatten / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Kretslopp och vatten i Göteborg

Göteborg växer som aldrig förr. Genom arbetet med avfall, vatten och avlopp bidrar Kretslopp och vatten till att skapa ett kretsloppssamhälle och göra det lätt för göteborgarna leva hållbart.
Utan oss fungerar inte samhället. Vatten, avlopp och avfall är några av samhällets viktigaste grundpelare. Samhällsnyttan, framtidens utmaningar och byggandet av ett hållbart Göteborg ger stor tillfredsställelse. Vi vet att vi gör skillnad, nu och för framtiden.


Publiceringsdatum
2017-10-17

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en kommunikatör med inriktning på kundkommunikation, webb och sociala medier. Är du initiativrik, engagerad och lyhörd, och vill anta utmaningen att utveckla en ny roll inom vår kund- och kommunikationsavdelning, är det här en tjänst för dig.

Kommunikationsenhetens uppdrag är att stödja förvaltningen att uppnå sina mål. Det gör vi genom att använda kommunikation som ett verktyg för att förändra beteende, skapa förtroende och berätta om våra tjänster på ett enkelt och tillgängligt sätt. Vi är ett nära stöd till förvaltningens avdelningar i kommunikationsfrågor och planerar, leder, samordnar, utför och följer upp kommunikationen. Vi stärker det kommunikativa ledarskapet och den interna kommunikationen.
Kundservice har de flesta kundkontakterna i förvaltningen. Det är hit kommuninvånare, fastighetsägare och företagare vänder sig om de har frågor om sitt vatten och avlopps- eller renhållningsabonnemang, om de vill ha en ny tjänst eller om de undrar över fakturan.

På Kretslopp och vatten ska vi utveckla kundprocessen för att få ett större kundfokus i hela förvaltningen. Här ingår att se över rutiner och hur vi tar hand om ärenden, men också att utveckla smarta e-tjänster som uppfyller kundernas krav på tillgänglighet, servicegrad och flexibilitet så att de ska kunna utföra sina ärenden när och hur de vill. Som ett led i detta behöver vi också utveckla både befintliga och nya kanaler för att ge kunderna bästa möjliga service och information.

Tjänsten innebär att du samordnar och utvecklar vår kundkommunikation i digitala kanaler, såsom kommunens webbplats och Facebook. Du arbetar med innehåll, skapar kundanpassade budskap, skriver, producerar och publicerar text, bild och film. Målet är att utveckla förvaltningens kommunikation så att den på bästa sätt möter kundens behov och önskemål, och samtidigt bidra till att utveckla våra interna rutiner när det gäller kundkommunikation. Tjänsten innebär också att driva utvecklingsprojekt för nya målgruppsanpassade kanaler och tjänster som chatt, sms, appar och e-tjänster samt att vara delaktig i arbetet med att utveckla kundprocessen i förvaltningen.
Rollen är både strategisk och operativ. Du kommer att arbeta i ett team med fem andra kommunikatörer på kommunikationsenheten och i nära samarbete med kundservice och kundservicechefen. Din närmaste chef är kund- och kommunikationschefen.


Kvalifikationer
Tjänsten innebär att du samordnar och utvecklar vår kundkommunikation i digitala kanaler, såsom kommunens webbplats och Facebook. Du arbetar med innehåll, skapar kundanpassade budskap, skriver, producerar och publicerar text, bild och film. Målet är att utveckla förvaltningens kommunikation så att den på bästa sätt möter kundens behov och önskemål, och samtidigt bidra till att utveckla våra interna rutiner när det gäller kundkommunikation. Tjänsten innebär också att driva utvecklingsprojekt för nya målgruppsanpassade kanaler och tjänster som chatt, sms, appar och e-tjänster samt att vara delaktig i arbetet med att utveckla kundprocessen i förvaltningen.
Rollen är både strategisk och operativ. Du kommer att arbeta i ett team med fem andra kommunikatörer på kommunikationsenheten och i nära samarbete med kundservice och kundservicechefen. Din närmaste chef är kund- och kommunikationschefen.
Du har högskoleexamen med kommunikationsvetenskaplig inriktning, flera års erfarenhet av kvalificerat kommunikationsarbete, erfarenhet av att hantera och utveckla digitala kanaler samt gärna erfarenhet av att arbeta med kundprocesser inom en större organisation eller företag.

Vi arbetar aktivt med att göra det möjligt för våra medarbetare att ha en bra balans mellan arbete och fritid. För oss är en god och hälsofrämjande arbetsmiljö viktig och erbjuder därför bland annat friskvårdstimma, friskvårdsbidrag och cykelförmån.

Hos oss får du kollegor med hög kompetens som har kul ihop och bryr sig om varandra. Vi har viktiga arbetsuppgifter där vi gör nytta för göteborgarna.
Göteborgs Stad är en stor arbetsgivare. Hos oss får du en trygg anställning och möjlighet till utveckling och karriär. Välkommen!

ÖVRIGT
Vi undanber oss vänligen men bestämt erbjudanden från rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-01
Ange följande referens när du ansöker: A723307
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena Wall 031-368 72 67

Företag
Göteborgs stad., Kretslopp och vatten

Adress
Göteborgs stad., Kretslopp och vatten
Box 123
42423 Angered

Kontorsadress
Hjällbo Lillgata 1

Jobbnummer
3753040

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., Kretslopp och vatten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., Kretslopp och vatten: