Kommunikatör med god stilistisk förmåga och mycket energi - Upphandlingsmyndigheten - Administratörsjobb i Stockholm
Kommunikatör med god stilistisk förmåga och mycket energi
Upphandlingsmyndigheten / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg
Visa alla jobb hos Upphandlingsmyndigheten i Stockholm

Beskrivning av arbetsuppgifter:
Vi söker en kommunikatör som vill vikariera för vår kollega som ska gå på föräldraledighet. För att arbeta hos oss behöver du inspireras av att sätta dig in i nya komplexa områden och kommunicera innehåll via olika kanaler. Du är en god skribent och har stor vana av att målgruppsanpassa texter efter olika kanaler. Du har god erfarenhet av att publicera på webben och har öga för färg och form och arbetar obehindrat med Adobe Creative Suites. Vi arbetar nära användaren med deras behov i fokus. Om rollen Rollen ingår i kommunikationsenheten som ansvarar för myndighetens kommunikation. Enheten består av fyra personer. I rollen som kommunikatör kommer du att arbeta med alla typer av uppgifter som förekommer på en kommunikationsenhet. Kommunikationsenheten arbetar nära kärnverksamheten. I den här kommunikationsrollen på Upphandlingsmyndigheten kommer du att producera myndighetens nyhetsbrev och vara kommunikationsresurs i olika projekt och samordna våra konferenser och seminarier. Arbetet består av att skriva egna och att publicera färdigskrivna texter, vara med och arrangera olika seminarier och konferenser och viss formgivning.

Beskrivning av kvalifikationer:
Det ställs krav på att du är en duktig skribent med intresse och förmåga att formge olika typer av material både i tryckt och digital form. Det är positivt om du tidigare har arbetat med att arrangera seminarier och konferenser. Myndigheten har olika fokusområden så det är en fördel om du snabbt kan sätta in dig i olika ämnesområden som exempelvis upphandling av livsmedel, vård och omsorg, bygg eller miljöfrågor och sociala frågor. Det är viktigt att du kan ta egna initiativ och har insikt om tonalitet och korrekt språkbruk. Har du erfarenhet av klarspråk är det meriterande. Vi söker dig som har: . Utbildning på högskolenivå i kommunikation, journalistik eller annan relevant utbildning . Erfarenhet av webbpublicering, gärna i EpiServer. . Erfarenhet att arrangera seminarier och konferenser . Goda kunskaper i Adobes programvaror som InDesign, Illustrator och Photoshop. . Goda kunskaper i Office-paketet . Mycket goda kunskaper i svenska och engelska. . Det är meriterande om du har arbetat på myndighet tidigare. Personliga egenskaper För att lyckas i rollen är det viktigt att du som person har förmåga att vara: . Noggrann . Flexibel . Initiativrik . Lösningsorienterad . Samarbetsvillig Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper. Upphandlingsmyndigheten är en nybildad myndighet och är inne i en stor utvecklingsfas där kommunikation är en viktig del. Vi kan erbjuda ett omväxlande arbete som innehåller alla typer av kommunikationsaktiviteter.

Kort beskrivning av företaget:
Upphandlingsmyndigheten är en ny modern myndighet som ger stöd genom att utveckla och förmedla kunskap, verktyg och metoder för upphandling. Vårt jobb är att ge stöd till exempelvis inköpare och upphandlare genom att minska osäkerheten i olika sakfrågor, vi pekar på regelverkets möjligheter men också dess begränsningar.

Övriga villkor:
Anställningen är ett föräldravikariat på heltid i 12 månader. Vi finns i fräscha lokaler på Torsgatan 13 i Stockholm.

Märk ansökan med UHM/2015-39.

Andra uppgifter:
För mer information kontakta kommunikationschef Susanne Lång på telefon 08-586 21 721 eller e-post: susanne.lang@uhmynd.se Om du tycker att det låter intressant är du varmt välkommen med din ansökan. Skicka ansökan och CV till e-postadressen registrator@uhmynd.se senast den 27 september 2015. Märk ansökan med UHM/2015-39.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Publiceringsdatum
2015-09-14

Tillträde
Omgående

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-09-27
Märk ansökan med UHM/2015-39.
Andra uppgifter:För mer information kontakta kommunikationschef Susanne Lång på telefon 08-586 21 721 eller e-post: susanne.lang@uhmynd.se Om du tycker att det låter intressant är du varmt välkommen med din ansökan. Skicka ansökan och CV till e-postadressen registrator@uhmynd.se senast den 27 s
Ansökan kan skickas till e-postadress: info@uhmynd.se

Kontakt
Rikard Broman rikard.broman@uhmynd.se

Företag
Upphandlingsmyndigheten

Adress
Upphandlingsmyndigheten
Box 45140
10430 STOCKHOLM

Kontorsadress
Torsgatan 13

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-58621700
E-postadress: info@uhmynd.se

Jobbnummer
2428051

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Upphandlingsmyndigheten: