Kommunikatör

Göteborgs universitet / Administratörsjobb / Göteborg
2018-03-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kommunikatör" (publicerad 2023-09-28) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs universitet i Göteborg, Partille, Lysekil, Uddevalla, Vänersborg eller i hela Sverige

Uppdrag nr. 2207
Kommunikatör
Kommunikatör
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 38 000 studenter och 6 000 medarbetare gör
universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och
studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.
Handelshögskolan är en av universitetets fakulteter, med utbildning och forskning inom ekonomi och juridik. Skolans
verksamhet skall bidra till en positiv utveckling av samhället i dess helhet och det finns ett särskilt fokus på hållbarhet
inom både utbildning och forskning. Störst möjlighet att påverka har vi genom alla de studenter som varje år utexamineras
och börjar arbeta i företag, offentliga verksamheter och ideella organisationer, våra alumner. Handelshögskolan är
ackrediterad av EQUIS, AACSB och AMBA och är därmed den enda handelshögskola i Sverige som är Triple Crownackrediterad.

Publiceringsdatum
2018-03-23

Dina arbetsuppgifter
På Handelshögskolans avdelning Externa relationer handlar det dagliga arbetet om att stärka skolans varumärke och
kommunikation, utveckla relationerna med alumner, företag och offentliga organisationer samt bidra till studenternas
personliga och professionella utveckling. Externa relationer söker nu en kommunikatör som vill bidra till detta genom att
arbeta med kommunikationen med partners och alumner och kring våra evenemang, samt driva och samordna vårt arbete
med alumnerna. Dessa båda delar upptar hälften av tjänsten vardera.
Arbetsuppgifter inom kommunikatörsuppdraget innefattar bland annat:
Kommunikation kring våra evenemang. I samarbete med evenemangsansvarig planera och producera
kommunikationen, t ex webb, tryckta inbjudningar, bilder till skärmar på skolan, annonsering i sociala medier.
Kommunikation med våra partners. I samarbete med Partnerprogrammet planera och producera kommunikationen, t
ex webb, nyhetsbrev, inbjudningar.
Karriärrelaterad kommunikation med våra studenter. I samarbete med Career Service planera och producera
kommunikation om event och stöd för studenter, t ex webb och bilder till skärmar.
Övrigt kommunikationsarbete inom avdelningen där känslan för färg och form är viktig.
Arbetsuppgifter som alumnsamordnare innefattar bland annat:
Planera, kommunicera och genomföra olika former av evenemang riktade till Handelshögskolans alumner, nationellt
och internationellt, t ex idéer kring innehåll, kontakt med föredragshållare, bokningar, beställningar, handledning av
studentmedarbetare, uppföljning.
Kommunikation och interaktion med våra alumner genom nyhetsbrev, digitala kanaler, event och möten.
Målgruppsanalyser och utveckling av strategi för att förstärka relationerna med alumner i olika åldersgrupper.
Samordning av alumnverksamheten inom Handelshögskolan, t ex utveckla samarbeten med institutioner och
utbildningsprogram.

Kvalifikationer
Vi söker en person med:
Akademisk examen, gärna inom kommunikation, marknadsföring eller motsvarande
Erfarenhet av att självständigt planera och genomföra kommunikationsprojekt och aktiviteter som riktar sig till olika
målgrupper
Erfarenhet av att operativt och strategiskt arbeta med evenemang
Vana av att kommunicera via olika kanaler, inklusive digitala och sociala medier
Kunskaper i Adobe PhotoShop, Illustrator och InDesign
Mycket god förmåga att uttrycka sig skriftligt och muntligt på svenska och engelska
Kreativ förmåga och känsla för färg och form
Det är meriterande om du har:
Erfarenhet av att arbeta med alumnverksamhet
Erfarenhet av loyalty-program
Vi söker dig med kapacitet att målinriktat och självständigt genomföra arbetet på ett strukturerat och serviceinriktat sätt.
Det krävs också god samarbetsförmåga och flexibilitet då arbetet genomförs i nära samarbete med en mängd intressenter på
olika enheter inom Handelshögskolan. Som person är du ansvarsfull, kreativ, nyfiken och målinriktad. Du trivs med att
arbeta i ett team och är lyhörd för andras idéer och synpunkter. Du är en positiv kraft som förstår vikten av förankring och
ordning och reda. Du behöver vara bra på att projektleda och att gå från ord till handling. Du skall vara duktig på att
omvandla textutkast till attraktiva, inbjudande texter, och du behöver ha en känsla för färg och form så att det vi vill berätta
kan paketeras på ett snyggt sätt.
Eftersom tjänsten är tidsbegränsad ser vi gärna att du har god kännedom om Handelshögskolan.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Anställning
Anställningen är ett vikariat med omfattning 100%, till och med 2019-12-31. Anställningen skall tillsättas omgående.

Övrig information
Intervjuer med sökande kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
Kontaktuppgifter för anställningen
Ingela Palmgren, chef för Externa relationer 031-786 5835, 0732-309082, ingela.palmgren@handels.gu.se
Fackliga organisationer
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: http://www.gu.se/omuniversitetet/aktuellt/lediga-jobb/fackligakontaktpersoner

Så ansöker du
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som
sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista
ansökningsdag.
Sista ansökningsdag är: 2019-04-09
Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald
tillför verksamheten.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning.
Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet.
Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i
annat fall kommer de att gallras ut.
Överklagande:
Om du vill överklaga ett beslut till Överklagandenämnden för högskolan ska du göra det skriftligt. I skrivelsen ska du ange
vilket beslut som överklagas och den ändring i beslutet som du begär. Det är också viktigt att du motiverar varför denna
ändring bör göras. I skrivelsen ska också anges det diarienummer som finns på beslutet. Du ska också skriva under
överklagandet och ange din adress (gärna även telefonnummer och e-postadress). Ett beslut får endast överklagas av den
som beslutet angår.
Skrivelsen ställs till Överklagandenämnden för högskolan och skickas till:
Göteborgs universitet
Registraturet
Box 100
405 30 Göteborg
Skrivelsen ska vara inkommen inom tre (3) veckor från den dag beslutet anslogs på Göteborgs

Varaktighet, arbetstid
,

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 0001-01-01

Företag
Göteborgs universitet

Adress
Göteborgs universitet
Box 100
40530 GÖTEBORG

Kontorsadress
Universitetsplatsen 1

Jobbnummer
4040140

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs universitet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs universitet: