Kommunikatör

Tierps kommun, Kommunikationsenheten / Administratörsjobb / Tierp
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Tierp, Älvkarleby, Östhammar, Gävle, Sandviken eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Tierps kommun, Kommunikationsenheten i Tierp

Nära handlar idag mer om tid än om avstånd. Tierp når du på mindre än en timme från t.ex. Stockholm, Uppsala eller Gävle.

Arbetsplatsen kännetecknas av engagerade medarbetare som bidrar till kommunens välfärd med sin höga kompetens och goda serviceanda.

Vi arbetar utifrån kommunens värdeord mod, ansvar, kundfokus, respekt och framtidstro.

Du kommer att tillhöra Kommunikationsenheten, där bland annat kommunens kundcenter finns. Kommunikationsenheten är en del av Medborgarservice.

Nu behöver vi förstärkning till vår enhet. Är du en positiv och driven kommunikatör som vill vara med och utveckla kommunikationsarbetet tillsammans med oss? Vårt team består i dag av två webbansvariga, en kommunikatör samt chef för Kommunikationsenheten.

Läs gärna mer om oss på vår hemsida - www.tierp.se

Publiceringsdatum
2015-11-11

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med kommunikation på bred front, såväl internt som externt. Som kommunikatör ger du stöd och råd, utvecklar och följer upp kommunikationsinsatser inom organisationen. Du arbetar med kommunikationsplanering av olika projekt, ibland i rollen som projektledare. En viktig del av dina arbetsuppgifter innebär att skriva och bearbeta texter för bland annat kommunens webb, intranät, sociala medier, pressmeddelanden och trycksaker. Produktion av enklare trycksaker förekommer. Även kriskommunikation ingår i arbetet.

Kvalifikationer
Vi söker dig med relevant högskoleutbildning eller som genom arbete och erfarenhet har kunskap som vi bedömer likvärdig. Du är en stilsäker skribent som kommunicerar snabbt, enkelt och tydligt i olika kanaler - alltid med ett målgruppsanpassat budskap. Du har tidigare vana av att arbeta med stödjande kommunikationsinsatser. Sociala medier spelar en allt större roll, därför söker vi dig som är väl insatt i hur sociala medier fungerar. Har du erfarenhet av kriskommunikation är det en bonus.

Du har blick för grafisk form och har erfarenhet av bildredigering. Du hanterar Adobesviten, speciellt InDesign och Photoshop. Har du kunskaper inom film och redigering är det en fördel.
Vi förutsätter att du har mycket god vana av att använda IT-verktyg i ditt arbete. Det är även meriterande om du har erfarenhet av HTML, CSS och SiteVision som CMS-system.

Du kommer att ingå i ett team där var och en har sina egna kunskapsområden. Det är därför viktigt att du är en lagspelare som både kan ge och ta konstruktiv kritik, samtidigt som du själv kan prioritera, strukturera och driva ditt arbete. Rollen kräver att du har ett serviceinriktat sätt, är självgående, flexibel och prestigelöst delar med dig av din kunskap. Du bör vara en god organisatör som kan prioritera och behålla lugnet i pressade situationer.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi eftersträvar mångfald där våra medarbetares bakgrund, erfarenheter, kunskaper och personlighet berikar kommunen.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2016-02-01 eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-06
Ange följande referens när du ansöker: A516964
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ulrika Lööf, Chef Kommunikationsenheten 0293-21 80 87 ulrika.loof@tierp.se

Facklig kontakt
Personalorganisationernas representanter nås via 0293-21 80 00

Företag
Tierps kommun, Kommunikationsenheten

Adress
Tierps kommun, Kommunikationsenheten
Tierps kommun
81580 TIERP

Kontorsadress
Centralgatan 7 TIERP

Jobbnummer
2523217

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Tierps kommun, Kommunikationsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Tierps kommun, Kommunikationsenheten: