Kommunikatör - proffs på press och med power i pennan

Bräcke diakoni, Central administration, Marknadsavdelningen / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bräcke diakoni, Central administration, Marknadsavdelningen i Göteborg

Vi är Bräcke diakoni, en av Sveriges största idéburna aktörer inom vård och omsorg - och vi vill göra hela samhället medmänskligare.

På det viset är vi lite speciella. Och antagligen du också.

Vill du veta mer om vilka vi är, vad vi gör och vad vi vill? Klicka här!

Här på marknadsavdelningen har vi stora planer och många idéer. Och när Bräcke diakoni växer så det knakar behöver vi en ny kollega till vår lilla, effektiva inhouse-avdelning, med Göteborgs kanske roligaste uppdrag. Vi jobbar tillsammans, men med mycket eget ansvar och varierande uppgifter.

Nu behöver vi dig som är proffs på press-/media-/PR-arbete och vill ta ett eget grepp kring vårt arbete med dessa frågor. Du ansvarar för mål och strategier och för att aktivt förverkliga dessa i det dagliga arbetet. Press- och mediaarbetet är din hjärtefråga men du kommer också få rycka in och skriva för andra kanaler och syften. Även helt andra uppdrag kan hamna på ditt bord och det finns stora möjligheter att utvecklas och själv få forma din roll.

Vill du göra skillnad tillsammans med oss?

Huvudsakligt arbetsinnehåll

- Strategi och metod för effektiv mediebearbetning
- Bygga upp och behålla goda relationer med media och enskilda journalister
- Hitta och skriva nyheter för både extern och intern publicering
- Sköta nyhetsspridningen, inklusive vårt digitala nyhetsrum
- Ständigt arbeta för att förbättra arbetet inom ditt ansvarsområde
- Textproduktion för andra kanaler än media
- Stötta organisationen i kommunikations- och mediefrågor

Publiceringsdatum
2017-01-20

Kvalifikationer
- Journalistutbildning eller flerårig arbetslivserfarenhet från media och/eller press/PR
- Mångårig erfarenhet av skrivande för varierade behov och situationer.
- God initiativförmåga samt god förmåga att arbeta självständigt.
- Van att driva egna projekt och ta ansvar för hela processen.
- Social förmåga och en serviceinriktad attityd.

Önskade kunskaper

- Erfarenhet av sociala medier och multikanalskommunikation
- Arbetat i InDesign
- God kommunikativ förmåga även muntligen

Anställningsvillkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 50%. Bräcke diakoni tillämpar provanställning 6 månader. Tjänsten är placerad i Göteborg men innehåller också resor till verksamheter på övriga orter. Tillträde snarast.

Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 26 februari.

Mer information om Bräcke diakoni hittar du på www.brackediakoni.se

Varaktighet, arbetstid
50%. Tillträde: Snarast tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-26
Ange följande referens när du ansöker: 2017/13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Erik Zaar 0732 75 23 92

Företag
Bräcke diakoni, Central administration, Marknadsavdelningen

Adress
Bräcke diakoni, Central administration, Marknadsavdelningen
Bräcke Västergårdsväg 5
41877 Göteborg

Kontorsadress
Bräcke Västergårdsväg 5

Jobbnummer
3274253

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bräcke diakoni, Central administration, Marknadsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bräcke diakoni, Central administration, Marknadsavdelningen: