Kommunikativ controller till kommun i söderort

Arena Personal Sverige AB / Administratörsjobb / Stockholm
2015-11-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kommunikativ controller till kommun i söderort" (publicerad 2015-12-22) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-11-30

Om tjänsten
Till vår kund söker vi en analytisk och självgående controller. Du kommer att arbeta inom en kommun i moderna, ljusa lokaler i söderort, som du tar dig till på under 30 minuter från T-centralen. Detta är ett uthyrningsuppdrag på heltid som kommer starta omgående och pågå till maj 2016, med möjlighet till förlängning eller rekrytering för rätt person.

Här erbjuds du stimulerande arbetsuppgifter i en intressant och utvecklande miljö. Som ekonom är du med och skapar förutsättningar och rutiner för en korrekt och effektiv ekonomisk hantering. Dina arbetsuppgifter kommer främst bestå av ekonomistyrning, analyser och utredningsuppdrag på en av kommunens förvaltningar. Uppdraget kommer att handla om att planera, driva och analysera budget samt ekonomiska utfall . För att kunna utföra ditt uppdrag på ett bra sätt, behöver du ha en mycket god förståelse för bokföring och redovisning. Arbetet innebär många kontakter med verksamheternas chefer och andra budgetansvariga. Stöd och utbildning ingår också som en naturlig del i det dagliga arbetet.

Profil
Vi tror att rätt person för uppdraget har en ekonomisk examen på högskolenivå, gärna med inriktning mot redovisning/finansiering, alternativt någon annan form av eftergymnasial utbildning. Du har några års erfarenhet av liknande arbete och behärskar det självständigt. Det är meriterande om du har erfarenhet från kommunal verksamhet och/eller erfarenhet av att arbeta med systemförvaltning. Goda datorkunskaper i Excel, Powerpoint och Word är en självklarhet. Erfarenhet av Aditro är meriterande.

Som person är du noggrann, strukturerad och initiativrik, samtidigt som du är positiv, social och serviceinriktad. Vi värdesätter din förmåga och inställning att vilja utvecklas och lära nytt. Det är även viktigt att du är ansvarstagande, trygg i dig själv och självständigt kan driva utvecklingsarbete. Du har god analytisk och pedagogisk förmåga med vana att uttrycka dig i både tal och skrift. Vi ser också att du ar prestigelös och gärna hjälper till där det behövs.

Låter jobbet intressant för dig? Vi tipsar dig att söka så snart som möjligt då tjänsten ska tillsättas omgående.

Vi erbjuder

Arena Personal matchar de bästa kandidaterna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.

Om verksamheten

Arena Personal har 20 års branscherfarenhet och är verksamma inom rekrytering och bemanning. Våra cirka 800 externa medarbetare verkar på cirka 500 arbetsplatser, varje år. Arena Personal är en del av Arenakoncernen. I koncernen ingår även Arbetslivsresurs, World Class samt Impact. Som en del av Arenakoncernen är vi en komplett HR-partner som erbjuder rekrytering, bemanning, organisationsutveckling, omställning och rehabilitering. Vi är experter på att få rätt person på rätt plats och erbjuder lösningar som passar våra externa medarbetare lika bra som våra kunder.

Så ansöker du
Tre enkla steg till ditt nya jobb:

1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-20
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 2807
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Isabelle Lilja 08-587 117 00

Företag
Arena Personal Sverige AB

Adress
Arena Personal Sverige AB
Fleminggatan 7
10425 Stockholm

Kontorsadress
Fleminggatan 7, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2553224

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal Sverige AB: