Kommunikationschef sökes omgående till eHälsomyndigheten

Poolia Office Professionals AB / Försäljningsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljningsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Office Professionals AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Presentation
Poolia söker för eHälsomyndighetens räkning en erfaren ledare inom kommunikation. eHälsomyndigheten arbetar mot en bättre hälsa, vård och omsorg genom att fokusera på att digitaliseringens och e-hälsans möjligheter används på ett sätt som gynnar samhället och individen. Därför är kunskaper inom e-hälsosektorn meriterande för rollen. Om du söker nya utmaningar inom ett område som gör skillnad, då kan det här vara ditt nästa uppdrag.

Du kommer att vara anställd hos Poolia och uthyrd till eHälsomyndigheten som konsult. Uppdraget beräknas starta omgående och kommer att pågå till årsskiftet.

Urval och intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag!

Arbetsuppgifter
Som kommunikationschef kommer du att leda en kommunikationsavdelning om fyra personer. Din uppgift är att planera, leda, styra, följa upp och vid behov förändra verksamheten inom avdelningen. Avdelningen ska följa myndighetens instruktion, regleringsbrev, beslutande strategier samt andra styrande dokument. Du kommer att arbeta utefter eHälsomyndighetens ledarskapsmodell och kommer att rapportera till Generaldirektören. Arbetet kommer att innefatta:

• Strategisk och operativ kommunikation, intern samt extern
• Vara talesperson för myndigheten
• Samordna kriskommunikation
• Utveckla och upprätthålla myndighetens varumärke
• Budgetansvar
• Personalansvar, innefattar målstyrning och kompetensutveckling
• Medlem i ledningsgruppen

Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som har en akademisk examen inom kommunikationsvetenskap och minst fem års erfarenhet som chef med både personal- och budgetansvar. Kunskap inom e-hälsosektorn samt erfarenhet från arbete i ledningsgrupp är meriterande för tjänsten. Vidare ser vi att du har arbetat med strategisk och operativ kommunikation, både internt och externt i minst fem år. Dessutom har du varit talesperson för en organisation och arbetat med varumärkesarbete i minst tre år. Utöver detta har du erfarenhet av arbete med externa leverantörer av kommunikationstjänster.

I denna rekryteringsprocess lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker en person som har en god personlig mognad, stark integritet och som är självgående. Som ledare är du trygg, tydlig och har en god helhetssyn. I ditt arbetssätt är du strukturerad och har ett affärsorienterat förhållningssätt.


Förmåner
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Publiceringsdatum
2017-05-22

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-05
Ange följande referens när du ansöker: 46813
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lisa Ruthberg lisa.ruthberg@poolia.se

Företag
Poolia Office Professionals AB

Adress
Poolia Office Professionals AB
Box 207
10124 Stockholm

Kontorsadress
Box 207

Jobbnummer
3513074

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Office Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Office Professionals AB: