Kommersiell produktägare till nästa generations HR- och lönesyst

Hogia Service AB / Administratörsjobb / Stenungsund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hogia Service AB i Stenungsund, Stockholm eller i hela Sverige

Vill du vara med och utveckla framtidens HR- och lönesystem? Vi söker en kommersiell produktägare för Open HR-familjens nya produkter.

Hogia HR Products AB, en del av Hogia-gruppen, ansvarar för utveckling av våra HR- och lönesystem anpassade för mindre företag (1-50 anställda). Vi förvaltar och utvecklar desktopbaserade system så väl som nyutveckling av molnbaserade system. Nu söker vi dig som vill driva utvecklingen av nästa generations lösningar - användarvänliga och efterfrågade produkter med fokus på enkelhet, automatisering och mobilitet.

Publiceringsdatum
2020-11-06

Om tjänsten
I rollen som kommersiell produktägare är det viktigt att förstå löneområdets utmaningar, tekniska lösningar och vara väl insatt i vad som händer inom löneområdet både avseende lag- och myndighetskrav såväl som kundönskemål. Du förväntas påverka, driva, planera och förverkliga visioner om framtidens lönesystem i form av faktiska produkter på marknaden. Du blir en "spindel i nätet" med många kontaktytor och förväntas balansera nyutveckling med förvaltning och krav, samtidigt som vi ständigt levererar kundnytta. I din roll som kommersiell produktägare identifierar du nya affärsmöjligheter och säkrar leveranser som genererar nytta till våra slutanvändare. Du kommer att ta fram produktstrategier och skapa tydlighet kring vad skall göras för att nå målen. Med fokus på samarbete arbetar du nära utvecklingsteamen, utvecklingschefen och UX samt andra produktägare, både inom Hogia HR Products men också inom övriga produktutvecklingsbolag i Hogia-gruppen. Tjänsten som kommersiell produktägare är en utmanande men oerhört stimulerande och spännande roll. Ett nästa steg för dig?

Om dig

Vi söker dig som har en mycket god förståelse för de krav som löneprocessen ställer på framtidens lönesystem. Du "kan lön", har god systemförståelse och ett genuint intresse för produktutveckling och kundnytta. Kanske arbetar du som produktägare idag, gärna med kommersiellt fokus, eller har en liknande kravställande roll inom produktutveckling. Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning på minst högskolenivå inom området HR och/eller IT-system. Vi arbetar med agila utvecklingsteam, så erfarenhet inom agil arbetsmetodik och processer är viktigt. Du är en lyhörd och kommunikativ visionär som har förmåga att prioritera, konkretisera och förankra beslut. Vi söker dig som är en trygg och prestigelös genomförare med starkt driv.

Låter detta som ditt nästa steg? Välkommen in med din ansökan!

Vi arbetar med löpande urval så skicka din ansökan redan idag eller hör av dig om du vill veta mer.

Att arbeta hos oss

Tanken om långsiktighet färgar allt vi gör, utvecklingen av våra produkter och relationen till våra medarbetare och kunder. Vi skapar kvalitet genom all vår samlade kunskap kombinerat med nyskapande och smarta idéer. Vi har ett vägledande förhållningssätt och delar gärna med oss av kunskap och inspiration till alla som har nytta av den. Vi är personliga och äkta och vill göra gott för såväl våra kunder som vår omgivning.

Vi är många små bolag i samverkan vilket möjliggör för många medarbetare att ta ansvar och få utvecklas mellan olika roller och olika bolag. Din utveckling är viktig för oss och vi arbetar löpande med kompetensutveckling. Hälften män och hälften kvinnor har vi varit sedan starten 1980 - det är självklart för oss, och har varit en bidragande faktor till att vi idag har en så stabil grund att stå på.

"I hälsans tecken" är Hogias egen hälsosatsning och vi arbetar aktivt och långsiktigt för att vara en hållbar arbetsgivare. Yoga, löpargrupper, styrketräning, massage och körsång är exempel på aktiviteter som du som medarbetare kan ta del av. Placeringen av vårt huvudkontor, precis på strandkanten, erbjuder en vacker arbetsmiljö och lockar även till andra utomhusaktiviteter såsom cykling, promenader och bad. Som ett led i vårt hälsofrämjande arbete så har vi valt att vara en rökfri arbetsplats och vi arbetar även med andra förebyggande insatser kring hälsa och arbetsmiljö.

Om Hogia-gruppen

Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre bokföringsprogram för enmansföretaget till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogiagruppen finns 30 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 650 medarbetare. Mer information om Hogia finns på www.hogia.se.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-11-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Hogia Service AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/27".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hogia Service AB (org.nr 556415-4176)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Hogia HR Products

Jobbnummer
5433601

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hogia Service AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hogia Service AB: