Kockens söker Key Account Manager Foodservice

Experis Sverige / Säljarjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige i Kristianstad, Sölvesborg, Hässleholm, Hörby, Osby eller i hela Sverige

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Kockens AB är en av Sveriges ledande leverantörer av torra kryddor till dagligvaruhandeln samt restaurang och storhushåll. I sortimentet ingår även andra kolonialprodukter inom en rad kategorier. Försäljningen sker både under varumärket KOCKENS och EMV. Bolaget omsätter ca 150 Mkr och har ett tiotal medarbetare. Verksamheten bedrivs i nära samarbete med systerföretagen Culinar och Lyckeby. Bolagen ägs av Sveriges Stärkelseproducenter Ek.för., vars medlemmar är 800 potatisodlare i sydöstra Sverige. Kontoret ligger i Fjälkinge, öster om Kristianstad. Läs mer på www.kockensfoodservice.se .

Publiceringsdatum
2014-01-31

Dina arbetsuppgifter
I dina arbetsuppgifter som Key Account Manager ingår att övergripande driva och ansvara för en god och lönsam utveckling på kunderna inom storhushåll. Dina främsta kundkontakter är grossister och kedjor inom Foodservice. Ansvaret omfattar att bygga starka relationer, vara företagets ansikte utåt mot kund, informera om Kockens varumärke och sortiment, nylanseringar, prisstrategier, kampanjplanering, ge offerter och driva försäljning. Du får stora möjligheter att påverka företagets utveckling då den strategiska planeringen sker i bolaget.

Vidare ansvarar du för:
• fältarbete och styrning/uppföljning av det externa säljbolagets säljkår
• att driva varumärket Kockens samt EMV-affärer inom Foodservice
• att skapa offerter, förhandla och starta överenskomna projekt mot kund
• att korrekta avtal och kontrakt mellan Kockens AB och kund upprättas och efterföljs
• att lämna uppgifter om kund till övriga funktioner inom Kockens AB/Lyckeby Culinar
• budget och resultat för dina kunder inom Foodservice

Du deltar vid avdelningsmöten och delar därmed helhetsansvaret för att Kockens som företag och varumärke ständigt utvecklas med avseende på lönsamhet och anseende. Det finns en ambition att växa i de nordiska grannländerna. På sikt kommer detta att ingå i ansvarsområdet.

Tjänsten utgår från Kockens kontor i Fjälkinge och du rapporterar till Vice VD som är operativt ansvarig för bolaget
Tillträde: snarast.

Vem är du?
Du har minst 10 års arbetslivserfarenhet inom försäljning med vana av kundansvar i en konsulterande roll. Vi ser helst att du har erfarenhet/kunskap/förståelse för restaurang och storhushåll alternativt har en bakgrund inom snabbrörliga konsumtionsvaror. Du har erfarenhet från att driva och utveckla försäljning med hänsyn till omsättning och lönsamhet och har med fördel arbetat i en rådgivande roll där du ansvarat för både detaljer och hela affären. Förmågan att konsultera sina kunder och hitta fler öppningar till nya/bredare affärer är avgörande i denna roll. Vidare har du ett starkt matintresse vilket är en viktig del för att kunna driva dialog och skapa engagemang kring det du representerar och säljer.

Som person är du initiativrik, drivande och självgående med en hög energinivå. Du har god förmåga att strukturera din tid och arbetar självständigt mot överenskomna mål, samtidigt som du bidrar till dina kollegor med ditt engagemang.

Kontaktperson för detta jobb
Låter det intressant är du välkommen att söka tjänsten genom registrerat och uppdaterat CV på Experis.se. Frågor kring tjänsten besvaras av Experis rekryteringskonsult Pierre Bellin på telefonnummer 040-660 63 03 från och med vecka 7 då vi börjar med vårt löpande kandidaturval. Vi ser därför gärna att du skickar in din ansökan snarast.

Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Pierre Bellin

Företag
Experis Sverige

Adress
Experis Sverige
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1765978

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige: