KMA-ansvarig till Norex

ProTalent AB / Organisationsutvecklarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos ProTalent AB i Göteborg, Trollhättan, Uddevalla, Halmstad, Skövde eller i hela Sverige

Norex-koncernen levererar stål- och skrotrelaterade tjänster till stålindustrin och bedriver internationell handel med stål. All Norex verksamhet grundas i vår vision "waste nothing"och vår mission att skapa "sustainable steel solutions". För våra stålverkskunder innebär det att Norex optimerar materialflöden och maximerar värdet. Norex tillgodoser våra kunders behov genom att investera i kunskap, utrustning, maskiner, personal och arbeta med ett långsiktigt perspektiv - ett partnerskap.

Norex-koncernen är i en expansiv och framgångsrik fas och har vuxit rejält i Sverige och Finland de senaste åren.

Vi behöver förstärka vår organisation inom området kvalitet, miljö, arbetsmiljö och säkerhet- där kravställning och lösningar inom området är av yttersta vikt. Norex söker nu en KMA-ansvarig. Vill du delta i den fortsatta utvecklingen av Norex?



Publiceringsdatum
2023-04-19

Kvalifikationer
Du kommer att arbeta verksamhetsnära i en entreprenörsinriktad kultur, där du får vara med och utveckla verksamheten och bidra till framgång. Rollen är omväxlande och du är med och ritar kartan framåt. I Norex-koncernen tror vi på att utväxla 'best practice' principer mellan våra verksamheter. Hos oss får du möjlighet att leda och utveckla Norex arbete för hållbara lösningar inom stålbranschen.



Ansvarsområden
I rollen som KMA-ansvarig ansvarar du för att driva och utveckla ett systematiskt arbete inom områdena kvalitet, miljö, arbetsmiljö och säkerhet i Norex Service Sverige och Finland. Du blir huvudansvarig för KMA-frågor, såväl internt som externt. I din roll som KMA-ansvarig kommer du att stötta verksamheten både lokalt och centralt och är framför allt en stödfunktion för våra platschefer. Du kommer även att ha ett nära samarbete med våra Service division managers, Underhållsansvarig och HR. Du utgör även ett stöd för verksamheten genom att bland annat arbeta med kvalitetssäkring, utföra och delta i revisioner, stötta verksamheten med internutbildning och utföra skyddsronder samt utredningar.



Dina arbetsuppgifter
- Ansvara för att driva och stödja verksamheten i arbetet med att operationalisera strategier för ISO revision (9001, 14001, 45001)
- Skapa enhetliga processer och rutiner inom kvalitet, miljö, arbetsmiljö och säkerhet
- Planera, genomföra och följa upp interna revisioner
- Implementera systematiskt arbetsmiljöarbete
- Säkerställa att regelverk efterlevs
- Arbeta systematiskt med att förbättra och utveckla kvalitetssäkring, rutiner, produktionskontroller och effektivitet
- Driva förbättringsarbete i samarbete med övriga medarbetare på företaget eller inom organisationen
- Rapportera företagets hållbarhetsarbete



Kvalifikationer
Du har relevant eftergymnasial utbildning samt minst 5 års erfarenhet inom området. Vi tror att du har tidigare erfarenheter från industri, bygg, verkstad eller transport. Du har rutin och erfarenhet av att arbeta med ISO-system och systematiskt förbättringsarbete. Du har god erfarenhet av att strukturerat arbeta med implementering av systematiskt kvalitets-, miljö-, arbetsmiljö och säkerhetsarbete. För att bli framgångsrik i rollen är det viktigt att du har lätt för att bygga relationer, är lösningsorienterad och har en stark egen drivkraft. Har du implementerat ISO-system och arbetat med internutbildning, så är det meriterande. Därtill har du goda kunskaper i Office-paketet, särskilt i Excel och god systemförståelse. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som skrift. Talar du finska är det meriterande. B-körkort är ett krav, då resor i tjänsten förekommer varje vecka.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Anställningsvillkor
- Tillsvidareanställning (provanställning 6 månader tillämpas)
- Heltid, dagtid
- Lön enligt överenskommelse
- Tillträde omgående eller enligt överenskommelse
- Placeringsort Göteborg, Region Dalarna, Gävleborg, Norrbotten
- Resor förekommer i tjänsten



Digitalt ansökningsförfarande

Norex-koncernen samarbetar med rekryteringsföretaget ProTalent AB. När du söker tjänsten som KMA-ansvarig använder du ett digitalt ansökningsformulär. För att komma direkt till ansökningsformuläret klicka på Sök jobbet. Har du frågor angående ansökningsförfarandet, kontakta Carina Gunnarsson, ProTalent: 0760-400210. Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Tiina Moilanen, HR Manager Norex International: 073-0966415.

Välkommen med din ansökan!
Vi tillämpar löpande urval.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/2".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Protalent AB (org.nr 556810-6529)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Norex-koncernen

Kontakt
Tiina Moilanen, HR Manager Norex
0730-966415

Jobbnummer
7678671

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från ProTalent AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos ProTalent AB: