Klienttekniker

Sigma Technology Information AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sigma Technology Information AB i Stockholm, Järfälla, Södertälje, Uppsala, Enköping eller i hela Sverige

Vi söker en engagerad och kompetent Klienttekniker för att förstärka vårt team. Som Klienttekniker kommer du att spela en central roll i att säkerställa att våra användare har smidig och effektiv tillgång till teknisk support och de verktyg de behöver för att utföra sina arbetsuppgifter. Om du är teknikinriktad, har kundfokus och är redo att ta itu med en varierad uppgiftslista, då är det här din chans att skina. I detta uppdrag får du möjligheten att jobba 40 % remote, du förväntas dock kunna vara på plats hos vår kund övrig tid på någon av kundens siter i Stockholm eller Arboga.

Ansvarsområden
Ge teknisk support och felsökning för användare på plats och via fjärrstyrning.
Installation, konfiguration och underhåll av klienthårdvara och programvara.
Hantera användarkonton och säkerhetsbehörigheter.
Assistera med att planera och genomföra tekniska projekt.
Dokumentera supportärenden och lösningar i vårt ärendehanteringssystem.
Utbilda användare i användning av teknik och programvara.

Baskunskaper
Erfarenhet av SCCM.
Goda vana av Active Directory.
Har tidigare jobbat med PowerShell och Group Policy.
Goda kunskaper inom Windows 10.
Kommunikationsförmåga och förmåga att arbeta i ett team. Flytande i svenska och engelska, både tal och skrift.
IT-relaterad utbildning eller certifieringar är en fördel.
Uppdraget kräver att säkerhetsprövningssamtal och bakgrundskontroll genomförs innan start. Svenskt medborgarskap är således ett krav.

Personliga färdigheter, egenskaper, erfarenhet
Serviceinriktad och engagerad i att hjälpa användare.
Stark problemlösningsförmåga och tålamod.
Förmåga att arbeta självständigt och hantera flera uppgifter samtidigt.
Flexibel och anpassningsbar till snabbt föränderliga tekniska miljöer.
Villig att lära sig och hålla sig uppdaterad om de senaste tekniktrenderna.

Vi erbjuder
Du kommer att bli anställd av oss på Sigma Technology och ingå i ett härligt konsultteam som gör saker tillsammans och har roligt längs vägen! Vi sätter dig som konsult i fokus, det viktigaste för oss är att du som konsult och medarbetare mår bra och har rätt förutsättningar för att utvecklas. Vi tror på långsiktighet och vill därför att du ska trivas hos oss, länge!
Vi på Sigma Technology är otroligt stolta över att våra medarbetare har röstat fram oss som Sveriges Topp-3 Bästa arbetsgivare hela 4 år i rad: 2019, 2020, 2021 och 2022. Nu hoppas vi att du blir en del av oss i Mälardalen! I vårt härliga gäng jobbar vi ute hos våra kunder i roller som bland annat just Scrum master, produktägare, systemtekniker, förvaltningsledare, Service delivery manager, IT-tekniker, supporttekniker och IT-servicedeskagent. I bolaget har vi också applikationspaketerare, IT-projektledare, kravanalytiker, nätverkstekniker och drifttekniker.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sigma Technology Information AB (org.nr 556348-3634), https://sigmatechnology.com/

Arbetsplats
Sigma Technology IT Infra AB

Kontakt
Team Manager
André Caldegren
andre.caldegren@sigmatechnology.com

Jobbnummer
8220914

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sigma Technology Information AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sigma Technology Information AB: