Klarna söker en Koncernredovisningschef

M&D Selection (english) / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos M&D Selection (english) i Stockholm, Solna, Danderyd, Huddinge, Sollentuna eller i hela Sverige

Klarna grundades 2005 i Stockholm med målet att skapa en friktionsfri betalningslösning som skulle tillåta köpare och säljare att interagera på ett enklare och tryggare sätt. Vi gör detta genom att låta kunden få varorna först och betala efteråt, samtidigt som vi bär kredit- och bedrägeririsken för handlarna. Idag är Klarna ett av Europas snabbast växande företag. På bara tio år har vi vuxit till 1200 anställda och är aktiva på 14 marknader. Men vi nöjer oss inte med det. Vårt mål är att bli globalt marknadsledande och ändra och förenkla sättet hela världen handlar online. 

Vill du följa med på vår fortsatta resa? Klarna är ledande inom betalningslösningar för e-handel med en kraftigt växande verksamhet. Vi utvecklar ständigt produkter och expanderar till nya marknader, och är därför i ständigt behov av nya medarbetare. Detta ställer höga krav på vår verksamhet och vi söker nu en ny koncernredovisningschef.

I rollen som Koncernredovisningschef kommer du vara övergripande ansvarig för Klarnas koncernredovisning och det är viktigt att du tar ett ägandeskap av hela processen och känner ett genuint intresse för ditt jobb. Självfallet har du lätt för att se avvikelser och gillar att analysera dem.

Rollen fokuserar på löpande förbättring, utveckling och effektivisering i kombination med det kontinuerliga arbetet. Givetvis är du mycket skarp i hantverket, men du är också en god ledare och en driven projektledare. Du kommer att ha personalansvar och du rapporterar till vår Head of Accounting & Financial Reporting.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:

• Övergripande ansvarig för koncernredovisningen
• Analysera och rapportera både internt och externt
• Ha mycket kontakt med business controllers, dotterbolagen och övriga interna intressenter
• Ansvara för all rapportering till Finansinspektionen, SCB och ägarna
• Transfer Pricing
• Ansvara för koncernens årsredovisningsprocess och koncerngemensamma instruktioner kring finansiell rapportering
• Personalansvar

Du har minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet för rollen och du måste ha jobbat med redovisning och koncernredovisning i minst 2 år i en internationell organisation. Kommer du från Bank & Finansvärlden är det mycket meriterande.

Givetvis har du avancerade kunskaper i koncernredovisning. Du har god erfarenhet av rapportering enligt IFRS. Du är van vid att jobba i koncernrapporteringssystem och då gärna Cognos. Du har även erfarenhet av att hantera och konsolidera förvärv. Du är processorienterad och har drivit årsredovisningsarbete. På plussidan ingår att du har god användarkunskap av Excel och kunskap om US GAAP.

Vi önskar att du har jobbat med Basel III och gärna har jobbat med FINREP och COREP. Det är en stor fördel om du tidigare har skött rapporteringen till Finansinspektionen och SCB.

För att lyckas i rollen behöver du varaanalytisk och strukturerad. Du är effektiv och självgående. Tar egna initiativ, har hög social kompetens och kommunikativ förmåga. Du är en god ledare och en bra pedagog. Att du kan jobba obehindrat i en engelskspråkig miljö förutsätter vi.

Som person är du är öppen för nya idéer och angreppssätt och har erfarenhet av att driva förändringar. Du tänker alltid på företagets bästa ur ett helhetsperspektiv. Du sätter en stolthet i att allt levereras med högsta kvalitet i enlighet med överenskomna deadlines.

Med passion, engagemang och personligt ansvar lyfter du tillsammans med dina kollegor enhetens arbete till högsta nivå. Som koncernredovisningschef har du det övergripande ansvaret för hela enheten. Du ansvarar för att utveckla, organisera och leda arbetet inom koncernredovisningen. Detta så att din avdelning på bästa sätt stödjer och uppfyller verksamhetens mål.

Vi erbjuder en dynamisk internationell arbetsmiljö ihop med kompetenta och ambitiösa kollegor. Som anställd på ett av Sveriges snabbast växande företag spelar du en viktig roll i att ta Klarna till nästa nivå. Du arbetar inte för Klarna, du arbetar med Klarna.

Tjänsten är placerad vid Klarnas huvudkontor i centrala Stockholm.

I den här rekryteringen samarbetar Klarna med M&D Selection.

Välkommen med din ansökan till M&D Selection: www.mdselection.se , klicka dig vidare till "Aktuella Rekryteringar".

Intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan!

Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka gärna din ansökan redan idag.

För frågor och information kring tjänsten, kontakta rekryteringsansvarig Therese Kraft therese.kraft@mdselection.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid -

Publiceringsdatum
2015-09-15

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
M&D Selection (english)

Adress
M&D Selection (english)
Sveavägen 13, 7 tr
11157 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 13, 7 tr

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2430766

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från M&D Selection (english)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos M&D Selection (english):