Key Account Manager till Berendsen

Pointpeople / Säljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Pointpeople i Göteborg, Stenungsund, Jönköping, Haninge, Helsingborg eller i hela Sverige

med placering i Göteborg

Vill du arbeta i Sveriges största företag som levererar textiler till hotell- och restaurangbranschen? Vi brinner för att ge våra kunder professionell och personlig service och vi har marknadens bredaste sortiment och jobbar med flexibla servicelösningar för att skapa en enklare vardag för våra kunder.

Vi söker nu en Key Account Manager som ska verka för ett nära samarbete med våra hotellkunder i västra Sverige samt Mellansverige. Vi tror därför att lämplig bostadsort är Göteborg.

Som Key Account Manager ingår du i ett effektivt och affärsmässigt team, Hospitality Large Accounts, som drivs av att skapa långsiktiga relationer, utveckla och behålla kunder inom hotell- och resturangsegmentet. Rollen innebär ett stort operativt arbete, men kräver samtidigt ett strategiskt tänkande.

Tjänsten

• Ansvarig för att utföra servicebesök och uppföljning av egna kunder
• Ansvarig för att säkerställa goda affärsmässiga relationer till våra kunder
• Ansvarar för att driva och verkställa kostnadsreducerade åtgärder enligt budget
• Ansvarig för egen merförsäljningsbudget på befintliga kunder
• Eget budgetansvar för kundnöjdhetsindex
• Omförhandling och prisjustering av egna kunder
• Ansvarig för analys samt rapportering av egna kunder

Det ingår ca 10-20 övernattningar per år och 2-4 resdagar per vecka. Besök på tvätteri-anläggningar förekommer. Självklart får du tjänstebil, bärbar dator, iPad och iPhone. Tjänsten tillhör organisatoriskt Nordics Hospitality och du rapporterar till Head of Large Accounts.

Publiceringsdatum
2018-01-16

Profil
Du är en utpräglad relationsbyggare som är självgående och besitter en hög servicenivå. Du är dessutom strukturerad, pålitlig och har ett gott affärsmannaskap. Självklart har du resultatfokus och är målmedveten. Du är marknadsorienterad, har god samarbetsförmåga och är en god kommunikatör. Du motiveras av att leverera utmärkt service och ger alltid det lilla extra. Vår syn är att vi är där för att underlätta för kunden och deras gäster - den synen vill vi att du delar!

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från en relationsbyggande roll, gärna från hotellbranschen. Det är starkt meriterande om du har arbetat som husfru eller hotellchef.

Kvalifikationer
Hotellerfarenhet, lägst gymnasieutbildning samt vara flytande i engelska i tal och skrift. Körkort. Tidigare erfarenhet från säljstödsystemet Lime är meriterande.

Så ansöker du
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Helena Larson, 070-753 33 10 alt. helena@pointpeople.se

Låter detta intressant är du välkommen med din ansökan snarast. Urval sker löpande. I denna rekrytering samarbetar vi med Pointpeople Rekrytering och Executive Search.

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Pointpeople

Adress
Pointpeople
Klarabergsgatan 29, plan 1
11121 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29, plan 1

Jobbnummer
3906926

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Pointpeople

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Pointpeople: