Key Account manager Retail till Swedavia

Adecco Sweden AB / Säljarjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Sigtuna, Österåker, Håbo, Upplands-Bro, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Commercial och Real Estate är en affärsenhet inom Swedavia som har uppdraget att optimera och utveckla flygplatsernas kommersiella erbjudande. Vi ansvarar för utvecklingen och intäktsoptimering för fyra koncernprodukter - parkering & angöring; lokaluthyrning och arrenden; Retail, Food & Beverage samt reklam på Stockholm Arlanda, Stockholm Bromma och Göteborg Landvetter flygplatser.

Publiceringsdatum
2018-02-19

Om tjänsten
Som Key Account Manager Retail är du med och skapar ett spännande, innovativt och konkurrenskraftigt kommersiellt Retail-erbjudande för samtligaav Swedavias flygplatser.

Du driver utvecklingen av den kommersiella hyresaffären inom Retail och ansvarar för dess implementation på Swedavias flygplatser. Du ansvarar för optimering av försäljning och intäkter samt omväldsanalysen kring vilka shoppingrelaterade investeringar som krävs på flygplatserna. Du följer upp resultatet löpande mot relevanta nyckeltal. I rollen skall du även initiera ombyggnader och anpassningar inom befintliga avtal för att optimera försäljning hos respektive aktör. Vidare ingår i befattningen att utveckla befintliga affärer mot satta strategier. Skapa struktur för kommersiellt utnyttjande och förhandla hyresavtal, inklusive nivåer, med befintliga och nya aktörer.

Ytterligare ansvar är att i samarbete med andra koncernenheter identifiera,
initiera och utveckla planer för värdeskapande kampanjer, evenemang och
terminalaktiviteter.

Som Key Account Manager Retail rapporterar du till affärsområdeschef RFB och reklam.

Vi erbjuder en utvecklande tjänst med hög genomslagskraft på en enhet som genomsyras av hög professionalism, öppet arbetsklimat och starkt affärsfokus.
På våra flygplatser möter vi hela världen. Det är en unik arbetsplats med flygpuls och
atmosfär. Vi ser att olikheter och mångfald berikar, och ser det som en förutsättning för
vår framtida utveckling som hållbart företag.

Om dig
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning med ett flertal års arbetslivserfarenhet av att utveckla kommersiella handelsplatser i någon form exempelvis centrumchef, fastighetsutveckling eller etablering. Du har gedigen erfarenhet av att förhandla avtal, följa upp resultat och föra kontinuerlig dialog med tunga strategiska samarbetspartners.
Du har en välutvecklad strategisk- och analytisk förmåga med ett entreprenörstänk och hög affärsmässighet. Att ha ett kommersiellt synsätt samt förmåga och erfarenhet av att driva förändringsarbete är viktigt för att passa i rollen. Vidare har du en gedigen erfarenhet av att leda projekt samt grupper. Du har också en hög samarbetsförmåga, är lösningsorienterad och trivs med att driva frågor självständigt.

Om anställningen
Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med tillsättning så snart som möjligt. Uppdraget är långsiktigt och du kommer att erbjudas en provanställning om sex månader, med möjlighet till förlängning. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden. Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev. Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Malin hammarling via Malin.Hammarling@adecco.se eller Jonatan Lundberg via Jonatan.Lundberg@adecco.se.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jonatan Lundberg jonatan.lundberg@adecco.se
Malin Hammarling Malin.Hammarling@adecco.se

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Dragarbrunnsgatan 42
75320 UPPSALA

Kontorsadress
Dragarbrunnsgatan 42

Jobbnummer
3972596

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: