Key account manager inom Räddning

SOS Alarm Sverige / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SOS Alarm Sverige i Stockholm, Uppsala, Västerås, Norrköping, Örebro eller i hela Sverige

SOS Alarms verksamhet fyller en unik samhällsfunktion som dygnet runt larmar ut samhällets hjälp-och kris resurser vid olyckor och samhällsstörningar. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, driftlarm och olika jourtjänster. Våra tjänster nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Ett omfattande förändringsarbete har påbörjats för att säkerställa att SOS Alarm är marknadsledande inom sitt verksamhetsområde och levererar kvalitet i världsklass med syfte att leva upp till visionen om ett tryggare Sverige för alla.

SOS Alarm behöver nu förstärka organisationen och söker nu en driven, relationsbyggande regionansvarig Key account mangager för området mellan-Sverige (Värmland, Örebro, Uppland, Stockholm, Sörmland, Västmanland och Östergötland), som arbetar med våra räddningstjänstkunder och kommuner för att utveckla verksamheten och för en ökad kvalitet. Du planerar och genomför självständigt kundbearbetningen som sker på flera nivåer i kundens organisation. Du ansvarar för att planera och genomföra avtalsförhandlingar. Vidare deltar du i forum och nätverk som gagnar verksamheten. Genom att underhålla och utveckla befintliga kunder likväl som att bearbeta nya presumtiva kunder ansvarar du för att affärsmålen uppnås för ditt område. Vid sidan av den operativa kundbearbetningen, ansvarar du för att bevaka omvärld och marknaden, konkurrenter, priser och kunder samt att bevaka upphandlingar inom området.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträdesdatum enligt överenskommelse, du rapporterar till försäljningschefen i vår affärsorganisation. Placeringsort är Stockholm, men placering till viss del på någon av våra orter inom mellan- Sverige där vi har en larmcentral kan fungera. Resor inom Sverige ingår i tjänsten.

Vi tror att du har följande kompetens och egenskaper för att passa för rollen

Formell kompetens

• Lägst gymnasiekompetens men gärna även eftergymnasial utbildning inom försäljning, räddningstjänst, krisledning, säkerhetssamordning.

• Erfarenhet av komplex tjänsteförsäljning, gärna i en KAM-roll

• Meriterande om du har erfarenhet eller god kunskap om Räddningstjänst, krisledning och SOS Alarm

• Erfarenhet av försäljning mot offentlig sektor och politiskt styrda
organisationer

Egenskaper

• God förmåga att samarbeta såväl internt- som externt
• Mycket god förmåga att tolka kundbehov och omsätta till lösning
• Förmåga att upprätta och vidmakthålla långsiktiga relationer
• Förmåga att arbeta självständigt
• Organiserad och kommunikativ
• God förmåga avseende problemlösning och analys
• Affärsmässig
• Förhandlingsvan

Publiceringsdatum
2019-04-15

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan snarast möjligt. Sista ansökningsdag är den 21 april. Vi tar emot ansökningar via vår hemsida https://www.sosalarm.se/karriar/lediga-tjanster/

Har du frågor eller funderingar kring rollen? Kontakta då vår försäljningschef Ole Lomstedt på ole.lomstedt@sosalarm.se eller tel 072-2240185. Har du frågor angående rekryteringsprocessen? Maila oss på rekrytering@sosalarm.se

Vi ser gärna sökanden med såväl svensk som utländsk bakgrund men du måste vara svensk medborgare. Eftersom SOS Alarm är ett säkerhetsklassat företag görs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Varmt välkommen med din ansökan!

SOS Alarm har ett viktigt uppdrag, att vara navet som skapar trygghet och säkerhet. Detta ska bidra till att skapa ett tryggare Sverige för alla.

Dygnet runt larmar vi ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, hisslarm och driftlarm. Vi tillhandahåller även kundorienterade jourtjänster så som samhällsjourer, fastighetsjourer och entreprenörsjour, vilket nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Ett omfattande förändringsarbete har påbörjats för att säkerställa att SOS Alarm är marknadsledande inom sitt verksamhetsområde och levererar kvalitet i världsklass med syfte att leva upp till visionen om ett tryggare Sverige för alla.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
SOS Alarm Sverige

Adress
SOS Alarm Sverige
Rådmansgatan 38
11357 Stockholm

Kontorsadress
Rådmansgatan 38

Jobbnummer
4733569

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SOS Alarm Sverige

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SOS Alarm Sverige: