Key Account Manager

Telenor Sverige AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Telenor Sverige AB i Stockholm, Solna, Huddinge, Järfälla, Botkyrka eller i hela Sverige

Det här är vi
För oss kommer människan alltid först. Och tekniken först därefter. Du ska alltid kunna vara uppkopplad med de och det som betyder mest för just dig. Vår övertygelse är att uppkopplade samhällen är starkare samhällen. Som en Telenor-medarbetare kommer du att vara en viktig pusselbit av en större internationell organisation som vill skapa samhällsnytta genom att leverera förstklassig uppkoppling i de samhällen vi verkar.

Nu söker vi en affärsorienterad och nyfiken medarbetare som vill vara en del av branschens bästa försäljningsteam i rollen som Key Account Manager. Telenor är mitt i en pågående stark digital transformation och vi tror att alla på något sätt är innovatörer. Därför välkomnar vi medarbetare som tänker nytt, på sitt eget vis.

Vad du kommer att göra
Som Key Account Manager ansvarar du för att driva försäljningen från ax till limpa av hela Telenors Businessportfölj inom kommunikation, digitalisering, IoT och IT mot Sveriges 100 största bolag.

KAM-teamet består idag av 13 Key Account Managers som jobbar med kundportföljer på 1-10 bolag mot storkundssegmentet. Gruppen arbetar i centrum av Telenors verksamhet, vilket innebär mycket attention och stöd ifrån övriga verksamheten i kombination med ett stort ansvar. Tjänsten utgår från Telenors kontor i Råsunda och kommer rapportera till Manager Key Account.

Övergripande ansvarsområden:
* Driva försäljningen från ax till limpa av hela Telenors Businessportfölj inom kommunikation, digitalisering, IoT och IT
* Driva försäljningsteam av specialister och stödfunktioner, inom affärsområdet Business, mot kundens hela organisation i syfte av att finna lösningar på allt ifrån stora strategiska utmaningar i kundens kärnverksamhet till standardleveranser i den operativa verksamheten
* Ansvara för att utveckla din befintliga kundportfölj, men också arbeta proaktivt med KAM-teamet i att utvärdera och initiera nya samarbeten med potentiella storkunder.

Vem du är

Vi söker dig med följande bakgrund:
* Mångårig erfarenhet av relevant komplex lösningsförsäljning gärna inom nätverkslösningar
* Minst ett par år av storkundsförsäljning, med starkt track record
* God förståelse för liknande tekniska produkter och tjänster
* Bevisad erfarenhet av att informellt projektleda arbetsteam i komplexa säljprocesser
* Med fördel klart meriterande med erfarenhet från Telekom eller IT.

Som person är du kreativ, nytänkande och är en given utmanare i säljprocesser mot kund. Du har ett adaptivt och dynamiskt mindset som ständigt visar sig vara en av framgångsfaktorerna i ditt arbete, i kombination med en stark teknisk förståelse som gör att du kan möta kundernas behov i alla lägen. Du har givetvis en fallenhet för att se och skapa affärsmöjligheter genom gedigna behovsanalyser i kombination med att du förstår vikten av att dina egna framgångar kommer av ett starkt team. Du ser till att dela med dig av kunskaper och erfarenheter till dina kollegor, likväl som du själv är prestigelös nog att sträcka ut en hand när du behöver det. På Telenor kommer teamet före jaget. Avslutningsvis är du en mycket god projektledare som trivs med det informella ledarskapet såväl som i interaktion med övriga stakeholders inom bolaget.

Är du den givna stjärnan vi söker? Vi ser fram emot att få lära känna dig!

Vårt löfte
Nyckeln till vår framgång är en balanserad arbetskraft. För att säkra det arbetar vi aktivt för att främja en arbetsmiljö där våra anställda får stöd och egenmakt inom alla sina arbetsområden. Vi lovar dig ett mänskligt företag som har hög vilja till självförbättring och att snabbt anpassa sig till en digitaliserad värld. Du välkomnas varmt in till ett skickligt team av professionella kolleger och utöver detta erbjuder vi även:
* Ett flexibelt arbetssätt - vi tror på att flexibiliteten och friheten att välja var och när du levererar i ditt arbete bidrar till ökad prestation, engagemang och balans i livet. Vi tror också på styrkan i att vi är bättre tillsammans och att teamandan utvecklas när vi möts och interagerar med varandra, därför ser vi att våra kontor ska agera som magneter för samarbete, kreativitet och företagsanda.
* Utbildningsprogram så att du som medarbetare kan fördjupa din kunskap och bredda kompetensen.
* Ett generöst hälsovårdspaket innehållandes exempelvis Give me a break-days, friskvårdsbidrag, tjänstepension och mycket mer.

Sök till oss idag

Om du tycker att det här låter intressant och vill höra mer, vänligen kontakta Carolina Råghall 0704-979992 eller carolina.raghall@telenor.se. Skicka inte din cv via mail, dessa kommer inte att utvärderas.

Sista ansökningsdagen: Vi utvärderar applikationer löpande så var snäll och sök idag då tjänsten kan komma tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Placeringsort: Stockholm.


Bra att känna till
Enligt Telenors policy genomför vi bakgrundskontroll på slutkandidat för samtliga rekryteringar.

Varaktighet, arbetstid
FULLTIME PERMANENT

Publiceringsdatum
2022-04-01

Ersättning
SALARY

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Telenor Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "J105464".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Telenor Sverige AB (org.nr 556421-0309)

Jobbnummer
6500054

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Telenor Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Telenor Sverige AB: