Key Account Manager - Retail

Atria Sweden AB / Säljarjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Atria Sweden AB i Sundbyberg, Örebro, Hallsberg, Tranås, Alvesta eller i hela Sverige

Har du mod och vilja att ta övergripande ansvar för en av Atrias största kunder/kundportföljer? Nu finns en möjlighet att briljera i rollen som Key Account Manager Retail på Atria Sweden.
KAM Retail ingår i affärsenheten Retail & Export, som är Atrias största affärsenhet med drygt 70 medarbetare. Utöver vår säljorganisation med både KAM och fältsäljare huserar enheterna Innovation & Produktutveckling, Marknad, och Deli & export. Vi jobbar med vår affär ur flera olika perspektiv och det som knyter oss samman är vår vision om att vara ett ledande livsmedelsföretag i Norra Europa samt vår mission "Good food - better mood".
Som KAM på Atria Sweden är du volym-, lönsamhets- och marknadsandelsansvarig för hela din produktportfölj. En framgångsrik KAM har en bra balans mellan kort- och långsiktiga perspektiv, strävar efter en vinnande kombination av analys och utveckling, samt har ett naturligt strukturerat arbetssätt. Ditt engagemang i att utveckla affären tillsammans med kunden och att föra in kundperspektivet i våra interna processer är tydligt samt förväntas av dig från både externa och interna kunder/stake holders/intressenter. Den här rollen är KAM för en av våra största kunder så det har även stor betydelse att du har förståelse och vårdar den relation vi har byggt upp under lång tid.
I huvudsak ansvarar du för
att driva företagets försäljning och lönsamhetsutveckling till en av Atrias största kunder
den strategiska och relationsbyggande försäljningen mot kund
att tillsammans med kund, utarbeta och implementera affärsplaner och marknadsaktiviteter för ökat gemensam lönsamhet och försäljning.
att säkerställa ett konstruktivt och utvecklande samarbete med Marknad
ett kvalitetssäkert arbetssätt enligt våra processer
att agera kontaktlänk gentemot kund vad gäller ex aktivitetsplanering, avtalsförhandlingar, sortiment och kategoriprojekt
implementera de prioriterade marknadsaktiviteterna och ta fram säljplaner
samt säkerställa en hög servicegrad genom att bistå kunden med prognoser

Du kommer lyckas i rollen med hjälp av
att vara proaktiv och med insikter bidra till utveckling av kundens affär
förmågan att skapa kundrelationer och bygga förtroende över tid
god förståelse för de gemensamma interna processerna

Genom dina tidigare erfarenheter har du
minst 3 års erfarenhet inom försäljning/marknadsföring
eftergymnasial utbildning (BA) med inriktning ekonomi/business/marknadsföring/försäljning

Har du även erfarenhet från färskvaror/kött/chark och/eller utbildning motsvarande civilekonom/civilingenjör vi det som en fördel.
Sist men inte minst
Vår nästa Key Acconut Manager är en driven lagspelare som trivs i en intensiv, givande miljö och känner precis som resten av oss en stor passion för mat.

Ansök mellan 25 juli 2022 och 14 augusti 2022 kl. 23:59 (Europe/Helsinki)
Typ av anställning: Tillsvidare

Publiceringsdatum
2022-07-25

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Atria Sweden AB
Löfströms Allé 5
17266 SUNDBYBERG

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Atria Sweden AB (org.nr 556483-4660), https://www.atria.se/
Löfströms Allé 5 (visa karta)
172 66  SUNDBYBERG

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Atria Sverige AB

Jobbnummer
6840218

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Atria Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Atria Sweden AB: