Kategoriledare

Statens Fastighetsverk / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Fastighetsverk i Stockholm, Solna, Botkyrka, Ekerö, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Tradition i utveckling. Statens fastighetsverk förvaltar en mångfald av statligt ägda fastigheter - däribland regeringsbyggnader, domstolar, slott och kungsgårdar, teatrar, museer, ambassader samt en sjundedel av landets yta bestående av skog och mark. De är en del av vår gemensamma historia och framtid. Vi äger allt detta tillsammans och SFV:s uppgift är att förvalta och utveckla detta på ett långsiktigt hållbart sätt.

Välkommen till Upphandling, en enhet på Finansstaben!

Vi är 20 personer med olika uppdrag som upphandlare, jurist, systemförvaltare, inköpscontroller, kategoriledare, kontorsansvarig, administratör och E-handelssamordnare. Enheten ansvarar för myndighetens inköpsverksamhet, vilket bl.a. omfattar ansvar för myndighetens strategiska inköpsarbete. Enheten ansvarar också för kontorsservice och intendenturen på huvudkontoret. Hos oss ligger tyngdpunkten på konsult-, drift-, underhålls- och byggentreprenadupphandlingar.

Upphandlingsenheten bildades för snart fyra år sedan och mycket utvecklingsarbete har skett. Det arbetet fortsätter bland annat genom att strukturera det centrala inköpsarbetet och implementera kategoristyrt inköp. Du blir en väldigt viktig del i implementeringen. Du kommer vara en del i ett kompetent och trevligt team med både nya och mer erfarna kollegor. Vi sitter centralt i Stockholm med möjlighet till distansarbete i viss utsträckning.

Din roll

Som kategoriledare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara kopplade till kategoristyrning. Du ansvarar för att driva egna kategoriinitiativ med målsättningen att ta fram strategier som leder till effektiviseringar och förbättringar inom aktuella kategorier. Du leder och fördelar arbetet i kategoriteamet, ansvarar för kontakt och rapportering till kategoriråd samt planerar, genomför och utvärderar kategoristyrningsarbetet. Kategoriarbetet bedrivs tvärfunktionellt med andra kollegor med olika kompetenser inom myndigheten. Du kommer också att arbete med utveckling av metod och kategoristyrningsprocessen samt utbilda i kategoristyrning.

Du kan komma att självständigt genomföra någon upphandling och fungera som ett kvalificerat inköpsstöd samt vara delaktig i olika interna utvecklingsarbeten.

Då vi har kontor och fastigheter både i Sverige och utomlands så kan resor både inrikes och utrikes förekomma.

Publiceringsdatum
2023-01-13

Profil
Vi vill att du som söker har relevant eftergymnasial utbildning med inköps alternativt ekonomisk inriktning, eller annan relevant utbildning.
Du har mycket god förståelse för kategoristyrt inköp och kan självständigt använda verktyg, metoder och bidra till den löpande utvecklingen av arbetssättet. Du har aktuell erfarenhet av att leda kategoriintiativ och hantera olika intressenter. Vidare ser vi att du har mycket god kompetens inom inköpsarbete och erfarenhet av att arbeta med LOU. Du har också vana av att leda team, möten och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift, främst på svenska.

Det är meriterande med vidareutbildning inom kategoristyrning, process- & projektledning samt offentlig upphandling. Vi ser det också som meriterande om du varit delaktig i att implementera kategoristyrning, erfarenhet av projekt- och förändringsledning samt arbetat som upphandlare inom offentlig förvaltning.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person behöver du mycket god kommunikationsförmåga, vara relationsskapande och ha lätt för att samarbete i olika konstellationer. Du bidrar till en bra stämning, både på enheten och i dina arbetsgrupper. Vi vill att du har ett strukturerat och tydligt arbetssätt som gör det enkelt för andra att följa och ta till sig arbetet. Det är också viktigt att du är utvecklings-, lösningsorienterad och ambitiös som person då du driver ditt arbete framåt och tar initiativ till att lösa eventuella problem.

Mer information

SFV tillämpar 6 månaders provanställning.

Fackliga representanter för SACO, SEKO och OFR nås via vår växel, 010-478 70 00. Mer information om SFV hittar du på www.sfv.se

Sista ansökningsdag är 2023-01-29 och vi ser fram emot din ansökan och CV.

För frågor kring tjänsten går det bra att kontakta enhetschef Anna Björklind på tfn 010-478 75 65.

Statens fastighetsverk erbjuder en attraktiv arbetsplats som eftersträvar jämn könsfördelning och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Vi är stolta över att vara statsanställda och få bidra till en positiv samhällsutveckling.

Ersättning
,

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Statens Fastighetsverk (org.nr 202100-4474), http://www.statensfastighetsverk.se/

Arbetsplats
Statens fastighetsverk

Jobbnummer
7341237

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Fastighetsverk

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Fastighetsverk: