Kategoriansvarig upphandlare - Drift och förvaltning

AB Stockholmshem, Bygg & Teknik, Upphandling & Inköp / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AB Stockholmshem, Bygg & Teknik, Upphandling & Inköp i Stockholm

Vill du vara med och utveckla Stockholm? På Stockholmshem är vi stolta över att bygga och förvalta hållbara bostäder och bostadsområden åt alla stockholmare.

Hos oss är kunden verkligen i centrum. Vill du bli en del av en arbetsplats där vi jobbar med något så viktigt som människors hem och där vi vågar testa nya saker? Då har du ett jobb att söka.

Stockholmshems förvaltningsavdelning är inne i en utvecklingsresa och vi behöver stärka upp inköpsavdelningen med en kategoriansvarig upphandlare som vill vara med att förverkliga planerna.

Ditt uppdrag
I rollen som kategoriansvarig upphandlare leder och genomför du upphandlingar i samråd med verksamheten. Du ansvarar för att etablera och driva kategoristyrning inom flera kategorier och säkerställer att upphandlingar sker på ett affärsmässigt sätt enligt gällande lagar, regler och rutiner. Du ingår i inköpsenheten som består av tio personer och rapporterar till inköpschefen.

Publiceringsdatum
2020-02-07

Arbetsuppgifter
Du kommer i huvudsak arbeta med upphandlingar inom kategorin Drift och Förvaltning med fokus på fastighetsnära, tekniska tjänster såsom byggservice, elarbeten, mindre byggentreprenader etc. Vi förbättrar ständigt våra arbetssätt och du kommer att ha möjlighet att påverka och utveckla din roll och få en unik inblick i hela Stockholmshems verksamhet.

I samråd med interna beställare utformar och uppdaterar du kategoristrategier och mål och ser till att inköpspolicy, LOU och koncernriktlinjer efterlevs. Med god marknadskunskap leder och genomför du upphandlingar och följer upp avtal i syfte att uppnå målen i enlighet med kategoristrategin. Rollen innebär även ansvar för upphandlade avtal och du har en rådgivande funktion gentemot chefer och andra inom organisationen. Du är också delaktig i utvecklingen av inköpsenhetens processer och verktyg och driver förändringsarbete tillsammans med gruppen. Vi har högt i tal på riktigt och är övertygade om att vi tillsammans gör varandra bättre.

Vem är du?
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper och erfarenhet förvärvat på annat sätt. Vi ser att du har 3-5 års erfarenhet från en liknande roll. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har erfarenhet från privat sektor och arbetat med kategoristyrning. Du behöver även ha kunskap och erfarenhet av upphandling enligt AFF samt AB/ABT då mindre entreprenadarbeten är en del av ditt ansvarsområde.

I denna roll har du många kontaktytor och det är därför viktigt att du gillar att bygga relationer och är en bra kommunikatör. Det är meriterande om du har erfarenhet av LUF/LOU, fastighetsrelaterade tjänster och/eller teknisk service/underhåll samt av att driva utvecklingsarbete.

Vi erbjuder dig
Hos oss är du en del av ett kundnära företag, som vågar tänka nytt och där du får bidra med samhällsnytta varje dag. Vi månar om varandra och värderar hållbarhet inom alla delar av bolaget. Bland annat erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring och möjlighet att semesterväxla och pensionsväxla.

Stockholmshems målsättning är att spegla mångfald i staden och v ser gärna sökande med många erfarenheter och bakgrund.

Om Stockholmshem
Stockholmshem är ett av landets största bostadsföretag med närmare 60 000 hyresgäster. I mer än 80 år har vi varit med och utvecklat staden, och skapat hem och bostadskvarter åt stockholmarna. Stockholmshem ägs av Stockholms stad.

Så ansöker du
Sista ansökningsdag är den 27 februari 2020 men skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Har du frågor om rekryteringsprocessen du välkommen att kontakta Malin Flodqvist, 08-508 391 23. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Morgan Jansson, Inköpschef på tel: 08-508 39 462. Facklig representant för Vision är Chantelle Small tel. 08-508 39 508.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Så snart som möjligt enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Fast månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
AB Stockholmshem, Bygg & Teknik, Upphandling & Inköp

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/561".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
AB Stockholmshem (org.nr 556035-9555)

Arbetsplats
AB Stockholmshem, Bygg & Teknik, Upphandling & Inköp

Jobbnummer
5085572

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AB Stockholmshem, Bygg & Teknik, Upphandling & Inköp

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AB Stockholmshem, Bygg & Teknik, Upphandling & Inköp: