Kanslichef till Katrineholms kommun

Arenius Schröder & Besterman AB / Ekonomichefsjobb / Katrineholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Katrineholm, Vingåker, Flen, Finspång, Eskilstuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arenius Schröder & Besterman AB i Katrineholm, Finspång, Eskilstuna, Norrköping, Nyköping eller i hela Sverige

Katrineholm - Läge för liv & lust i Sveriges Lustgård!

Katrineholm är en av nio kommuner i Sörmland. Vi finns där västra och södra stambanorna möts, endast en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vårt läge vid järnvägen och kopplingen till riksvägnätet är perfekt ur transport- och pendlingssynpunkt.
I Katrineholm är lust den drivande kraften för skapande och utveckling - för liv, lärande och företagsamhet!

För mer information: http://www.katrineholm.se

Till Kommunstyrelseförvaltningen söker vi nu en driven och engagerad Kanslichef!

Arbetsplats och arbetsuppgifter

Katrineholms kommun har cirka 33 000 invånare och befinner sig i ett expansivt läge där befolkningsmängden ökar. Kommunen har 2 800 anställda och omsätter ca 2 miljarder kronor.
Vill du vara med när kommunen växer och utvecklas? Katrineholms kommun verkar för en dynamisk arbetsplats där kreativitet, handlingskraft och professionellt förhållningssätt råder. Utveckling ses som en självklarhet!

Kanslienhetens uppdrag är att säkerställa en god kvalitet på de underlag som ligger till grund för politiska beslut. Kanslienheten består av kansliadministration, juridik, kommunarkiv och säkerhetsfrågor. Kanslienheten ger ett professionellt stöd i ärendehantering, bereder ärenden och är sekretariat till kommunfullmäktige och kommunstyrelsen.

Publiceringsdatum
2016-06-04

Dina arbetsuppgifter
Personalansvar för avdelningens medarbetare.
Leder arbetet på kansliet och levererar intern och extern service.
Professionellt stöd för de förtroendevalda såväl som hela den kommunala organisationen.

Kanslienhetens ansvarsområden utgörs av:

• Ärendeberedning, sammanträdesstöd, expediering av protokoll och diarieföring
• Internt stöd i organisationen avseende administrativa frågor
• Utveckla och kvalitetssäkra kommunens ärende- och dokumenthantering
• Ansvar för genomförande av allmänna val
• Vårda, förvara och tillgängliggöra handlingar i kommunarkivet
• Juridiska ärenden
• Säkerhetsfrågor

Som kanslichef har du ansvaret för att leda, samordna och utveckla kansliets verksamhet samt stödet till den politiska ledningen. Du rapporterar till kommunchefen, ingår i kommunledningsgruppen och har personal- och budgetansvar för din enhet.
Vi söker dig som har lätt att föra dialog med politik och förvaltningar samt kan förmedla vikten av en väl fungerande administration. Utveckling är en viktig del och du behöver vara en handlingskraftig, nyfiken och resultatorienterad person. Du är bra på att analysera, prioritera, planera, organisera och följa upp.
Som ledare har du helhetssyn och en god omvärldsorientering samt goda ledaregenskaper, där du kan vara både drivande och trygg som ledare och har ett engagemang och förmåga att inspirera och coacha dina medarbetare.

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som kanslichef krävs erfarenhet av verksamhetsområdet och god kunskap om hur en politiskt styrd organisation fungerar. Du har en akademisk utbildning, företrädesvis inom statskunskap/juridik, eller annan utbildning inom området och kunskap om lagar som styr offentlig förvaltning. Du bör ha omfattande ledarerfarenhet samt erfarenhet av att driva förändrings- och utvecklingsarbete med framgångsrikt resultat.

Den vi söker är en person som stimuleras av att hitta lösningar, tänka nytt och som har ett strategiskt tänkande. Du kan strukturera komplicerade frågor samt kommunicera lösningar på ett tydligt sätt såväl muntligt som skriftligt. Du samverkar och arbetar tillsammans med andra för kommunens bästa. Du stimuleras av att få medarbetare att utvecklas i sina roller. Ditt förhållningssätt präglas av tillgänglighet, dialog och professionalism.
Vi förutsätter att du har lätt för att samarbeta, är kreativ, noggrann samt positiv med hög servicekänsla. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jan Schröder 0706-181161

Företag
Arenius Schröder & Besterman AB

Adress
Arenius Schröder & Besterman AB
Kungsgatan 41
58218 Linköping

Kontorsadress
Kungsgatan 41 58218 Linköping

Jobbnummer
2888772

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arenius Schröder & Besterman AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arenius Schröder & Besterman AB: