Kanslichef till Hallstahammars kommun

Arenius Schröder & Besterman Rekrytering och Led / Administratörsjobb / Hallstahammar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Hallstahammar, Surahammar, Köping, Västerås, Kungsör eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arenius Schröder & Besterman Rekrytering och Led i Hallstahammar, Eskilstuna, Vingåker, Örebro, Katrineholm eller i hela Sverige

Med Bergslagens skogar i norr, Mälaren i söder och med ett rikt kulturarv som omfattar både en lång industrihistoria, ett kungligt slott och unik kulturmiljö kring Strömsholms kanal är Hallstahammars kommun en plats som lockar både besökare och nya invånare. Vi är en växande kommun med 16 600 invånare i en dynamisk region med närhet till såväl natur som storstad. Vi har ett företagsklimat som är bland det bästa i länet och vi levererar en välfärd med hög kvalitet.

Vår vision är att vara en kommun där allt är enkelt och nära, där nytänkande och kreativitet är självklart. Givetvis visar vi ansvar och engagemang för att kunna skapa ett bättre samhälle och miljö för kommande generationer. Kort sagt så ska du hitta det goda livet i storstadens närhet i Hallstahammars kommun oavsett om du bor här, driver företag, arbetar i kommunen eller bara är här på tillfälligt besök.

Till vårt nämndkansli söker vi nu en utvecklingsinriktad kanslichef som vill vara med och utveckla Hallstahammars kommuns ärendehantering och beslutsprocesser. Bli en del av ett dedikerat team och var med i formandet av kommunens framtid.



Uppdraget som kanslichef

Som kanslichef leder och utvecklar du arbetet inom nämndkansliet. Nämndkansliet arbetar med frågor inom registratur- och arkivhantering, ärendeberedning och valadministration. Du är personalansvarig för ett engagerat team på åtta medarbetare med registratorer och nämndsekreterare. Tillsammans arbetar ni med att fortsätta utvecklingen av en effektiv registratur- och ärendehanteringsprocess. Du kommer in i ett spännande utvecklingsskede med avseende på arbetsprocessen för registratur- och ärendeberedning där du har stor möjlighet att bidra med dina kunskaper. Här får du vara med och forma hur vi som kommun arbetar med, och samverkar kring, dessa frågor. Ditt uppdrag som kanslichef kommer således att innebära att du leder i förändring vilket omfattar att arbeta med processfrågor, utbildningsinsatser och att skapa samverkansvinster.

Du ingår i ledningsgruppen som leds av biträdande förvaltningschef och deltar i verksamhetsplanearbetet för kommunledningsförvaltningen. Utöver det strategiska och utvecklingsinriktade uppdraget har du också ett operativt uppdrag som innebär att arbeta som nämndsekreterare gentemot en av nämnderna. Det ger dig en dynamisk roll med både strategiska och operativa inslag.



Erfarenheter och personliga egenskaper

Vi söker dig som är utvecklingsinriktad och en god ledare med ett coachande ledarskap. Du har tidigare arbetat som nämndsekreterare eller i liknande befattning och ha varit chef sedan tidigare alternativt ha erfarenheter som bedöms likvärdiga. Vidare har du högskoleexamen inom offentlig förvaltning, juridik, statsvetenskap eller samhällsvetenskap, alternativt förvärvad kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

För att lyckas i rollen behöver du ha mycket god förståelse för offentlig förvaltning och beslutsprocesser. Det är viktigt att ha kunskap om hur offentlig förvaltning fungerar för att kunna stödja och underlätta nämndens arbete. Du har också juridisk kunskap om lagar och regler som styr nämndens verksamhet samt förmågan att tolka och tillämpa dem korrekt. Vidare har du viss systemkunskap, särskilt vad gäller ärendehanteringssystem och hur man genom digitala verktyg kan effektivisera registratur- och ärendehanteringsprocesser.

Du är en trygg, stabil och modig ledare med förmågan att leda i förändring. Din förmåga att samverka och bygga relationer är avgörande för att driva arbetet framåt. Med skicklig kommunikation och pedagogisk förmåga vägleder du andra med lyhördhet och engagemang. Din analytiska förmåga och ditt goda omdöme säkerställer välgrundade beslut och prioriteringar, även under press. Du är en förändringsdrivare som med ödmjukhet och ett inkluderande sätt agerar med handlingskraft och mod och tar ansvar för att främja utveckling och framsteg.

Välkommen med din ansökan!

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvariga på AS&B Executive; Jan Schröder, jan.schroder@asb-executive.se, 070-618 11 61 eller Emelie Törnvall, emelie.tornvall@asb-executive.se, 070-618 11 58.

Sista ansökningsdag är 14 mars 2024.

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Arenius Schröder & Besterman Rekrytering och Led (org.nr 556625-5260), https://www.asb-executive.se

Arbetsplats
AS&B Executive

Jobbnummer
8485192

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arenius Schröder & Besterman Rekrytering och Led

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arenius Schröder & Besterman Rekrytering och Led: