Kanslichef, Stockholm

Valmyndigheten / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Valmyndigheten i Solna, Stockholm eller i hela Sverige

Valmyndigheten är central förvaltningsmyndighet för val och ansvarar för att planera och samordna genomförandet av allmänna val och folkomröstningar. Myndigheten har också uppgifter inom ramen för Europeiska unionens medborgarinitiativ. Myndigheten leds av en nämnd. Mer information om verksamheten finns på Valmyndighetens webbplats, www.val.se .

Vi söker en kanslichef med intresse och fallenhet för ledarskap och som vill arbeta i en myndighet som har en viktig och central roll i den demokratiska processen.

DINA ARBETSUPPGIFTER SOM KANSLICHEF
innebär att du leder och samordnar medarbetarna och verksamheten vid Valmyndighetens kansli. Din huvuduppgift är att leda och planera arbetet för kommande val. Du företräder Valmyndigheten i externa sammanhang och säkerställer att myndigheten är involverad i sådana processer som kan få betydelse för myndighetens verksamhet. Du planerar och följer upp myndighetens budget och ekonomi. Du är även Valmyndighetens nämnds sekreterare vilket innebär att du deltar i nämndens sammanträden och beslutsprocesser.

Valmyndigheten kommer från och med den 1 april 2016 att ha Skatteverket som värdmyndighet. Som kanslichef kommer du att fortsätta det påbörjade arbetet med denna organisationsförändring och medverka till utvecklingen av gemensamma administrativa rutiner.

Valmyndigheten leds av en nämnd som består av en ordförande och fyra ledamöter samt ersättare. Nämnden är opolitiskt sammansatt. Kansliet består av 17 medarbetare och har sina lokaler på Fleminggatan i centrala Stockholm.

VI SÖKER DIG SOM
• har en för uppdraget relevant akademiskt utbildning om minst 120 p/180 hp
• har mycket goda kunskaper om, och erfarenhet av, den centrala statsförvaltningen och dess beslutsprocesser
• har flerårig arbetslivserfarenhet från statlig verksamhet
• har god kunskap om budgetarbete och den statliga budgetprocessen
• är stabil och är trygg i dig själv
• har helhetssyn med förmåga att växla mellan detalj och helhet
• är driven och handlingskraftig
• är samverkande och har lätt för att knyta kontakter
• är förtroendeingivande och handlar korrekt utifrån verksamhetens regler
• är utvecklingsinriktad och nytänkande

DET ÄR MERITERANDE OM DU
har ledarerfarenhet.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmåga.

Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Vi kommer att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen.

Anställningen är tills vidare men förordnandet som kanslichef är på sex år. Du kommer att anställas av Skatteverket.

De första intervjuerna är beräknade att genomföras 5-8 april 2016.

Välkommen med din ansökan till oss!

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Tillsvidare med ett förordnande som kanslichef i sex år

Publiceringsdatum
2016-03-09

Tillträde
Enligt överenskommelse

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-30
Ansöka via Skatteverkets rekryteringsverktyg: Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ange följande referens när du ansöker: 11477-131 69672-16

Kontakt
Henrik Jermsten, ordförande i Valmyndighetens nämnd, 08-561 676 02
Linda Gertsson, HR-Konsult, 010-574 86 45
Helene Hedin, HR-konsult, 010-574 82 97

Facklig kontakt
Anders Tell, ST, 010-577 63 49
Johan Almstrand, SACO, 010-573 62 70

Företag
Valmyndigheten

Adress
Valmyndigheten
Box 123
17194 SOLNA

Kontorsadress
Korta gatan 10

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer till arbetsgivaren saknas i denna annons.

Jobbnummer
2715515

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Valmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Valmyndigheten: