Kammarkollegiet söker Personalspecialist

Kammarkollegiet, Personal / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kammarkollegiet, Personal i Stockholm

Kammarkollegiet grundades 1539 och är Sveriges äldsta myndighet med målet att också bli en av Sveriges modernaste. På uppdrag av främst Finansdepartementet tillhandahåller vi service inom juridik, ekonomi, kapitalförvaltning, försäkring, statlig ramavtalsförvaltning och upphandling. Vår kunskap och kompetens spänner över många områden. Hos oss arbetar framförallt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare med olika inriktningar. Vi är cirka 270 anställda varav merparten arbetar centralt i Stockholm. Försäkringsverksamheten är belägen i Karlstad.

Publiceringsdatum
2015-02-20

Arbetsuppgifter
Kammarkollegiets personalfunktion består förutom personalchefen av tre erfarna medarbetare med olika inriktning. Du blir genom denna utökning en viktig medspelare för oss i arbetet med att vidareutveckla arbetsgivarpolitiken i vid bemärkelse. I vårt uppdrag ingår bland annat att arbeta strategiskt för att Kammarkollegiet som myndighet ska uppfattas som en modern och attraktiv arbetsplats.

Som personalspecialist kommer du att arbeta brett inom HR-området, både operativt och strategiskt. Arbetsuppgifterna innebär t.ex. rekrytering, kompetensutveckling, löne- och anställningsvillkor samt arbetsrättsliga frågor. Du kommer att självständigt driva utvecklingsarbete och projekt och tillsammans med övriga medarbetare inom funktionen medverka i att ta fram underlag, uppdatera styrdokument, rutiner och policys inom HR-området. Arbete i partssammansatta grupper förekommer också. Att som expert i HR-frågor utgöra ett konsultativt stöd till cheferna i förekommande personalfrågor är ett naturligt inslag i arbetet. Bland annat så är arbetsgivarprofilering och frågor kring medarbetarskap och chefskap aktuella för oss under året, och vi ser gärna att du bidrar i det utvecklingsarbetet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning med inriktning mot personal- och arbetslivsfrågor, eller motsvarande. Du har några års erfarenhet av kvalificerat självständigt HR-arbete, dessutom erfarenhet av personalarbete inom statlig förvaltning och kunskaper om tillämpning av dess avtal och anställningsvillkor. Du har erfarenhet av områdena rekrytering och personbedömning samt vana att arbeta konsultativt gentemot chefer.

För att vara framgångsrik i befattningen krävs att du har ett utvecklings- och lösningsinriktat förhållningssätt och att du är självgående och initiativrik. Vidare är du stabil och har förmåga att driva frågor med energi och uthållighet. Du behöver ha en god samarbets- och kommunikativ förmåga samt ett stort intresse för människor och verksamhetsutveckling. Du uttrycker dig väl på svenska både muntligt och skriftligt.

I denna rekrytering kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kammarkollegiet tillämpar individuell lönesättning och provanställning.

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-09
Ange följande referens när du ansöker: 2.2.2-1214-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helén Björkman, Personalchef 08-700 08 81

Facklig kontakt
Marianne Ericsson, ST 08-700 09 94
Karin Edstrand, Saco-S 08-700 08 48

Företag
Kammarkollegiet, Personal

Adress
Kammarkollegiet, Personal
Box 2218
10315 Stockholm

Kontorsadress
Birger Jarlsgatan 16 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2175607

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kammarkollegiet, Personal

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kammarkollegiet, Personal: