KAM-ansvarig framtida verksamhetschef för Saabs löneleverans

Nobeli Business Support AB / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nobeli Business Support AB i Linköping, Örebro, Karlskoga eller i hela Sverige

Vill du ha en nyckelroll i ett företag i stark tillväxt? Är du en driven och lyhörd person som lockas av att ta dig an ett av våra största kundavtal och leverans? Är du dessutom en duktig ledare som på sikt vill kliva in i en roll som verksamhetschef för vår största lönekund? Ta chansen och sök rollen som KAM för lönetjänster mot Saab-koncernen. Inom verksamheten hanterar vi en löneleverans av ca. 18 000 löner varje månad.



Då vår nuvarande verksamhetschef inom ett par år kommer gå i pension ser vi även hennes efterträdare i denna roll, i vilken man får möjlighet att succesivt växa in.



I denna roll får du alltså möjlighet att på sikt och succesivt kliva in en roll som verksamhetschef över ett team på ca. 28 personer som levererar lön till SAAB-koncernen. För att få rätt förutsättningar och lära känna kunden och verksamheten ser vi att rollen till en början är att agera kundansvarig för leveransen där du tillsammans med kund och verksamhet får möjlighet att fortsätta bygga ett långsiktigt och nära samarbete.



Du kommer vara länken mellan kunden och verksamheten där du säkerställer att affären hela tiden utvecklas och att vi når vår leveransprecision. Rollen kommer också kräva att du tillsammans med kunden och våra interna team hittar effektiviseringar av processen och automatiserade lösningar. Vi tror att du på detta sätt får rätt förutsättningar att lära dig verksamheten för att därefter kunna ta över verksamhetschefsrollen.



Du kommer in i en miljö som kännetecknas av prestigelöshet, nyfikenhet och glädje, kort och gott är det en mycket stimulerande arbetsmiljö. Nobeli har under ett flertal år arbetat med att vidareutveckla företaget med utgångspunkt i en offensiv ambition och vi strävar mot att göra vardagen enklare och tryggare för att på så sätt bidra till både vår och kundernas framgång.



Önskvärda kvalifikationer

• Du har tidigare erfarenhet från ledande befattningar med indirekt ledarskap.

• Du har en mycket god kommunikationsförmåga i både tal och skrift i såväl engelska som svenska.

• Du har tidigare erfarenhet av budget och resultatansvar.

• Du har tidigare erfarenhet från en roll som kund- och avtalsansvarig och en mycket god förståelse för löneprocessen samt regelverk och lagstiftning kopplade till den.

• Du har erfarenhet att med hjälp av teknik och automatisering effektivisera processer och flöden.

• Du har självständigt drivit förhandlingar, kontakter och överläggningar med större kunder.

• Du har stor förmåga att sätta dig i kundens behov på ett prestigelöst sätt och omsätta detta till realiserbara lösningar.



Vem är du?

Då rollen kommer bestå av många olika kontaktytor ser vi att du är prestigelös och har en mycket god kommunikationsförmåga. Vi ser också att du är bra på att skapa och bibehålla goda relationer samtidigt som du är driven och vill se utvecklingsmöjligheter.



Som ledare är du nyfiken med ett genuint intresse av att både leda andra människor och dig själv. Du har en förmåga att skapa de bästa förutsättningarna för att både medarbetare och företaget ska växa, genom att inspirera och engagera.



För att trivas i rollen tror vi att du drivs av affärsutveckling, är analytisk och har förmågan att jobba både utifrån ett strategiskt perspektiv samtidigt som du är lyhörd och har förståelse för den operativa löneprocessen. Vi ser också att du har tidigare erfarenhet av roller inom en löneprocess/leverans, gärna från ett större bolag.



Vår grundsyn baseras på en balans mellan perspektiven kund, affär och varandra vilket blir en viktig del i denna roll att arbeta utefter, då kontaktytorna är kunden, leverantörer och verksamheten. Detta kräver en hög grad av syftesdriven dialog, förmåga att strukturera din vardag samt en förmåga till självledarskap och samarbete.

Med ett ursprung i försvarsindustrin erbjuder Nobeli sina kunder med högt ställda krav helhetslösningar inom säkerhetstekniska lösningar, dokumenthantering och lön. Nobeli driver och förvaltar även det fina och anrika Bofors Hotel. Nobeli grundades 1999 av nuvarande ägare BAE Systems Bofors och Saab Dynamics.

Företaget har 150 medarbetare med en omsättning på ca 230 miljoner och finns i Karlskoga, Örebro och Linköping. Läs mer på www.nobeli.se.

Lön och personal Linköping är idag 28 medarbetare bestående av tre team där varje team leds av en operativ gruppchef. Avdelningen hanterar ca. 18 000 löner åt Saab-koncernen och leds övergripande av en verksamhetschef.

Nobeli erbjuder utvecklande uppdrag i nära relation med kollegor och kunder. Då företaget befinner sig i en expansiv fas får du ta stort eget ansvar samtidigt som vi prioriterar kompetensutveckling, resurser och stöd för att du ska lyckas och utvecklas i din yrkesroll. Vår värdegrund är viktig för oss och den bygger på respekt och omsorg för kunden, affären och varandra.

Som anställd hos Nobeli erbjuds du en inkluderande arbetsmiljö där du får vara med och bidra till den framtida utvecklingen. Du erbjuds även ett stort utbud av förmåner via förmånsportalen Benify såsom bl.a. friskvårdsbidrag, löneväxling till pension och olika rabatter.

Publiceringsdatum
2024-01-25

Kvalifikationer
Körkortskrav
• B (Personbil)

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Nobeli Business Support AB (org.nr 556016-3247)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Kontakt
Linda Neander
linda.neander@nobeli.se
0738611424

Jobbnummer
8418476

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nobeli Business Support AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nobeli Business Support AB: