KAM support

OBH Nordica / Säljarjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos OBH Nordica i Sundbyberg, Stockholm, Järfälla, Örebro eller i hela Sverige

Nu söker vi en ambitiös medarbetare som brinner för försäljning och trivs i en roll där leverans av hög service ligger i fokus. Rollen som KAM-Support innebär att du tillsammans med våra Key Account Managers kommer att arbeta med att bygga våra kundrelationer. Som KAM-Support är din huvuduppgift att stötta företagets KAM-team i det dagliga arbetet inom områdena försäljning och service mot kundföretag, huvudsyftet är att ge OBH Nordicas kunder bästa möjliga support.
I rollen som KAM-Support kommer du främst att arbeta med:
Optimering av försäljningsrelaterade och kundrelaterade aktiviteter
Förberedelse av och deltagande i kundmöten, presentationer, analyser och kampanjer
Bygga goda kundrelationer och säkerställa en professionell attityd gentemot bolagets kunder
Ansvara för affärssystem och administrationsunderhåll
Ansvara för rapportering av försäljningssiffror, både månatligen och kvartalsvis
Arbeta med budgetering, optimering och analys av produkter inom standardsortiment och kampanjsortiment.

SOM PERSON SER VI ATT DU:
Du är en person som brinner för försäljning och trivs med att arbeta i en roll som kräver en hög nivå av service och support. För att lyckas bra i rollen är det viktigt att du trivs i en organisation där snabba förändringar sker, att du har en förmåga att arbeta i ett högt tempo och fatta beslut. Du arbetar lika bra på egen hand som tillsammans med ditt team. Analytiskt tänkande, att se och göra förbättringar löpande i det dagliga arbetet samt en kundfokuserad attityd är andra karaktärsdrag som krävs för att du ska lyckas i rollen som KAM-Support hos oss på OBH Nordica.

Du är en van och avancerad användare i affärsystemet SAP eller motsvarande system samt talar och skriver obehindrat på engelska. Erfarenhet av att arbeta i en internationell miljö är meriterande. Goda kunskaper i MS Office, speciellt i Excel och Powerpoint är ett krav.

OBH Nordica är ett innovativt nordiskt företag med huvudkontor i Sverige. Vi finns i Sverige, Danmark, Norge, Finland och Baltikum samt har verksamhet i Kina. Bolaget har en omsättning på ca 750 miljoner SEK och sysselsätter ca 150 anställda. OBH Nordica är specialiserat på att utveckla produkter för kök, hushåll, hår- och personvård. OBH Nordica har ambitionen att med en hög innovationstakt i kombination med design och funktion möta de nordiska konsumenternas behov.
OBH Nordica ingår i Groupe SEB International, en global marknadsledare inom hushållsprodukter med ca 32 000 anställda över världen och huvudkontor i Lyon, Frankrike. Groupe SEB utvecklar, distribuerar och säljer innovativa och spännande produkter under varumärken som OBH Nordica, Tefal, Krups, Rowenta, Moulinex och Lagostina. Omsättningen har multiplicerats tiofaldigt sedan dess första notering på börsen 1975 och två gånger under de senaste 10 åren (omsättning 2016: 5000 miljoner EUR)

Varaktighet, arbetstid
Du har 3-5 års erfarenhet av liknande roll och arbetsuppgifter. Examen i företagsekonomi eller likvärdig utbildning. Du är en van avancerad användare i affärsystemet SAP. Erfarenhet från företag som FMCG eller Consumer Electronics är meriterande.

Publiceringsdatum
2017-03-03

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-30

Företag
OBH Nordica

Adress
OBH Nordica
Box 7086
17407 Sundbyberg

Kontorsadress
Löfströms Allé 5

Jobbnummer
3353332

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från OBH Nordica

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos OBH Nordica: