KAM Räddningstjänst - SOS Alarm Sverige - Säljarjobb i Göteborg
KAM Räddningstjänst
SOS Alarm Sverige / Säljarjobb / Göteborg
2017-08-01

Visa alla säljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv
Visa alla jobb hos SOS Alarm Sverige i Göteborg

KAM Räddningstjänst

SOS Alarms verksamhet fyller en unik samhällsfunktion som dygnet runt larmar ut samhällets hjälp-och kris resurser vid olyckor och samhällsstörningar. Dessutom bedriver SOS Alarm ett kommersiellt verksamhetsområde som arbetar med bland annat inbrottslarm, brandlarm, personlarm, driftlarm och olika jourtjänster. Våra tjänster nyttjas av kunder från såväl privata sektorn som offentliga sektorn. Ett omfattande förändringsarbete har påbörjats för att säkerställa att SOS Alarm är marknadsledande inom sitt verksamhetsområde och levererar kvalitet i världsklass med syfte att leva upp till visionen om ett tryggare Sverige för alla.

SOS Alarm behöver nu förstärka organisationen och söker en driven, relationsbyggande regionansvarig KAM* för område Syd (V:a Götaland, Halland, Jönköping, Kronoberg, Blekinge och Skåne län). I denna roll arbetar du med våra räddningstjänstkunder och kommuner för att utveckla verksamheten och öka kvaliteten. Du har ett stort eget ansvar och handlingsutrymme, där du självständigt planerar och genomför kundbearbetningen som sker på flera nivåer i kundens organisation. Du ansvarar också för att planera och genomföra avtalsförhandlingar. Vidare deltar du i forum och nätverk som gagnar verksamheten. Genom att underhålla och utveckla befintliga kunder likväl som att bearbeta nya presumtiva kunder ansvarar du för att affärsmålen uppnås för ditt område. Vid sidan av den operativa kundbearbetningen, ansvarar du för att bevaka omvärld och marknaden, konkurrenter, priser och kunder samt att bevaka upphandlingar inom området.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträdesdatum enligt överenskommelse, du rapporterar till försäljningschefen i vår affärsorganisation. Vi ser gärna att du utgår från en ort inom området alternativt från vårt huvudkontor i Stockholm. Resor inom Sverige ingår i tjänsten.

* ) Key Account Manager/Nyckelkundsansvarig)



Vi söker dig

Formell kompetens

* Lägst gymnasiekompetens men gärna även eftergymnasial utbildning inom försäljning, räddningstjänst, krisledning, säkerhetssamordning.

* Erfarenhet av komplex tjänsteförsäljning, gärna i en KAM-roll
* Meriterande om du har erfarenhet eller god kunskap om Räddningstjänst, krisledning och SOS Alarm
* Erfarenhet av eller kunskap om arbetet i offentlig sektor och kunskap om politiskt styrda
organisationer



Publiceringsdatum
2017-08-01

Dina egenskaper
* God förmåga att samarbeta såväl internt- som externt
* Mycket god förmåga att tolka kundbehov och omsätta till lösning
* Förmåga att upprätta och vidmakthålla långsiktiga relationer
* Förmåga att arbeta självständigt
* Organiserad och kommunikativ
* God förmåga avseende problemlösning och analys
* Affärsmässig



Så ansöker du
Vi ser fram emot din ansökan snarast möjligt, då vi tillämpar löpande urval. Sista ansökningsdag är den 20 augusti. Vi tar emot ansökningar via vår hemsida https://www.sosalarm.se/Jobba-hos-oss/Lediga-tjanster/



Vid frågor om tjänsten kontakta försäljningschef Ole Lomstedt, ole.lomstedt@sosalarm.se, tel 072-2240185.



Vid frågor kring rekryteringsprocessen kontakta HR Business Partner Carolina Neuman, carolina.neuman@sosalarm.se, tel 010-140 82 87.



Vi ser gärna sökanden med såväl svensk som utländsk bakgrund men du måste vara svensk medborgare. Eftersom SOS Alarm är ett säkerhetsklassat företag görs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Varmt välkommen med din ansökan.



SOS Alarm har ett viktigt uppdrag, att vara navet som skapar trygghet och säkerhet. Detta ska bidra till att skapa ett tryggare Sverige för alla.

När krisen slår till är nödnumret 112 det nummer som hjälpsökande kan ringa. Ibland är krisen stor och berör många människor. Ibland drabbas en enskild individ eller en organisation. Oavsett vilket så är hjälpen bara ett samtal bort. Med den erfarenheten som bas har vi byggt en rikstäckande verksamhet av larmcentraler - som utgör grunden för vårt bidrag till ett tryggare Sverige.

Våra medarbetare kan med sin kompetens, sin empatiska förmåga och SOS Alarms effektiva system och metoder se till att alltifrån ambulans, räddningstjänst, polis och jourhavande präst, till jouroperatör och väktare kan göra sitt jobb. Vi är navet som skapar ett tryggare och säkrare Sverige.

SOS Alarm har ett viktigt uppdrag, att vara navet som skapar trygghet och säkerhet. Detta ska bidra till att skapa ett tryggare Sverige för alla.
När krisen slår till är nödnumret 112 det nummer som hjälpsökande kan ringa. Ibland är krisen stor och berör många människor. Ibland drabbas en enskild individ eller en organisation. Oavsett vilket så är hjälpen bara ett samtal bort. Med den erfarenheten som bas har vi byggt en rikstäckande verksamhet av larmcentraler - som utgör grunden för vårt bidrag till ett tryggare Sverige.

Våra medarbetare kan med sin kompetens, sin empatiska förmåga och SOS Alarms effektiva system och metoder se till att alltifrån ambulans, räddningstjänst, polis och jourhavande präst, till jouroperatör och väktare kan göra sitt jobb. Vi är navet som skapar ett tryggare och säkrare Sverige.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
SOS Alarm Sverige

Adress
SOS Alarm Sverige
Rådmansgatan 40
11240 Stockholm

Kontorsadress
Rådmansgatan 40

Jobbnummer
3622283


Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SOS Alarm Sverige: