Kalkyl- & Inköpschef till BAB bygg AB i Malmö

ActivPersonal AB / Chefsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos ActivPersonal AB i Malmö, Lomma, Staffanstorp, Lund, Kävlinge eller i hela Sverige

ActivPersonal har sedan 2008 framgångsrikt hjälpt våra kunder med att hitta och leverera kompetent personal. Vi levererar effektiva, flexibla och skräddarsydda lösningar för alla typer av företag, oberoende av storlek. Vi är sedan 2009 via Kompetensföretagen, ett auktoriserat bemanningsföretag. Följ och gilla oss på LinkedIn och Facebook.



Välkommen till BAB bygg! BAB är ett företag som utvecklas positivt och ligger i framkant. Vi erbjuder kunden kompletta bygg-, byggservice- samt anläggningstjänster. Tillsammans med våra medarbetare har vi drivit ett mycket målinriktat utvecklingsarbete, vilket har lett till en kraftigt ökad marknadsandel. BAB har drygt 300 medarbetare och omsatte ca 900 MSEK under 2018. Vi är etablerade i södra Sverige med huvudkontor i Åstorp och lokalkontor i Malmö samt Halmstad. Du kan läsa mer om BAB på www.babbygg.se

Nu söker vi en Kalkyl- & Inköpschef (KIC) till vårt kontor i Malmö.

Ansvarsområden
Som KIC har du ansvar för det regionala övergripande strategiska kalkyl- och inköpsarbetet, vara stöd i projekt både gällande kalkyl, inköp och juridik, utbilda i kalkyl- och inköpsarbete.


Publiceringsdatum
2019-04-24

Arbetsuppgifter
I rollen som KIC kommer du att få en bred roll med varierande arbetsuppgifter och ansvar. Arbetsuppgifterna är i stort enligt följande:
• Statistik och uppföljning
• Regionala avtal
• Kontaktperson för regionen mot ansvariga i kalkyl- och inköpsfrågor i företaget
• Uppföljning upphandlade UE och leverantörer
• Upprättande av regionala avtal med bl a konsulter som samarbetspartners
• Bevakning av kommande anbudsprojekt
• Superuser för de verktyg som används för kalkyl- och inköpsarbete (bl a Bidcon, Bluebeam, BSO)
• Mentor för KI/EI
• Specialist inom juridikfrågor gällande upphandlingar
• Uppdatering av anbudslistan
• Upprättande av anbudsförslag och anbudskalkyl och arbeta kontinuerligt med att förbättra lönsamheten
• Stöd vid kalkylarbete
• Stöd till projektinköp
• Säkerställa rätt prisbild, leverantörssäkerhet mm
• Kontroll på index och marknadspriser
• Skapa, underhålla och uppdatera inköpsstrukturer
• Avstämning/uppföljning av anbud och projekt
• Arbetar med projektplanering, ekonomistyrning och ekonomisk uppföljning
• Kundkontakt med nya och befintliga kunder
• Arbeta för att BAB skall nå ställda ekonomiska mål
• Arbeta enligt Povel-rutiner
• UE 2015, paragraf 38/40 kontroll
• Ansvar för att följa kostnadsmål kopplat mot budget

Samt i övrigt förekommande arbetsuppgifter inom regionen eller på företaget

Rapporteringsansvar
Som KIC rapporterar du till regionchefen som också är den som verifierar det exakta uppdragets omfattning om det skulle vara oklart vid något specifikt tillfälle

Vårt erbjudande
För rätt person erbjuder vi ett spännande, ansvarsfullt och omväxlande arbete med bra lönevillkor och övriga förmåner. Den ena dagen är inte den andra lik. Du kommer att arbeta aktivt inom våra olika projekt och nära våra kunder. Du kommer ingå i ett glatt gäng inom ett framgångsrikt och växande företag.

Tjänsten är på heltid med lön och tillträde enligt överenskommelse.

Din bakgrund och personlighet
Vi tror att du i grunden har flera års erfarenhet i rollen som entreprenadingenjör samt gedigen erfarenhet inom kalkylering och inköp, som gör att du på ett tryggt sätt kan axla rollen som KIC. Du är personen som trivs bäst med att ha flera projekt igång samtidigt och har ett brinnande intresse för byggbranschen.

Viktiga personliga egenskaper för att lyckas i den här tjänsten är struktur, noggrannhet samt en god förståelse för service. Vidare är det även nödvändigt med god analytisk förmåga för att kunna se helheten i ett projekt. Detta för att på bästa möjliga sätt kunna driva det framåt från början till slut. Du är duktig på att kommunicera, vågar ta egna initiativ, samt uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska. Du är bra på att planera, prioritera din egen tid, är självgående men även en bra lagspelare. Du har god datavana och så klart även körkort.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vi tillämpar löpande urval i den här rekryteringsprocessen. I denna rekrytering samarbetar vi med ActivPersonal.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
ActivPersonal AB

Adress
ActivPersonal AB
Mellangatan 71
26161 Landskrona

Kontorsadress
Mellangatan 71 26161 Landskrona

Jobbnummer
4748960

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från ActivPersonal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos ActivPersonal AB: