Jurister

Polismyndigheten Västra Götaland / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten Västra Götaland i Göteborg, Mölndal, Alingsås, Borås, Vårgårda eller i hela Sverige

Polismyndigheten i Västra Götaland söker
Jurister/beslutsfattare till förvaltningsavdelningen
Polismyndigheten i Västra Götaland omfattar hela Västra Götalands län. Polisverksamheten är organiserad i fyra polisområden med säte i Göteborg, Uddevalla, Borås och Skövde. Därutöver finns tre länsgemensamma avdelningar - länsordningspolisen, länskriminalpolisen och förvaltningsavdelningen med säte i Göteborg. Polismyndigheten har 3 600 anställda varav 2 700 är poliser och 900 är civilanställda. Årsomsättningen är cirka 2 miljarder kronor.

Publiceringsdatum
2008-06-03

Dina arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår bl.a. att
• fatta beslut i polismyndighetsärenden (t.ex. vapenärenden, utlänningsärenden, ordningslagen, sekretesslagen)
• utreda och besvara juridiska frågeställningar av skiftande karaktär inom det förvaltningsrättsliga området
• medverka i utbildning och information
• verka som juridiskt stöd för övriga enheter inom förvaltningsavdelningen
• utföra utredningar som tilldelas av chefen för förvaltningsavdelningen

Kvalifikationer
Du som söker ska ha juridisk högskoleutbildning och vara beredd att genomgå vidareutbildning. Meriterande är om du därutöver har några års erfarenhet av juridiskt arbete, t.ex. vid någon förvaltningsmyndighet.
Du ska kunna uttrycka dig väl både skriftligt och muntligt. Du ska vidare vara snabb och effektiv med stor arbetskapacitet och samtidigt noggrann samt ha lätt för att samarbeta med alla personalkategorier och ha förmåga att arbeta självständigt.
Upplysningar
För ytterligare information är du välkommen att kontakta gruppchef för beslutsfunktion Anna Arnell eller chefen för polisrättsenheten Ingemar Nilsson. Samtilga nås via Polismyndighetens telefonväxel 114 14.
Fackliga kontaktpersoner är för Jusek Anna Lindgren, OFR/P Bernt Lidberg, OFR/S Anna-Lena Carli och för SEKO Niklas Andersson. Samtliga nås via Polismyndighetens telefonväxel 114 14.

Övrig information
Som jurist/beslutsfattare kommer Du att tillsvidareanställas. Tillsvidareanställningen kan föregås av sex månaders provanställning.
I rekryteringsarbetet kommer jämställdhets- och mångfaldsaspekten att beaktas.
Vid upprättande av sökandeförteckning kommer Dina personuppgifter att registreras. Genom Din ansökan godkänner Du denna registrering.

Så ansöker du
Skriftlig ansökan med betyg, referenser och löneanspråk inges till Polismyndigheten i Västra Götaland, Box 429, Allmänna diariet, rum 6516, 401 26 Göteborg, fax 031-739 2971, e-post: platsansokan@vastragotaland.polisen.se , senast den 2008-06-12
Referensnummer: AL-713-4785/08

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
tillsvidare

Ersättning
Fast lön
Individuell

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-06-12
Ange följande referens när du ansöker: AL-713-4785/08

Företag
POLISMYNDIGHETEN VÄSTRA GÖTALAND

Adress
POLISMYNDIGHETEN VÄSTRA GÖTALAND
BOX 429
40126 GÖTEBORG

Kontorsadress
STAMPGATAN 28
GÖTEBORG

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 031-7392000
E-postadress: polismyndigheten@vastragotaland.polisen.se

Jobbnummer
239800

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten Västra Götaland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten Västra Götaland: