Jurist till uppföljningsgruppen på Statens inköpscentral

Kammarkollegiet / Juristjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla juristjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kammarkollegiet i Stockholm, Karlstad, Härnösand eller i hela Sverige

Är du jurist med erfarenhet eller intresse av avtalsuppföljning och vill bidra i arbetet med den nyinrättade uppföljningsgruppen? I rollen ingår att i nära samarbete med dina kollegor ta fram arbetssätt och rutiner för att bedriva en effektiv och ändamålsenlig uppföljning av Statens inköpscentrals ramavtal! Kanske är du den vi söker?

Statens inköpscentral hade vid utgången av år 2022 ca 2.400 ramavtal fördelat på 38 ramavtalsområden och med ca 800 leverantörer. Avdelningen tillhandahåller samordnade ramavtal för andra myndigheter för att åstadkomma mer förmånliga villkor. Vår vision är att tillhandahålla rätt ramavtal i rätt tid. Det innebär att verksamheten ska vara behovsdriven, affärsmässig och juridiskt korrekt så att ramavtalen blir ett naturligt val för upphandlande myndigheter.

Statens inköpscentral intensifierar nu arbetet med uppföljning och kontroller av ingångna ramavtal och ramavtalsleverantörer. Vi är för närvarande drygt 20 medarbetare på enheten för ramavtalsförvaltning med stort engagemang och bred erfarenhet av offentlig upphandling. Uppföljningsarbetet kommer att organiseras i en ny grupp med särskilt fokus på just uppföljning och revisioner. Uppföljningsgruppen kommer att utgöra en del av enheten för ramavtalsförvaltning. Därför söker vi nu ett flertal medarbetare med olika bakgrund och professioner till uppföljningsgruppen, varav uppföljningsjurist är en av de nya tjänsterna.

Publiceringsdatum
2023-08-08

Dina arbetsuppgifter
Som uppföljningsjurist stöttar du arbetet med aktiviteter kopplat till inköpscentralens uppföljningsprocess. Du förbereder revisioner och granskningar tillsammans med uppföljningsgruppens revisor och upphandlingsassistent. I tjänsten ingår även att delta i möten med externa revisionsbyråer.

Du ansvarar för att göra juridiska bedömningar kopplat till avvikelser och sanktioner samt stöttar vid kontroll av vidtagna åtgärder utifrån satta åtgärdsplaner. Du förväntas även delta på uppföljningsmöten med granskade leverantörer och ta fram underlag för reklamationer i samarbete med kollegor.

Är du vår nya kollega?
Vi söker dig som har

• Juristexamen
• Aktuell och relevant erfarenhet av arbete i offentlig sektor
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

Meriterande för tjänsten är

• Erfarenhet av att ha arbetat med avtalsrätt, LOU och OSL
• Erfarenhet av avtalsuppföljning

Som person har du en mycket god samarbetsförmåga där du med ditt prestigelösa förhållningssätt bidrar till ett bra arbetsklimat. Du arbetar strukturerat med förmågan att driva ditt arbete framåt och ta initiativ till förbättring och utveckling av arbetssätt och rutiner. För att lyckas i rollen behöver du känna dig trygg i att kommunicera med både externa och interna kontaktar i tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Mer information
Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Vi sitter i fina aktivitetsbaserade lokaler i Gamla stan i centrala Stockholm, med möjlighet till distansarbete.

Tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan
Välkommen med din ansökan, inklusive CV och personligt brev, senast den 1 september 2023.

Kontaktpersoner
Zofia Sola, chef enheten för ramavtalsförvaltning, telefon 08-700 07
Karin Edstrand, SACO-S, telefon 08 - 700 08 48
Lisa Ericsson, ST, telefon 08 - 700 06 40

Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Linnea Bredberg, HR-specialist, Linnea.bredberg@kammarkollegiet.se

Övrigt
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kammarkollegiet - en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även allmänna arvsfonden finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 300 personer - framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad.

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-09-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kammarkollegiet (org.nr 202100-0829), http://www.kammarkollegiet.se

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Kammarkollegiet

Jobbnummer
8012465

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kammarkollegiet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kammarkollegiet: