Jurist, Socialförvaltningen, heltid, ref nr A192394

Varbergs kommun, Uppdragsavdeningen / Administratörsjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Varberg, Falkenberg, Kungsbacka, Halmstad, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Varbergs kommun, Uppdragsavdeningen i Varberg

Var du än bor i Varberg finns havet, bokskogen, staden och kulturen inom räckhåll. Varberg har en fin stadskärna, goda kommunikationer och en intressant historia. I Varbergs kommun bor ca 58 000 människor och befolkningen ökar ständigt.
Företag och människor har upptäckt fördelarna med Varberg och söker sig till en kommun med hög livskvalitet. I år har Varberg erhållit priset som Årets tillväxtkommun.
Varbergs kommun har strategiskt arbetat med att vidareutveckla sig som en attraktiv kommun. Historik och framtid förenas genom kurortstradition, ett expansivt företagande samt ett växande Campus Varberg.
Socialnämndens ansvarsområde omfattar såväl äldre- och handikappomsorg som individ- och familjeomsorg. Sedan hösten 2009 är all myndighetsutövning (det så kallade samhällsuppdraget) samlad i en gemensam uppdragsavdelning och all egendrift är samlad i två utföraravdelningar. Cirka 30 % av hemtjänst och platser i särskilt boende drivs av externa utförare. Som stöd till förvaltningens avdelningar finns en ekonomiavdelning och en utvecklings- och kvalitetsavdelning.
Vi förstärker nu Socialförvaltningen med en jurist, som organisatoriskt kommer att tillhöra Uppdragsavdelningen. Som jurist kommer du att stötta samtliga våra handläggare inom myndigheten för äldreomsorg, individ- och familjeomsorg, LSS och bostadsanpassning. Du kommer även att arbeta gentemot våra chefer.

Publiceringsdatum
2010-11-23

Arbetsuppgifter
Rollen innefattar bland annat följande arbetsuppgifter:
• Arbeta konsultativt gentemot handläggare och chefer i juridiska frågor.
• Vara sekreterare i Sociala utskottet.
• Företräda socialnämnden i både förvaltnings- och civilrättsliga frågor.
• Utredningar.
• Kontinuerlig omvärldsbevakning inom området samt genomföra utbildningar för olika personalgrupper.

Kvalifikationer
Juristexamen, med erfarenhet av socialtjänstens lagstiftning och av kvalificerade utredningar inom de speciallagstiftningar som styr verksamheten. Erfarenhet inom förvaltningsdomstol/kommun/ socialtjänst är meriterande.
Ditt arbetssätt präglas av att du är resultatorienterad, noggrann och har en väl utvecklad förmåga att kommunicera i både tal och skrift. Du har även en god analytisk och stilistisk förmåga. Vi söker dig som är driftig, noggrann och engagerad. Du ser lösningar och alternativa möjligheter samt vågar prova nya vägar. Du har en förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer samt har en god samarbetsförmåga.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-12-15
Ange följande referens när du ansöker: A192394
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Lena Brosché, 0340-889 06

Facklig kontakt
Helén Albino Andersson, 0340-88353
Matilda Svalander, 0340-888 86

Företag
Varbergs kommun, Uppdragsavdeningen

Adress
Varbergs kommun, Uppdragsavdeningen
43280 Varberg

Jobbnummer
784363

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Varbergs kommun, Uppdragsavdeningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Varbergs kommun, Uppdragsavdeningen: