Junior Usability AI Trainer

AB Electrolux / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AB Electrolux i Stockholm, Lilla Edet, Göteborg, Malmö eller i hela Sverige

Global Electrolux Talent Program presenterar:
Global Electrolux Talent Program är ett proaktivt initiativ som sammanför unga talanger från olika funktioner och globala kontor inom Electrolux. Detta program är för dig som är intresserad av en global, praktisk upplevelse i en interkulturell miljö.

Junior Usability AI Trainer - Stockholm, Sverige
Möjliggöra enastående konsumentupplevelser genom att analysera och träna Chatbot och Voicebot virtuella assistentplattformar
En av kärnelementen i Electrolux strategi är att dra nytta av de enorma digitaliseringsmöjligheterna genom att ta till sig ny teknik, IoT, en digital tillverkning och närmare slutkonsumentrelationer. Dessa nyckelutvecklingsområden erbjuder en enorm möjlighet att möjliggöra en digital interaktion mellan konsumenter, kunder och leverantörer.

För vårt affärsområde Europa, i IT -teamet, är vi ute efter en helt ny spännande roll - Junior Usability AI Trainer för att arbeta tillsammans med Junior AI conversational Designer för att designa och implementera samtalsupplevelser på våra Chatbot- och Voicebot -virtuella assistentplattformar. Du kommer att vara en viktig IT-kontaktpunkt för den kontinuerliga förbättringen av de virtuella agenterna som är en del av våra kontaktcenter i Consumer Service Europe, i nära samarbete med de lokala länderna för att analysera data och kontinuerligt utbilda AI-botarna över våra kontaktcenter. Eftersom rollen är kopplad till en ny affärsmodell kommer du att aktivt delta i att definiera hur du kan driva positiva upplevelser med konsumenter genom bots, skapa nästa nivå av transparens och support och driva en ultimat konsumentresa.

En vanlig dag på jobbet:
• Samarbeta nära med affärspartners under hela processen som distribuerar och underhåller botkonversationsupplevelsen
• Samarbeta med små och medelstora företag för att förstå och bedöma användningsfall - inklusive kontext, ämnen och typer av frågor som de förväntar sig att användare ställer Virtual Assistant
• Arbeta tillsammans med AI-konversationsdesignern för att implementera de avsikter och entiteter som definierar konversationsinteraktionen - tillsammans med det tillhörande dialogflödet, affärsregler, kontextvariabler och så vidare
• Fungera som en länk mellan affärs- och kontaktcenterproduktteamet för att säkerställa att vår virtuella assistent levererar intelligenta och intuitiva konversationer, vilket resulterar i en fantastisk kundupplevelse
• Utnyttja tekniska styrkor hos bots och lägga till det "mänskliga" elementet
• Sätt KPI:er och nå mål som förbättrar AI Chatbots prestanda månad för månad
• Hantera relationer med både interna utvecklare och externa leverantörer och driva prioriteringen av AI-backlog-artiklar baserat på verksamhetens input
• optimering av befintliga AI-lösningar för konsumenter
• Stöd aktivt konsumenttjänstanvändargruppens initiativ och samarbeta genom att föreslå och analysera konsumenternas insikter
• Stödja verksamheten i AI -initiativ för att förändra konsumenttjänstfunktionen
• Support Operations för att identifiera möjligheter som hjälper till att driva kontinuerlig förbättring och effektivitet av våra virtuella assistenter och självbetjäningslösningar.

Minimikrav:
• 1+ års erfarenhet av en eller en kombination av följande artificiell intelligens, lingvistik, datavetenskap, affärsanalys/insikter eller digitala produkter/programhantering; eller en BS/BA -examen eller högre inom ett kvantitativt område som matematik, statistik eller datavetenskap
• Erfarenhet av att designa, utveckla och distribuera virtuella samtalsassistenter
• Grundläggande förståelse för ett första tillvägagångssätt med artificiell intelligens (AI), Machine Learning (ML) och Natural Language Processing (NLP) för att möjliggöra konversationsdesigntekniker
• Grundläggande förståelse för olika konsumentinriktade digitala verktyg
• Erfarenhet och/eller intresse för design, psykologi, AI-teknologier
• Fantastiska engelska skriv- och konversationsförmåga. Flytande i andra språk, särskilt italienska, kommer att anses vara en fördel

Vad du får ut av programmet
• Lärande erfarenhet inom 14 månader
• Bruttolön 25 000 kr
• Semesterdagar och andra företagsförmåner
• Mobiltelefon och bärbar dator
• Visumkostnader och process
• Omfördelningsstöd: lokala registreringsprocesser

Publiceringsdatum
2021-10-22

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-05

Adress
AB Electrolux
SANKT GÖRANSGATAN 143
11217 Stockholm

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
AB Electrolux (org.nr 556009-4178)
Sankt Göransgatan 143 (visa karta)
112 17  STOCKHOLM

Ansökan
E-post: global.internships@electrolux.com

Arbetsplats
Electrolux IT Solutions AB (556095-0197)

Jobbnummer
6061835

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AB Electrolux

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AB Electrolux: