Junior rekryteringskonsult

Docs International / Administratörsjobb / Solna
2015-04-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Junior rekryteringskonsult" (publicerad 2015-05-29) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Docs International i Solna, Stockholm, Täby, Göteborg, Malmö eller i hela Sverige

FUNKTION/ANSVAR

Arbetsuppgifterna som rekryteringskonsult inkluderar, men är inte begränsade till:

Ansvarsområden:
• Se till att få en fullständig och omfattande arbetsbeskrivning för att säkerställa en fullständig förståelse av kundens rekryterings- bemanningsbehov

• Upprätta en projektplan och sätta tidsramar för uppdraget, i linje med kundens behov och i samråd med linjechef, på ett sådant sätt att projektsteg och ansvarsfördelning är tydliga och förväntningar på projektet kan kommuniceras och finjusteras med kunden.

• Identifiera, söka och välja kandidater, genom att söka i databaser, samla namn från eget nätverk eller genom headhunting av kandidater samt bedöma kandidater genom att intervjua för att på detta sätt kunna göra den bästa matchningen mellan kandidaten, tjänsten, bemanningsbehovet och kundens organisation, allt i linje med specifikationen i arbetsbeskrivningen.

• Introducera kandidater till kundens organisation, ordna intervjuer, hålla kandidater och kunder uppdaterade genom hela processen och utfallet, samt även råda och coacha kundens organisation så väl som kandidaterna för att vara optimalt informerade om processen och därmed kunna garantera ett positivt resultat.

• Samordna arbetet med att erbjuda och förhandla mellan den utvalda kandidaten och kundens organisation, samt coacha kandidaten genom uppsägning, i linje med rättsliga krav, med syfte till att säkerställa uppfyllandet av tjänsten.

• Samordna formulering av (standard) kontrakt från personalavdelningen, samt samordna undertecknandet av kontrakt avseende kunden, (kandidaten) och (europeiska) Business Director, i linje med interna riktlinjer och juridiska krav, för att säkerställa att avtalet har tecknats med bästa möjliga villkor och undertecknats av de berörda parterna.

• Ge vägledning till kandidaten och kund organisation före och under (kontrakt) placering, utvärdera de tjänster som Docs tillhandahållit och behålla kontakten med kandidaten och kunden, för att bidra till belåtenhet och ett framgångsrikt samarbete mellan kunden och kandidaten.

• Dokumentera alla berörda uppgifter rörande kund, kandidat och kontrakt i databasen, i enlighet med interna riktlinjer och lagkrav, på ett sådant sätt att relevant information finns tillgänglig hela tiden.

• Utveckla och underhålla ett nätverk av kandidater, samt bibehålla utmärkta relationer med etablerade kunder, i samarbete med linjechef, för att bygga upp och underhålla databasen och hjälpa till med att hitta nya kandidater, kunder och uppdrag.

KOMPETENSER
• Kundfokus och förståelse
• Kommunikativ
• Relationsbyggande
• Organiserad
• Noggrann

FÄRDIGHETER OCH ERFARENHET
• Viss arbetslivserfarenhet av rekrytering/branschkunskap/försäljning.
• Grundläggande kommersiell medvetenhet.
SPRÅK
• Flytande i Svenska
• Flytande i Engelska
• Meriterande om du är flytande i Finska

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Publiceringsdatum
2015-04-16

Tillträde
Enligt överenskommelse.

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: sofie.andersson@docsglobal.com

Kontakt
Sofie Andersson

Företag
Docs International

Adress
Docs International
16973 SOLNA

Kontorsadress
Gustav III.s Boulevard 34

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0702276205
Faxnummer: 08-50521131
E-postadress: sofie.andersson@docsglobal.com

Jobbnummer
2252075

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Docs International

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Docs International: