Junior Löne- och personaladministratör till e-handelsföretaget J

Jollyroom AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2017-05-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Junior Löne- och personaladministratör till e-handelsföretaget J" (publicerad 2017-06-22) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jollyroom AB i Göteborg, Mölndal, Stockholm, Umeå eller i hela Sverige

Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Norden. Vi servar idag fler än 800 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 30 000 kvm stora lager, med över 45 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag.

På Hisingen har vi kontor och lager, vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget cirka 180 medarbetare. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Vi skall ge nordiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.

Junior löne- och personaladministratör på Jollyroom
Varje månad betalas det ut drygt 300 löner på Jollyroom. HR-avdelningen ansvarar för lönehanteringen, i samarbete med ekonomiavdelningen. HR-avdelningen är ett sammansvetsat team på tre personer. Vi söker nu efter ytterligare en person som har en utbildning inom lön- och personaladministration, det är meriterande med erfarenhet av lönehantering. Störst vikt lägger vi vid personlig lämplighet, personen ska vara motiverad inför nya utmaningar på ett spännande företag. Den största delen av tjänsten innebär lönerelaterade arbetsuppgifter, men även HR-arbete såsom administrativa uppgifter samt rekryterings- och bemanningsarbete ingår.

Vi söker dig som passar in på följande kriterier:

Publiceringsdatum
2017-05-03

Erfarenheter
• Har en eftergymnasial utbildning inom lön- och personaladministration.
• Har praktiserat eller jobbat extra på en löneavdelning på ett vinstdrivande företag med minst 200 anställda, gärna med kollektivavtal för tjänstemän samt arbetare.
• Har jobbat i Hogia Handellön Plus.
• Har bra betyg från eftergymnasial utbildning samt gymnasiet.

Det är meriterande med något eller några års arbetslivserfarenhet av lönehantering. Huvudfokus ligger dock på personlig lämplighet då vi har möjligheten att lära upp internt.

Personlighet
• Har ett brinnande intresse för lön och administration och har som mål att snabbt utvecklas inom de områdena. Därmed måste du vara lättlärd och ha en god förmåga att driva och utveckla processer.
• Är flexibel, samarbetsvillig och prestigelös - i vårt sammansvetsade team hjälps vi åt med majoriteten av uppgifter, oavsett titel.
• Har en otroligt bra organisatorisk förmåga och är noggrann.
• Vill vara med och utbilda chefer/medarbetare inom lön och arbetsrätt, därför behöver du även vara pedagogisk.

Dina arbetsuppgifter
• Löneadministration - från hantering av försystem till utbetalning av lön (arbetare och tjänstemän)
• Kontakt med externa samarbetspartners gällande inställningar och programmeringar i försystem (Ferox) samt lönesystem (Hogia)
• Personaladministrativa uppgifter: skapa avtal, utläggsredovisning, rapportering tjänstepension, årliga kontrolluppgifter och rapporter, arbetsgivarintyg, informationsbrev etc.
• Rekryteringsuppgifter; skriva annonser, svara på frågor, genomföra telefonavstämningar, ringa referenser
• Diverse HR- och lönerelaterade projekt

Vi erbjuder dig
• Entreprenörsdriven verksamhet
• Hög utvecklingstakt
• Spännande bransch
• Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter
• Friskvårdsbidrag
• Ungdomlig och pulserande miljö
• Kollektivavtal för alla anställda
• Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city

Upplägg och kontakt
• Start: Snarast möjligt
• Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
• Placering: Göteborg; Hisings Kärra
• Bifogas i ansökan: CV, personligt brev och betyg
• Kontakt: Nicole Berger, HR Generalist, nicole.berger@jollyroom.se

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi arbetar löpande med rekryteringen och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, så var gärna snabb med din ansökan.

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.

Varaktighet, arbetstid
1 -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jollyroom AB

Adress
Jollyroom AB
Tagenevägen 58
42537 Göteborg

Kontorsadress
Tagenevägen 58

Jobbnummer
3474837

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jollyroom AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jollyroom AB: